21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

מלאך הביצוע של הליכוד ובית”ר

אלי חזן ישב לשיחה עם רפאל כהן, מנכ”ל הליכוד העולמי, וגילה כי בתנועה יש עשייה שרחוקה מעיניהם של האנשים אבל היא נעשית והרבה

אחד הסממנים המזוהים ביותר עם אנשי הליכוד ובית”ר, בייחוד עם נבחריה, היא תמונתו של זאב ז’בוטינסקי התלויה לרבים מהם במשרד, לעיתים לצד תמונות של נבחרים אחרים כמנחם בגין ובנימין נתניהו שאיננו רק ראש הממשלה אלא עדין גם יו”ר תנועת הליכוד. כאשר נכנסתי לחדרו של רפאל כהן והבחנתי בתמונה של ז’בוטינסקי, דיוקן מצויר יפהפה, לא חשתי כל תחושת תהייה שהרי החדר שימש חדרו של יו”ר הליכוד העולמי דני דנון, בעצמו אייקון אידיאולוגי ושותפו לדרך של כהן. ואולם, ככל שהעמקנו בשיחה הבנתי כי רפאל כהן הוא אחד האישים הבולטים המובילים העושים כיום לתורת ז’בוטינסקי כחלק מתפיסת עולם כוללנית ומעוצבת היטב.

 

רפאל כהן (36) משמש כמנכ”ל הליכוד העולמי. נשוי +2.5. החצי, אם צריך להבהיר, הוא התינוק שבדרך. כהן הוא תושב שהם שגדל בלוד, שירת בצבא בצנחנים וסיים תאור ראשון ותואר שני באוניברסיטת בר אילן בהצטיינות יתרה. הראשון במדע המדינה ואסטרטגיה ואילו השני במנהל ציבורי וביקורת פנים שבו גם כתב תזה בנושא “מדיניות החינוך בישראל : מר”צ מול המפד”ל”. הוא גם שימש מתרגל בחוג לחשבונאות באותה אוניברסיטה.

 

כהן לא עסק רק בחינוך בהיבט התיאורטי אלא גם שימש כמורה לאזרחות ולפיתוח חשיבה יצירתית ושימש כשנתיים כרכז פר”ח בלוד לילדי אסירים. ואולם, עיסוקיו החינוכיים לא הסתכמו רק בהוראה אלא גם שהוא נסע לשליחות בת שנתיים באוסטרליה ועסק בפעילות ציונית בקרב הקהילה היהודית.

 

אני באמת תוהה : עסקת בכל כך הרבה תפקידים. מה הכי אהבת לעשות? או בלשון אחר, מה הכי סיפק אותך?

 

בכל מה שעשיתי הייתה נגיעה לא רק לעצמי אלא גם לתרומה לחברה. הפרנסה היא חשובה אבל התרומה לקהילה חשובה יותר. הייתי אומר שעזרה לילדי אסירים, לימוד יהודים בגולה ועבודה עם תנועת נוער בפריפריה, לכולם יש קו משותף של שליחות ובכולם אהבתי מה שעשיתי ואני מקווה שאעסוק בכך בעתיד. מה שכן, עבדתי במשך שנה וחצי במכון הסקרים “דחף” של מינה צמח ושם לא הגעתי לסיפוק. יכול להיות שזה בגלל שלא עבדתי עם מניע הקשור לאידיאל….”

כהן משמש בתפקיד מנכ”ל הליכוד העולמי מ – 2009, לפני כן שימש כמנכ”ל בית”ר ארץ ישראל והוא חש את “הליכודיות” זורמת בעורקיו.

 

אתה יודע כי רבים מאיתנו תוהים איך אחרים חברו דווקא לליכוד ולא פחות מכך, איך אחרים נשארו בליכוד למרות כל התהפוכות שעברה התנועה בשנים האחרונות. איך אתה הגעת?

“בסוף שנות – 90 עבדה עם נעמי בלומנטל גב’ סיגל ראובן. היא הכירה לי את דני דנון ומאז אנו עובדים ביחד”.

למה בכל זאת ליכוד ?

משום שאני מאמין בערכי תנועת בית”ר. אמנם, בלוד נסגר מעוז בית”ר עוד בילדותי אבל תמיד האמנתי בערכי התנועה. התוודעתי בילדותי לאידיאולוגיה ולערכים אותן השתית ז’בוטינסקי ואני סבור כי הליכוד הוא הכלי, גם אם לא תמיד בצורה מדויקת, המביא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר את ערכיו של ז’בוטינסקי. ודאי ובוודאי טוב יותר מתנועות פוליטיות אחרות”.

 

 

בכל זאת, משהו בולט כאן. כמי שמחזיק בדעות ימין מה דעתך על תחושתם של רבים בתנועה הטוענים, לדידם בצדק רב, שנתניהו כבר לא שייך לתנועה?

“אני חלוק עליהם. נתניהו הוא יו”ר התנועה ואין מנהיג אחר יותר ראוי ממנו להיות מנהיגה. אני גם לא רואה פלטפורמה פוליטית אחרת אליה הוא מתאים יותר מאשר הליכוד ואתייחס לכך בהמשך.

חשוב לי לציין כי אני גם גאה בחברים ובחברות דוגמת השרה לימור לבנת שבימים הללו אומרת אמירה ברורה ובפה מלא דברים לגבי האמנים שהחרימו את אריאל. מגיע לה יישר כוח גדול על כך שמבחינה מעשית היא יצרה מכניזציה לעידוד הצגות ציוניות בכלל ובהצגתן בכל שטחי המולדת בפרט”.

 

אמרת שהליכוד הוא הפלטפורמה האידיאולוגית אבל מי שמכתיב באמת את המדיניות הוא אהוד ברק שמנסה לכפות שוב ושוב את המשך ההקפאה.

“אני חושב שנושא ההקפאה הוא מאוד כאוב. בפרספקטיבה היסטורית ההינתקות הוכחה כמשגה חמור שכולם מודים שהיה טעות. גם ההקפאה עלולה להיות כזאת ולטעמי היא לא משרתת את האינטרסים של מדינת ישראל למרות רצוננו הכנה לתרום לתהליך המדיני. ראויים לציון מספר ח”כים ובראשם חברי לדרך דני דנון שהובילו מחאה לגיטימית ואפקטיבית לחיסול ההקפאה ולמחשבה של רבים כי ההקפאה שגויה. מצד שני, ההתנהלות של נתניהו בהקפאה הייתה התנהלות טקטית משובחת ויש לומר זאת. זה הייחוד שלו כמנהיג.

ב – 26.09 ראינו אלפים שהגיעו לאירועי ציון סיום ההקפאה שארגן הליכוד העולמי וזאת על מנת לתקן את העוול לחלוצים שמיישבים כל פינה במדינה שלנו”.

 

בתפקידך כשליח ראית מקומות לא מעטים ואף ביקרת כתייר באחרים. איזו מקום הותיר אצלך את החותם הרב ביותר ?

“ראיתי הרבה מקומות יפים וגרתי במקומות נהדרים אבל המקום שהכי נוגע לליבי היה ויהיה  ירושלים.  אני זוכר שבינואר 2009 נשא נתניהו דברים בכנס ירושלים השישי ולפיהם הבטיח לשמור על שלמות העיר. הוא הדגיש כי חלוקת ירושלים תכניס את הטרור למרכז העיר. אני סמוך ובטוח שהוא זוכר את האמירה הזאת ואני מעודד מהאמירות והמעשים שלו בנושא וכן מהאסרטיביות שהוא נוהג כלפי העולם בנושא”.

 

שאלה אחרונה לסיום, במה אתה ממקד את פעילותך בימים אלו בהתחשב בכך שיש לך כלי אדיר ביד.

“בימים אלו אני מתמקד בשתי מטרות : חיזוק הקשר של חברי הליכוד ליו”ש וחיזוק הקשר של חברי הליכוד לירושלים. ירושלים היא הדגש ואני מזמין את החברים להצטרף אלי ואל שותפי.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הערת אזהרה לליכוד – אלי חזן חושב שהליכוד בדרך להפוך ללא רלוונטי – כל הפרקים עד כה

אלי חזן

חשיפה ראשונית מסתמן הסכם בין אלקין לקבוצה הירושלמית

אריק זיו

האירוניה של חוק המרכולים

אריק זיו ויזר

הנר המרכזי. יושב ראש הכנסת בהדלקת נר ראשון של חנוכה

אריק זיו ויזר

מנכ”ל “ליכוד אנגלוס”: נתניהו הולך בדרכו של ז’בוטינסקי בנושא האיראני

אלי חזן

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בחיפה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן