22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

מנכ"ל "ליכוד אנגלוס": נתניהו הולך בדרכו של ז'בוטינסקי בנושא האיראני

רה"מ בנימין נתניהו "הולך בדרכו של ז'בוטינסקי" במדיניות שלו כלפי תכנית הגרעין האיראנית.  כך אמר מנכ"ל "ליכוד אנגלוס" בטקס זיכרון לזאב ז'בוטינסקי שאורגן על ידי "אמריקנים לישראל בטוחה" (AFSI) בניו-יורק , ביום רביעי, ה-25 ליולי.

 

בדבריו בטקס, טאובר גם דיבר על סבו הרב יעקב (ג'ק) טאובר ששימש כמזכיר האישי של ז'בוטינסקי בשנת 1940, וסיפורים אישיים על ז'בוטינסקי שתועדו על ידי סבו.

 

טאובר מאמין שעל פי הסיפורים, השופכים אור על הצד הפחות נוקשה באישיותו של ז'בוטינסקי, ניתן להבין את המסר של ז'בוטינסקי ברומן שלו "שמשון", שעם ישראל צריך "ללמוד לצחוק".

 

ז'בוטינסקי ידע היטב לצחוק ואפילו לצחוק על עצמו, אמר טאובר, אבל הוא התייחס לעתידו של העם היהודי במלוא הרצינות, בעוד מנהיגים יהודים אחרים התייחסו לעצמם ברצינות מופרזת ודאגו למעמדם הפוליטי על חשבון בטחון העם היהודי.

 

טאובר הצביע על רה"מ לשעבר אהוד אולמרט וראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין כמי שמותחים ביקורת על התנהלות נתניהו מול איראן כדי לקדם את הקרירות הפוליטיות שלהם, בלי לדאוג לסכנה הנשקפת לישראל מהחמא"ס, חזבאללה, הממשלה האסלאמית במצריים ותכנית הגרעין האיראנית.

 

"אלה אנשים שלא למדו לצחוק, שמתייחסים לעצמם יותר מדי ברצינות ומתייחסים לסכנות הנשקפות לנו לא מספיק ברצינות.  זה בדיוק סוג האישיות וההתנגדויות שז'בוטינסקי עמד נגדן."

 

טאובר אמר שלדעתו נתניהו, יכול להביא להתגברות ישראלית על האיום הודות ליסודות שהניח כבר ז'בוטינסקי.

 

"הודות ליסודות שהניח ז'בוטינסקי, אנחנו במצב שונה מאוד מז'בוטינסקי, ואני מאמאין שנצליח לעצור את איראן ולמנוע שואה שנייה", אמר טאובר.

 

הטקס השנתי של "אמריקנים לישראל בטוחה" לזכרו של ז'בוטינסקי מתקיים כבר שנים.  השנה צוין יום זכרונו ה-72 של המנהיג הציוני.  הארגון נוסד על ידי שמואל כ"ץ, ששימש עוזר אישי של ז'בוטינסקי והיה יועץ בממשלת מנחם בגין.  כ"ץ התפטר מתפקידו כתוצאת חילוקי דעות עם בגין בנושא הסכם השלום עם מצריים.  מאוחר יותר כ"ץ כתב את “Lone Wolf”, ביוגרפיה של זאב ז'בוטינסקי.

 

"אמריקנים לישראל בטוחה" גם היה אחד הארגונים האמריקניים שבלטו במאבק נגד ה"התנתקות.

 

בנוסף,נאמו בטקס גם מרק לנגפן; אריה קינג, מנהל הקרן לאדמות ישראל והלן פרידמן, מנהלת "אמריקנים לישראל בטוחה" לשעבר.

 

"ליכוד אנגלוס" גם ארגן לזכרו של ז'בוטינסקי מפגש פעילים צעירים שהתקיים בכנסת ב-18 ביולי, יום לפני הזיכרון הממלכתי של ז'בוטינסקי. הקבוצה, הכוללת גם פעילי "ליכוד אנגלוס" כמו סוניה גרהם, אחד ממיסדי ליכוד אנגלוס וחזי ספירו, אחד ממארגני האירוע, וגם פעילי צעירי ליכוד, ביניהם גם רכז צעירי הליכוד עומרי אקוניס, נפגשה עם ח"כ ציפי חוטובלי, ח"כ אופיר אקוניס וח"כ זאב אלקין וצפו במצגות בנושא המערכת הפוליטית בישראל מאת סת פרנצמן, עורך וכתבאי לג'רוזלם פוסט.

 

למידע על פעילות ליכוד אנגלוס: www.likudanglos.org.il.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברכות לבביות מאייל דותן

אלי חזן

ריבלין: אם נתעלם מרצח העם הארמני

אריק זיו ויזר

מוציא את יהודה ושומרון מההקפאה

אריק זיו ויזר

אופיר אקוניס: "אנחנו בליכוד מתמקדים בעשייה"

אריק זיו ויזר

מדד ליכודניק בגוגל

אריק זיו ויזר

התחממות ביחסי הליכוד-הונגריה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן