21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

לביאת השקד בגלעד אשר בבר אילן

לילך גולדיס ראתה אמש את אחד העימותים המעניינים של השנים האחרונות שאורגן על ידי תא לביא גלעד באוניברסיטת בר אילן 

 

 

אמש נערך כנס פתיחת סמסטר ב’ של תא לביא- גלעד באוניברסיטת בר אילן בהשתתפות יו”ר תנועת ‘ישראל שלי’ איילת שקד ומזכ”ל תנועת ‘שלום עכשיו’ יריב אופנהיימר. הכנס אשר גרף נוכחות מרשימה של למעלה מ-200 סטודנטים נערך בצורת דיבייט (עימות) בין הצדדים כאשר בכל פעם נידון נושא אחר שעל סדר היום הציבורי. בין הנושאים שנידונו היו תכנית בנט, סוגיית מגרון, רעיון שתי המדינות ועתיד ההתיישבויות ביהודה ושומרון. העימות אשר הפגיש בין שני עולמות תוכן ממחנות נגדיים חולל דיון סוער ובעל עניין רב אצל ציבור הסטודנטים והסטודנטיות בקמפוס, וגרר אחריו שאלות נוקבות לשני הנציגים. מטרת העימות היתה להגביר את מעורבותם הפוליטית של קהל הלומדים בפעילויות בתוך האוניברסיטה ומחוצה לה ולייצר הבנה שהמציאות איננה מונחת לפניהם תמיד ברוח בגין וז’בוטינסקי.

 

אחד מן הנושאים מעוררי המחלוקת שנידונו בדיבייט נגע לסוגיית מימונה של תנועת ‘שלום עכשיו’ כאשר שקד טענה כי זו ממומנת על ידי מדינות טרור וסוכנים זרים. אופנהיימר לא נשאר חייב והוסיף כי “המאבק על מגרון עולה יותר מכל התקציב של שלום עכשיו”. בנוסף טען כי תנועת ‘ישראל שלי’ לוקחת כסף מהמועצות האזוריות וכך מתקצבת את הארגון ואת הפעילות של מועצת יש”ע. על סוגיית המימון החיצוני של התנועה אמר: “הארגון שמקבל הכי הרבה כסף ממדינות זרות הוא צה”ל, האם אנחנו סוכנים זרים של עצמנו?” שקד החזירה בתגובה כי ‘ישראל שלי’ הוא גוף עצמאי לחלוטין שבו כולם מתנדבים ועל דבריו של אופנהיימר אמרה: “כדי לעשות ציונות לא צריך הרבה כסף, כדי ללכת להלשין צריך כנראה קצת יותר”. נושא נוסף שעלה במהלך העימות נגע לסוגיית המסתננים:”כל ארתריאה רוצה לבוא לישראל זה מה שנאמר על ידי אחד מהם…מדינת ישראל לא יכולה להכיל את כל אפריקה. זו מדינת הלאום היהודי, לא כולם יכולים לבוא”. לסיכום הוסיפה: “ניסינו את אוסלו, קיבלנו מחבלים מתאבדים. ניסו את קמפ דיוויד, קיבלנו אינתיפאדה שנייה, ההתנתקות היא אסון קיומי לדרום, החזון של פרס שיקימו כפרי נופש על חורבות גוף קטיף, לא קרה. ולכן אני מבקשת בואו נחשוב אחרת. הארץ הזו שלנו, צריך שגם הערבים שגרים בה יוכלו לחיות אבל אפשר גם לחשוב אחרת”.

http://www.youtube.com/watch?v=kYv2bU86D6c&feature=autoplay&list=UUgEacZczjhANCNe5DCeNWFA&lf=plcp&playnext=1

הכנס שסוקר על ידי גלי צה”ל, נציגי שתי התנועות וכתבי מדיה נוספים הביא לפריצת דרך באוניברסיטה שעד לפני שנים בודדות אסרה על פעילות פוליטית כמעט לחלוטין בין כתליה. בין פעילי התא בלטו עקיבה לם אשר נשא את נאום הפתיחה, שרי ארץ קדושה שהנחתה את העימות תוך איזון העמדות ולילך גולדיס שנשאה דברי סיכום ותודות. מהכנס נעדר יו”ר ומייסד התא, יאיר קלויר עקב פטירת סבו שהיה ניצול שואה ואשר תרם רבות למאבק על הקמת הארץ.

לא ניתן להתעלם מכך שהכנס גרר אחריו הד תקשורתי ואקדמי רחב. אותו הד הותיר נתח אנושי לא מבוטל שהתקשה להבין מדוע הוזמן נציג רדיקלי ממחנה השמאל לכנס של תא המגדיר עצמו כמי שמושתת על עקרונות מצע הליכוד. עקיבה לם מבכירי תא לביא-גלעד מסביר: “דיונים כאלו, בין ימין לשמאל, בין דתיים לחילונים הם חיוניים לנו כמדינה. 64 שנים אחרי שהתחלנו, אנחנו צריכים להבין לאן פנינו מועדות. יריב אופנהיימר, על אף חילוקי הדעות הגלויים איתו, הוא אישיות של ממש בשיח הציבורי, החברתי והציוני. מטרתו של התא, בעיניי לפחות, הוא להביא את השיח הציוני לאומי לידי ביטוי בבר אילן”.

 

חברי תא לביא-גלעד,תאי הליכוד הרשמיים בקמפוסים ברחבי הארץ מבטיחים להמשיך ולייצג את הליכוד ברחבי הקמפוסים ולייצר שיח ציוני-לאומי ברוח תנועת הליכוד.

_________________________________________________________________

*הכותבת היא סטודנטית שנה ג’ למדעי המדינה וסוציולוגיה בבר אילן, פעילה מרכזית בצעירי הליכוד וחברה בתא לביא-גלעד בר-אילן.

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אורן חזן: “הביטחון שלנו מעל הכל”

אריק זיו ויזר

סיעת הליכוד ברעננה מבקשת להגן על התושבים

אלי חזן

הליכוד חוזר למוסדות פוליטיים באירופה

אריק זיו ויזר

דניאל גלילי נגד חנין זועבי. Take 1

אלי חזן

הבחירות לראשות צעירי הליכוד : עומרי אקוניס הודיע על התמודדותו

אלי חזן

מפגש לביא עם השר ארדן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן