22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
פלאש 90
במצודה והמוסדות

ביתן 28 במייסדים

פלאש 90

משה דולגין עושה שרירים בארוע של הפגנת כוח ועוצמה שמנערת את שלוותה של קבוצת המייסדים כולה.

מחנה דולגין בקבוצת המייסדים ערכו השבוע כנס גדול לגיבוש החברים ולהבעת תודה לבוחרים. משה דולגין ויוסי פלח וצבי דוד אספו כ150 מחברי המחנה שלהם, כדי להודות על ההצבעות בבחירות, וכדי לגבשם. לאירוע הגיעו חברים ותיקים מכל הארץ. ממטולה בצפון, ועד אשקלון בדרום. הקהל היה מגוון ביותר, וכלל גם פעילים צעירים שאינם בעלי זכות בחירה לקבוצת המייסדים, וגם כמה אנשים שחשבנו בעבר שהם שייכים למחנה אחר. זה היה כנס יוצא דופן ברמת הפאר והכיבוד לעומת כנסים רגילים בליכוד. הכנס נערך באולם ארועים בפתח תקוה ליד שולחנות עמוסים בכל טוב ובארוחת ערב מלאה, עם תוכנית אומנותית של זמר. את הערב היוקרתי והיקר מימנו שני קבלנים אמידים- משה דולגין ויוסי פלח.

משה דולגין בירך את האורחים והודיע על כוונתו לארגן בקרוב עוד כנס שאליו יוזמנו כל 250 חברי המרכז מקבוצת המייסדים מכל המחנות, בהשתתפות ראש התנועה בנימין נתניהו. הוא ביקש לקיים פגישות ודיונים, ולכבד את ההחלטות שיתקבלו במפגשים המשותפים לכל המחנות. “אם נהיה 250 איש מרוכזים ומאוחדים וממושמעים, נוכל להיות הכוח המרכזי של הליכוד”.

דוד צבי אמר “המייסדים זה כמו בית הלורדים באנגליה”, הקהל שבאולם השתתף בהקמת המדינה ובהקמת הליכוד, ולכן תנועת הליכוד צריכה לכבד את קהל המייסדים. ד”ר אפרים אבן מסניף אפרתה קרא לבחור בהקדם הנהלה לגוף החדש, ולקיים דיונים אידיאולוגיים כמו שהתנועה התברכה בהם בעבר.

אורח הכבוד היה ח”כ חיים כץ, שהציג הישגים שלו בתחומי החקיקה החברתית. הוא זכה לתשואות כשסיפר איך הצליח למנוע הקפאה בקצבאות הזקנה. הוא סיפר שבעקבות הצלחתו להעניק טיפול שיניים חינם לילדים עד גיל עשר, הוא החל לעבוד גם על טיפולי שיניים חינם מגיל 65. כמו כן סיפר על מלחמתו בדמי הניהול של קרנות הפנסיה. “אנחנו חוסכים 40 שנה, אבל שליש מהחיסכון הולך לדמי ניהול”. הוא גילה שהצליח להוריד את דמי הניהול בכמחצית. ח”כ כץ סיפר שלפני יציאת הכנסת לפגרה הוא נתן לראש הממשלה חוברת עם הישגי חקיקה של הליכוד בתחומי החברה, ואמר לו: “כאן יש מענה לכל המחאה החברתית, חוץ מדירות חינם”.

ח”כ דני דנון בירך את המייסדים, וכינה אותם “הצעירים של הליכוד”. הוא בירך אותם על הכנס ועל מהלכים שהם מובילים בתנועה, והוסיף ברכה ואיחולים לעצמו שכאשר גם הוא יגיע לגיל המייסדים “גם לי יהיו אנרגיות כמו שיש לכם”.

 

פרשנות:

סקירה זו לא תהא שלמה בלי הסברים על המשמעות של הכנס בתוך התמונה הגדולה יותר של כוחות הלחץ הטקטוניים שמבעבעים מתחת לפני השטח של המייסדים.

קבוצת המייסדים קיבלה מעמד של “אזור בחירה” עצמאי בליכוד על ידי ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר. הוא נוכח שמייסדי התנועה נדחקים החוצה בבחירות הפנימיות שלנו. כדי לאפשר להם להמשיך לפעול ולהשפיע על התנועה שהם הקימו במו ידיהם, הוא שיריין להם 5% מהמרכז של התנועה. מאז החליטה הועידה להגדיל את משקלם היחסי, תחילה ל7.5% וכעבור זמן ל10%. כך הגענו כיום למצב שבתוך המרכז של 2,500 חברים, שמורים כ250 מקומות למייסדים. ברוב מערכות הבחירות הפנימיות בליכוד זכה “חוג תגר” ברוב המקומות שמוקצים למייסדים. את חוג תגר הנהיגו אברום אפל ז”ל, ובשנים האחרונות אלי שטרית. קבוצת מייסדים קטנה יותר הונהגה על ידי ז’אק לוי, ואחד מראשיה היה משה דולגין. בשנים האחרונות קורים בתוך קבוצת אלי שטרית כל מיני סכסוכים ומחלוקות. כמה בכירים נטשו את אלי שטרית, וחיפשו לעצמם מסגרת אחרת. ביניהם ד”ר אפרים אבן ואהרון בר ואחרים.

כיום יש בין המייסדים לפחות חמש קבוצות מישנה. עו”ד אהרון מלצר עומד בראש אחת הקבוצות, ולקראת הבחירות האחרונות הוא השכיל ליצור קואליציה פנימית עם הקבוצות של משה דולגין, ישראל כץ, ומיקי איתן. הקואליציה הזו שזכתה לכינוי “קבוצת מלצר” הצליחה להיבחר לכל 250 המקומות ששמורים למייסדים, והפתיעה כאשר דחקה את חוג תגר שלא הצליח להכניס אף אחד למרכז.  

לאור זאת, הכנס שערכו השבוע משה דולגין ויוסי פלח לחברי המחנה שלהם יכול להיחשב פרשת דרכים חשובה בהיסטוריה הפנימית של הליכוד. ההעדרות של אהרון מלצר שלא הוזמן לכנס, יכולה להעיד על תחילת פיצול בין המייסדים, או על מאבק על הנהגת המייסדים. דולגין הודיע על תוכניתו לכנס את כל 250 הנבחרים למייסדים, וליצור מהם גוף מאוחד ומגובש אחד. מותר להניח שהוא מתכוון שזה יהיה בהנהגתו האישית. אין סבירות שהוא סולל דרך עבור “המוכתר” הנוכחי, אהרון מלצר, שאפילו לא הוזמן לכנס הזה.

אנחנו, במערכת ליכודניק, לא רואים אפשרות שאהרון מלצר יוותר בקלות על כתר הבכורה שהשיג בבחירות. לפיכך נראה שהולך להיות מעניין מאוד בתוך קבוצת המייסדים בחודשים הקרובים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו הסתכל לגדי בלבן של העיניים

רוני כהן, המועמד המוביל לכנסת במשבצת גליל עמקים

אלי חזן

האתיופי נזרק,הרוסי נכנס/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

שימו לב לתיקונים של ליכוד אנגלוס

אלי חזן

התוצאות לצירי הועידה במייסדים

אריק זיו ויזר

ד”ר אורית גלילי-צוקר יועצת רוה”מ בנימין נתניהו מגיבה לליכודניק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן