23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

כולם מספרים שחם בחיפה

רועי שחם, הפך בשנתיים האחרונות לאחד השמות החמים בחיפה בפרט והצפון בכלל. עם תמיכה רחבה והשפעה הולכת וגוברת, הוא ממש לא מתכוון להיעלם מהנוף בקרוב.  

רועי, עורך דין במקצועו, כיהן כיושב ראש אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית בנתניה, בה השלים תואר ראשון במשפטים במסלול משולב מנהל עסקים. בעברו הצבאי, שירת כלוחם ביחידה מבצעית בחיל האוויר, והתנדב לשנת קבע נוספת. בבחירות האחרונות לראשות הסניף בחיפה, שיחק תפקיד משמעותי והפתיע אפילו את ותיקי הסניף, בתומכיו, בכישוריו, ויכולתו להשפיע על אנשי הסניף. לשונו הרהוטה וסגנונו הייחודי, לא נעלמו גם מעיניהם של אנשי הרשת החברתית, שנהנים מגילוי דעותיו התכופות בנושאים שונים, ומחזירים לו בחום גדול ובאהדה מרשימה.

– רועי, מה הלאה?

“כרגע ההתמקדות היא בעשייה המשותפת יחד עם אנשי המטה, לתיקון הפערים הפריפריאליים, וחיזוק מעמדם של חיפה והצפון, כמוקד כח כלכלי-חברתי במדינת ישראל”. רועי נמנה על ראשי ומייסדי “המטה לאיחוד סניפי הליכוד בצפון”, יחד עם פרי כהן, אבי קורקוס , פסח זינגר, שוקי אוחנה,ויטלי חייקין,אלי בן דיין, אלון סיסו, רותם אוחנה ויוסי כהן.

– כיצד אתם פועלים לאותה עשייה?

“הרציונאל ברור – יצירת תלכיד רחב, מרכזי, שישמש מנוף לחץ על מקבלי ההחלטות, ברשויות המוניציפאליות והארצית. כבר כעת, מונה המטה מעל ל-5,000 מתפקדים ועוד מאות חברי מרכז, כאשר המטרה היא ללכד כ-35,000 מתפקדים בשנים הקרובות, שייצרו קריאה ברורה לתיקון ושינוי היכן שאלו נדרשים”.

– ואלו שינויים אתם רוצים לייצר?

“ראשית, שינויים בסטטיסטיקה. הסטטיסטיקה הלא מחמיאה של חיפה והצפון, מלמדת על קיפאון דמוגרפי מתמשך, שמהווה נגזרת ישירה להגירה השלילית של צעירים לאזור המרכז. את התופעה המדאיגה הזו, צריך לעצור לפני הכל. ישנם רעיונות רבים שנוגעים למערכת תמריצים ריאלית, שתעודד, מחד, צעירים להשתקע בצפון, ומאידך, תביא עימה תנופה תעסוקתית, באופן שבו השניים יפרו זה את זה. ברגע שזה יקרה, כל שאר חתיכות הפאזל יסתדרו”.

– איך תייצרו את אותם תמריצים?

“זו צריכה להיות החלטה אסטרטגית משולבת של הרשויות המקומיות והממשלה. רק רפורמה גדולה תוכל לייצר זאת, ולא רק ביחס לצפון, אגב. זה חייב לבוא לידי ביטוי, פעם אחת, ברובד הכלכלי האישי, ופעם שנייה, בערך המוסף שיהיה לחיפה והצפון להציע. המצב היום הוא היפוכו של דבר. ההזדמנויות התעסוקתיות הן במרכז, וממילא סל השירותים ותנאי המעטפת שם טובים יותר. אין שום סיבה ממשית לצעירים להישאר. צריך לייצר עבורם את הסיבה הזו”.

– אתה מקפיד לדבר על “חיפה והצפון”. מה זה אומר על התוכניות האישיות שלך כחיפאי?

“זה אומר שחיפה – העיר בה נולדתי וחייתי כל ימי חיי – יקרה לליבי ואני אעשה כל שביכולתי  בכדי לדאוג לה ולתושביה”.

– זו הצהרת כוונות פוליטית?

“זו הצהרת כוונות ערכית”.

– ובכל זאת, אתה לא מכוון לתפקיד ציבורי?

“אני חושב שכל אדם שמגיע מרקע של עשייה ופעילות ציבורית, ורוצה להוביל שינוי, מכוון למקום שבו הוא יוכל להשפיע וליישם רעיונות. בכל מקרה, המטרות של המטה לקידום חיפה והצפון, חשובות יותר. אם אוכל להשפיע באופן שבו הפעילות האישית תגשים את המטרות הקולקטיביות וארגיש שאוכל לתרום ממקום שכזה, אשקול גם את הכיוון הזה”.

מה אתה יכול לומר לקוראים לסיום?

“שימרו על הסובלנות והסבלנות. כל המטרות שבעולם מתגמדות אל מול חיי וכבוד אדם. תהיו חלק מחברה שמייצרת הרמוניה, שיח של הדדיות ונורמות ראויות. אם נוכל להתמודד עם האתגר שביישום הכבוד ההדדי, נדע להתמודד עם הכל. מלבד זאת, הקיץ הוא זמן נפלא לטיולים והכרת הארץ – הצפון הוא מקום טוב מאוד לעשות זאת”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האלף של שולי

אריק זיו

מתכוננים לקרב

אמיתי שיף

מי הוא איש השנה של ליכודניק ? חוברת האתר נשלחה לחברי המרכז ומועצות הסניפים

אריק זיו ודניאל נחמיה

כשמירי רגב נהגה במונית

אריק זיו ויזר

הצעה להצעת חוק : שעון עצר לפרסומות

אלי חזן

ח”כ חיים כץ- הבולדוזר החברתי שלא מפסיק לעבוד

דילוג לתוכן