21.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ בליכוד כללי

יעקב ברדוגו איש השנה בתקשורת של ליכודניק

יעקב ברדוגו: הקול הבלתי מתנצל של ישראל השנייה איש השנה של ליכודניק.

יעקב ברדוגו, עיתונאי ישראלי בולט, הפך לדמות משמעותית בנוף התקשורתי בשל תמיכתו הבלתי מתנצלת בראש הממשלה  בנימין נתניהו אבל גם המבקרת , ברדוגו לא חוסך במילים כאשר צריך לבקר את הממשלה. וייצוגה של “ישראל השנייה”. דרך עבודתו בגלי ישראל ובערוץ 14, ברדוגו צבר קהל מעריצים נאמן והצליח לעצב את דעת הקהל בישראל. מאמר זה מתעמק בעלייתו לגדולה, במחלוקות הקשורות לקריירה שלו ובהשפעתו על התקשורת הישראלית.

עלייתו של ברדוגו לגדולה

יעקב ברדוגו התחיל את דרכו בעיתונות כשדר רדיו בגלי צה”ל ובסופו של דבר הצטרף לתחנת הרדיו הפופולרית גלי ישראל. עמדתו הפוליטית הבלתי מתנצלת ותמיכתו האיתנה בראש הממשלה בנימין נתניהו צברה פופולריות רבה בקרב חלק מהאוכלוסייה הישראלית שהרגישה לעתים קרובות כי היא אינה מיוצגת בתקשורת המרכזית. ככל שברדוגו המשיך לזכות בהכרה ולמשוך קהל מעריצים נאמן, הוא הרחיב את טווח ההשפעה שלו. הוא הצטרף לערוץ 14, ערוץ טלוויזיה המיועד לקהל ימני. צעד זה הקנה לו את היכולת להקים את עמדתו כקול מוביל של “ישראל השנייה” ולבסס את מעמדו בנוף התקשורתי הישראלי, אבל מה שברור ההדחה הפוליטית של ברדוגו הייתה הוראה של גנץ שלא יכל לשמוע ביקורת .

מחלוקות וביקורות

לאורך הקריירה שלו התמודד ברדוגו עם מחלוקות והיה נתון לביקורות רבות. בפברואר 2022 הודח מתפקידו בגלי צה”ל בעקבות תלונות חוזרות ונשנות על הפצת מידע כוזב, ביזוי פוליטיקאים מהשמאל והבעת תמיכה סיטונאית בראש הממשלה  בנימין נתניהו. המבקרים טענו אז כי העדפותיו ודעותיו הפוליטיות הבוטות של ברדוגו פוגעות ביושרו העיתונאי.

אבל ברדוגו הוכיח כי הוא נוהג בהגינות כאשר הוא מראיין את בעלי הדעות האחרות, אומנם לא מלטף אבל הוגן.

עם זאת, חשוב לציין כי ברדוגו אינו העיתונאי הפוליטי היחיד בישראל. גם שדרנים אחרים בשמאל הפוליטי, כמו מגיש תוכנית הבוקר הוותיק בגלי צה”ל רזי ברקאי, התמודדו עם האשמות דומות בהטיה. השוואות בין עיתונאים אלה מדגישות את האתגרים והמורכבויות של ניווט בנוף התקשורתי בסביבה טעונה פוליטית.

למרות המחלוקות סביב הקריירה שלו, אי אפשר להתעלם מהשפעתו של ברדוגו על דעת הקהל והשיח התקשורתי. עמדתו הבלתי מתנצלת ומחויבותו לייצג את “ישראל השנייה” עוררו תהודה בקרב ישראלים רבים, הרואים בו משקל נגד הכרחי לנרטיבים של תקשורת המיינסטרים.

השפעה על דעת הקהל והנוף התקשורתי

העמדה הגלויה והייצוג של יעקב ברדוגו כ”ישראל השנייה” הפכו אותו לדמות משמעותית בעיצוב דעת הקהל. כאיש תקשורת משפיע, הוא הצליח ליצור קהל מעריצים נאמן שמזדהה עם תפיסותיו. הנוכחות של ברדוגו בגלי ישראל ובערוץ 14 תרמה גם היא לגיוון הנוף התקשורתי הישראלי על ידי הצעת נקודת מבט אלטרנטיבית לנרטיב המרכזי. באמצעות הבעת דאגותיהם ודעותיהם של אלה שמרגישים כי הם לא מיוצגים, ברדוגו הצליח ליצור פלטפורמה בה ניתן לשמוע ולעסוק בדעות אלה, ולהשפיע עוד יותר על הדיאלוג הפוליטי בישראל.

משמעות תפקידו של ברדוגו

התפקיד של יעקב ברדוגו בתקשורת הישראלית נושא משמעות רבה, מאחר והוא מספק פלטפורמה ל”ישראל השנייה”, שפעמים רבות מרגישה כאילו אינה מיוצגת מספיק בתקשורת המרכזית. על ידי הענקת קול לנקודות מבט אלו, ברדוגו מאתגר את המצב הקיים ומעודד שיח פוליטי מגוון וכולל יותר. עבודתו גם מדגישה את האיזון העדין שעל עיתונאים לשמור בין דיווח חדשותי, תמיכה באמונותיהם הפוליטיות ושמירה על יושרה עיתונאית בסביבה מקוטבת מאוד.

מסקנה

לסיכום, הקול הבלתי מתנצל של יעקב ברדוגו והשפעתו על התקשורת הישראלית ממשיכים להתקשר עם “ישראל השנייה”, מעצבים את דעת הקהל ומאזנים נרטיבים שאינם מיוצגים כראוי.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אושר: רישומים פליליים נגד בני העדה האתיופית יבוטלו

רועי אזולאי

תוצאות בחירות בסניף הליכוד כרמיאל למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

חגיגות המימונה בביתו של ח”כ ציון פיניאן בסימן אחדות וקירוב לבבות

אריק זיו ויזר

נתניהו הביס את מתנגדיו בליכוד

אלי חזן

מכתבו של חבר הפרלמנט היהודי האוסטרי דויד לזר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן