21.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

ימי הפריימריז: שעתה היפה של הליכוד

פריימריז בליכוד: שעתה היפה של המפלגה

אבי נחמני



לקראת הפריימריז של מפלגת הליכוד שיערכו ב- 3 באוגוסט, אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, אנחנו נראה בתקופה הקרובה הרבה מתח, דילים וחיבורים כאלו ואחרים בין חברי הכנסת של הליכוד, המועמדים לרשימה לכנסת וחברי המפלגה. כל אחד מהמועמדים רוצה להבטיח את מקומו ברשימת המפלגה הכי פופולארית ובדרך לא לוקחים שבויים.
אחת הסוגיות המעניינות בפריימריז היא שיטת הבחירה של המחוזות. עד כה מי שבחרו את נציגי המחוזות, על פי חוקת הליכוד, היו אלה חברי מרכז הליכוד בלבד ולא כלל חברי המפלגה. אלא שכבר מעל לעשור לא התכנס מרכז הליכוד ובעקבות עתירה שהוגשה לאחרונה לבית הדין העליון של התנועה, נקבע בהחלטה דרמטית כי נציגי המחוזות יבחרו על ידי המתפקדים ובכך הפקיע בית הדין את הכוח ממרכז הליכוד.
המקומות שמשוריינים למחוזות הם: מחוז שפלה-מקום 19, מחוז גליל-עמקים-מקום 21, מחוז נגב-מקום 22, מחוז דן-מקום 26, מחוז חיפה-מקום 34, מחוז ירושלים-מקום 36.
בעקבות החלטה זו רשם יו”ר הליכוד וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ניצחון במאבק מול חברי הכנסת שתמכו בשמירה על כוחם של חברי המרכז. נתניהו רוצה “לרסן” את השפעתם של חברי כנסת המקורבים לחברי מרכז שהיו יכולים להכניס את אנשיהם במחוזות ולייצר תת סיעה בתוך סיעת הליכוד.
אתמול (יום ד’) נכון למועד סגירת הגיליון, התכנס בית הדין העליון של הליכוד בראשות אב בית הדין מיכאל קליינר לקבל החלטה בעניין. השבוע השתתפתי במספר דיונים בבית הדין במצודת זאב בתל אביבוראיתי את התכונה הרבה במקום. בית הדין עובד שעות נוספות.עתירות רבות שמוגשות בימים אלו מכל חלקי המפלגה: משבצת עולים, הליכודניקים החדשים, תקנון, משבצת אישה חדשה, בעיות בהרשמה לתנועה, ועדת פיקוח ועוד ועוד עתירות שמבקשות סעד מבית הדין.
בתוך כך ממשיכים חברי הכנסת לחרוש את הארץ לאורכה ולרוחבה ולהיפגש עם חברי מרכז, פעילים וחברי מפלגה. גם סניף יקנעםממשיך להיות מוקד עלייה לרגל לחברי הכנסת. קטי שטרית, ניר ברקת, אורלי לוי, ישראל כץ, אופיר אקוניס, טלי פלוסקוב ועוד חברי מפלגה שכבר התארחו כאן ועוד אחרים שיגיעו עד מועד הפריימריז.
אנו בעיצומה של תקופת הפריימריז וזה הזמן הטוב לראות את היופי של תנועה דמוקרטית ומפוארת כמו הליכוד. כינוס ועדת חוקה, כינוס מרכז הליכוד, עתירות, עררים, דיונים בבית הדין של התנועה כחלק מהמוסדות של המפלגה, מתח, דילים, חברויות, בריתות עד שנגיע אל הניצחון המיוחל בבחירות ונחזיר את ישראל לשפיות.
נכון לא הכל ורוד אצלנו ויש מה לתקן, ובכל זאת אני מעדיף את הדמוקרטיה הזו על האוטוקרטיה של מפלגות לפיד, סער, בנט וגנץ.פריימריז בליכוד – שעתה היפה של המפלגה.
 
                                                                                                 לתגובות:                                                                                                        [email protected]                                                                                                                                          



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רה”מ נתניהו,יו”ר הכנסת ושרי הליכוד מברכים את הנשיא הנבחר טראמפ

אריאל אילוז

אך איפה הן איפה הן

אריק זיו ויזר

תוצאות בחירות בסניף עפולה למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

הכר את המועמד: דוידי הרמלין מתמודד במחוזות

מערכת ליכודניק

תוצאות בחירות בסניף הליכוד רמת גן למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

בין צפון קוראה לאיראן והלויה של הסכם הגרעין

חיים פוזן חבר ליכוד סניף צפת
דילוג לתוכן