24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

טקס השקה של פורום “מדברים מהשטח” /מאת יעקב מאור

קבוצת שטח חדשה נולדה בליכוד, והושקה השבוע בכנס גדול ומרשים במצודת זאב. הקבוצה מכנה עצמה בשם “פורום מדברים מהשטח” ומקימיה הם יואב דבוש ואהרון גוזלן, יחד עם הפעיל החרוץ והבלתי נלאה שלומי גבאי, שאירגן את טקס ההשקה. את לידתו של הפורום החדש כיבדו בנוכחותם חברי כנסת רבים, ביניהם אופיר אקוניס, כרמל שאמה, יריב לוין, חיים כץ, ציון פניאן, איוב קרא ומירי רגב. וגם השר יולי אדלשטיין .
יואב דבוש, מנהל הפורום, אמר שההחלטה להקים את הפורום התקבלה כאשר הוא וחבריו “זיהינו שהשטח בליכוד רדום ולחברי המרכז אין מוטיבציה. לכן שמנו לעמנו מטרה להחיות את השטח”. דבוש אמר שהמטרה הראשונה תהיה התפקדות נרחבת לתנועה. לצורך זה הוא קרא למזכירות הליכוד להוריד את תעריף ההתפקדות השנתית ל30 שקלים ליחיד, ול50 לבני זוג. הוא דיווח גם על מפגש ראשי הפורום עם שר החינוך, ועל תוכניות לקידום נושאים חברתיים.
שלמה מדמון מסניף כפר-סבא נשא נאום נרגש על “אטימות מוסרית של ההנהגה”. הוא קבל על כך שכיום הליכוד הוא “מפלגה ללא רוח נשמה”. לדבריו היסוד של הליכוד זה “תרבות הביחד”. “כל אחד מכניס קיסם למדורה המשותפת, ויחד מבעירים אש גדולה”. לדעתו מערכות התנועה יקרסו בגלל חוסר מוטיבציה וחוסר אמונה ללכת אחר המנהיגים. הפתרון שלו לתחלואי המפלגה זה להחזיר לחברי המרכז את הסמכות לבחור את הרשימה לכנסת. לחילופין הוא הציג רעיון מעניין לצרף את כל חברי מועצות הסניפים לגוף הבוחר את הח”כים. מדמון הציע גם שבראש המרכז ובראש המזכירות יכהנו חברים מהשטח, ולא ממלאי תפקיד ממשלתי. זאת מכיון שהח”כים והשרים עסוקים מאוד, ואינם יכולים להקדיש את הזמן הדרוש לניהול עניני המרכז או המזכירות.
ח”כ אופיר אקוניס בירך את היוזמה להקים את הפורום החדש. “זה השטח האמיתי, וזה מוכיח שהליכוד הוא מפלגה חיה ובועטת”. לדבריו הליכוד שונה מהמסגרת האמריקאית של “מפלגת שלד” דוממת, שמתעוררת מתרדמתה רק לקראת בחירות. את רוב נאומו הוא הקדיש לקריאה לקהל לתת גיבוי לראש הממשלה, לנוכח ההתנגדות העממית לכוונתו להקפיא בניה ביו”ש. אקוניס הזכיר כי פעמיים נפלו ממשלות ליכוד ב92 וב99, בגלל התנגדות פנימית שהחלה בתוך הליכוד. בעקבותיהם נבחרו ממשלות שמאל שגרמו למדינה נזקים בטחוניים חמורים פי כמה מהסכנות שעליהם התריעו והתנגדו חברי הליכוד. הוא הביע חשש וצער פן בימים אלה מתחיל מהלך דומה, ודרש בתוקף “לתת גיבוי מאסיבי לממשלה ולעומד בראשה”.
כל הח”כים שנאמו אחריו חזרו על רעיון זה במלים אחרות, והוסיפו לתאר את הישגיהם האישיים בעבודה הפרלמנטרית. אפילו ציון פניאן ומירי רגב, שבעבר יצאו נגד ראש הממשלה בנושא המע”מ, הפעם קראו לקהל לתמוך בנתניהו. כרמל שאמה דיבר בצורה הכי ברורה: “אני שומע על כל מיני כנסים נגד ראש הממשלה. צריך לעשות גם כנסים בעד ראש הממשלה”.
את הטקס הנחה בטוב טעם שאול אדם.
בדרך כלל הפעילים מזיעים בגלל עבודה קשה לאחר שהם יוצאים לשטח לפעילות. הפעם הפעילים הזיעו מאוד עוד לפני שיצאו לשטח. זאת בגלל שהמזגנים לא פעלו באולם בקומה 14 במצודה.
מלבד הרכב היושבים ליד שולחן הכבוד, בכנס זה היה מעניין לבחון גם את הרכב הקהל. כמאה איש הגיעו לטקס, כמחציתם פנים מוכרות לנו כחברים בקבוצת תדמור, ובפורום הרצליה של יוסי פלח. לשולחן הכבוד הצטרף גם שלמה מדמון מקבוצת ראשי הסניפים ומקבוצה “היאקוזה”, שבעבר הונהגה על ידי עוזי כהן ז”ל ואחרים. בתקופה לפני ששרון פירק את הליכוד מבפנים היו מסגרות של קבוצות שטח פעילות, שבין חבריהן נשמרה הפרדה ברורה. אפשר שהפעם זה יהיה שונה. מכל מקום, בסיכום הערב הורגש שהנה חוזר הצבע לפנים של התנועה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

טובה מעוז “ראש ממשלתנו בהחלט יודע מה הוא עושה”

אריק זיו ויזר

סניף הליכוד פ”ת מבצע התרמה לאיסוף מזון עם אירגון לתת

אריק זיו ויזר

קבלת פנים חמה לשר החינוך- מר גדעון סער בשכונת התקווה

אריק זיו ויזר

שלום עכשיו וירוס

אריק זיו ויזר

הפורום לצדק ודמוקרטיה בליכוד

אריק זיו ויזר

דוח גולדסטון והמלחמה בטרור / אריק גרבר, לונדון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן