21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ח”כ ציפי חוטובלי: “העליה במספר הבקשות וההיתרים הניתנים לפיטורי נשים בהריון מדאיגה ועל התמ”ת לפעול לצמצומה”

הוועדה לקידום מעמד האשה בראשות ח”כ ציפי חוטובלי (ליכוד) דנה בישיבתה היום בדיווח משרד התמ”ת על פיטורי עובדות בהריון או בטיפולי פוריות. מהנתונים שהוצגו בפני הוועדה עולה כי ישנו גידול של 63% בהיקף בקשות המעסיקים לקבלת היתרים לפיטורין בין השנים 2007-2008 וכי ישנו גידול של 195% בהיקף הבקשות שנתקבלו בחודשים ינואר-מאי 2009 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לפי נציגי משרד התמ”ת העליה בהיקף הבקשות נובעת בעיקר מהמצב הכלכלי. עוד עולה מהנתונים כי מתחילת שנת 2009 ניתנו בכ-72% מסך ההחלטות ניתנו היתרים לעומת 56% בשנת 2008. נציגי משרד התמ”ת מסרו כי העליה נובעת בעיקר מהיתרים לפגיעה בהיקף משרה הנובעים מצמצומים רוחביים.

חיה חוגי הממונה על חוק עבודת נשים במשרד התמ”ת מסרה לוועדה כי ב-90% ומעלה מהמקרים אין קשר בין הפיטורין להריון ובכל זאת ניתנים סירובים לפיטורים. גם בצמצום גורף לא ניתן היתר לפטר או לצמצם משרד לעובדת המצויה בשליש האחרון להריונה וההיתר יינתן רק לאחר הלידה כדי שלא לפגוע בזכויותיה לדמי לידה. משרד התמ”ת ישקול השתתפות עו”ד או נציג איגוד מקצועי בהליך גביית העדות מהעובדת, אך הוא לא יוכל לטעון במקומה.
יו”ר הוועדה לקידום מעמד האשה, ח”כ ציפי חוטובלי (ליכוד): “מהנתונים עולה כי ישנה עליה מדאיגה בבקשות ובמספר ההיתרים הניתנים לפיטורי נשים בהריון. על אף שחלקה נובע מהמצב הכלכלי הקשה שנקלענו אליו על משרד התמ”ת לצמצם למינימום ההכרחי פיטורים אלו. בנוסף, יש להגביר את האכיפה על פיטורים לא חוקיים. הוועדה תקיים דיון נוסף בנושא בו ייבחנו הדרכים לייעול התהליך במשרד התמ”ת ולהגברת האכיפה”.
ח”כ נחמן שי (קדימה): “יש לי תחושה שמפטרים יותר נשים מגברים. על משרד התמ”ת להקשות על מעסיקים לפטר נשים בהריון ולבלום המגמה”.
ח”כ אורית זוארץ (קדימה): “מדובר בתופעה מדאיגה ובעייתית. אני קוראת לנציגות התמ”ת להקשות יותר על מעסיקים במקרה של נשים בהריון. גם אם מדובר במצב כלכלי קשה שיפטרו עובדים אחרים”.
ח”כ עמיר פרץ (עבודה): “יש מצד אחד להגביר את האכיפה ולהחמיר הענישה על פיטורין לא חוקיים ומצד שני להקים קרנות שיעודדו מעסיקים להעסיק נשים בהריון”.
עו”ד אודליה לוי אטינגר חברת הנהלת שדולת הנשים: “מהפניות המתקבלות בשדולת הנשים עולה כי מדובר בתופעה החוצה את כל המגזרים, נשים מפוטרות כל הזמן והן הראשונות להפגע בפיטורי צמצום. אנו מבקשים ממשרד התמ”ת לקחת בחשבון שפיטורי צמצום אינם מילת קסם. יש לבדוק מי מצומצם ולמה ולקחת בחשבון שיקולי העדפה מתקנת. יש לשפר האכיפה בנושא – גם כאשר יש סירוב לפיטורין והמעביד מחוייב להחזיר את העובדת הוא אינו מכבד את ההחלטה ומשרד התמ”ת אינו אוכף ההחלטה ואינו מגיש כתבי אישום”.
עו”ד רוני אלוני סדובניק מהחברה הכלכלית לנשים אמרה כי יש להעלות את הקנסות למעסיקים על פיטורים בלתי חוקיים וכי יש להבטיח לעובדת בהריון שפוטרה דמי אבטלה עד הלידה ועל הביטוח הלאומי לנהלת את המאבק המשפטי בנושא.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ועדת החינוך – תלבושת אחידה

“מוקירים ומעריכים בשם מדינת ישראל כולה”

אלי חזן

אושר לקריאה שנייה ושלישית: שר הרווחה לא יוכל עוד לשנות החלטות בית משפט לגבי קטין

אלי חזן

בפולין אוסרים על שחיטה כשרה. אדלשטיין לא יושב בחיבוק ידיים

אלי חזן

ריבלין מוחה על השתתפות החמאס בכנס האיגוד הבין פרלמנטרי

אריק זיו ויזר

לא לליל הבדולח – יו”ר הכנסת ממריא לאוסטריה

אלי חזן
דילוג לתוכן