19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין מוחה על השתתפות החמאס בכנס האיגוד הבין פרלמנטרי

משלחת ישראל לכנס האיגוד הבין-פרלמנטרי העולמי (IPU) המתקיים באדיס אבבה שבאתיופיה, עזבה במחאה את הכינוס עקב השתתפות אנשי חמאס בכנס.
המשלחת, שמונה שלשה נציגים: השר לפיתוח אזורי סילבן שלום, ח"ד שלמה מולה ומזכיר הכנסת איל ינון, יצאה אתמול לכינוס, ולאחר שנודע לה כי ישנה נציגות חמאס בכינוס, שקלה לעזוב באופן מיידי, אך השתכנעה שמוטב שראש המשלחת, סילבן שלום, יישא את נאומו בפני באי הכינוס.
יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הודיע, כי הוא מעניק גיבוי מלא להחלטת המשלחת, משום שמדובר בהפרה בוטה של הבנות והצהרות מוקדמות לפיהן לא תתאפשר נציגות של ארגוני טרור ובהם החמאס בארגון. לדבריו: "הארגון התחייב במספר הזדמנויות לפני ישראל שלא תינתן דריסת רגל לחמאס, עד שלא יעמוד בדרישות הקוורטט שתמציתן התפרקות מנשקו והכרה בישראל"
ריבלין הוסיף כי "מדובר בתקדים מסוכן ביותר, בעדו עלולים להשתחל ארגוני טרור נוספים שדוגלים בהשמדת ישראל, ואשר ינסו לנצל את הבמה הבינלאומית הזו כדי לערער את מעמדה של ישראל. יש למחות באופן מיידי ובחריפות יתר"
ריבלין הורה על פנייה דחופה ליו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, באמצעות השגרירות הישראלית בוושינגטון, על מנת שתורה למשלחת האמריקנית לנטוש את הכינוס, בדומה למשלחת הישראלית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

"ממשלה יציבה – רק לאחר בחירות כלליות"

אריק זיו ויזר

דף קשר לנבחר

אריק זיו ויזר

לוין וחסון לא מגישים את הלחי השנייה

אריק זיו ויזר

יו"ר הכנסת רובי ריבלין על אסף רמון

אריק זיו ויזר

כרמל שאמה הכהן – בכנסת בשביל העם

אריק זיו ויזר

קריאה לעזרה לעודה טראבין

אלי חזן
דילוג לתוכן