23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ח”כ אופיר אקוניס יסייע למחוסרי דיור

אקוניס יקיים דיון מיוחד  בנושא עודפי תקציב ממשרד השיכון וממינהל מקרקעי ישראל והפנייתם להטבות למחוסרי דיור

יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ אופיר אקוניס יקיים דיון מיוחד  בנושא עודפי תקציב ממשרד השיכון וממינהל מקרקעי ישראל והפנייתם להטבות למחוסרי דיור. הדיון הוזמן לבקשתו של ח”כ הרב מנחם אליעזר מוזס. אמש  התקיים דיון על ההשלכות של הנחיות בנק ישראל בנושא המשכנתאות על רוכשי הדירות, ח”כ מוזס אמר בדיון כי הגיש הצעת חוק הקובעת מתן מענק בשיעור המע”מ על רכישת דירה ראשונה. . בישיבה השתתף שר השיכון ח”כ  אריאל אטיאס והמפקח על הבנקים מר רוני חזקיהו.
 
מר חזקיהו אמר לחברי הועדה כי טיוטת ההנחיה החדשה פורסמה כחלק מהליך של מדיניות זהירה. “הנתונים של הריבית הנמוכה, והעלייה הדרמטית במחירי הדירות אותתו לנו כי אנו לפני בועה. מטרתה לגרום לבנקים ולציבור להיזהר. “על הרשויות האחרות לבצע צעדים נוספים” אמר.
 
גם שר השיכון ח”כ אריאל אטיאס אמר כי צריך סינרגיה בין המשרדים השונים כדי לפרק ולהסיר חסמים, שיובילו לירידה במחירים. משרד השיכון ימשיך לשווק ולהגדיל את ההיצע. התכניות יתורגמו למכרזים. “יש תוכניות מאושרות ל-200 אלף יחידות דיור בין חדרה לגדרה אבל יש חסמים תכנוניים וכספיים”
 
חשוב לציין,  כי על פי נתונים שפורסמו, מאז שנת 2006 ירד מלאי הדירות למכירה  ב 35% . נתון חמור זה הוא ההסבר האמיתי לעלייה במחירי הדירות. “האשם העיקרי הוא מינהל מקרקעי ישראל, למרות הרפורמה בשיווק קרקעות שהניבה עודף הכנסות לאוצר בסדר גודל של 1.8 מיליארד ₪ מחירי הדירות ממשיכים לעלות. מדיניות השיווק של ממ”י איננה מספקת. משרד השיכון החזיר לאוצר 2 מיליארד ₪ בשל אי מימוש משכנתאות. את עודפי התקציב שהוחזרו יש להפנות להטבות שונות לזוגות צעירים רוכשי דירה ראשונה”.
 
ח”כ  מוזס אמר שבין מטרות בנק ישראל, מטרות המעוגנות ב”חוק בנק ישראל” נאמר כי הבנק יפעל לצמצום פערים חברתיים, וכי אחד מתפקידי נגיד בנק ישראל לייעץ לממשלה בעניין צמצום פערים חברתיים. “איך ההחלטה על שינוי מדיניות המשכנתאות תצמצם את הפערים? היא רק תעמיק אותם”.
 
“יש לעשות הפרדה ברורה בין דירה ראשונה לבין דירה להשקעה. ואין להחיל את השינוי על זוגות צעירים ורוכשי דירה ראשונה. הגשתי הצעת חוק הקובעת מתן מענק בשיעור המע”מ על רכישת דירה ראשונה. על החוק חתומים חברי כנסת נוספים מסיעות שונות. אני קורא לאוצר לתמוך בהצעת החוק, ולוועדה לפעול להחרגת ההנחיות את רוכשי דירה ראשונה”. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אושר חוק שי דרומי

אריק זיו ויזר

דני דנון: “למרות תיכון בליך, הליכוד עוד ינצח”

אריק זיו ויזר

ח”כ סילבן שלום: “לא היה צריך לשחרר את קונטאר”

אריק זיו ויזר

תעודות הוקרה הוענקו ללוחמי מרד גטו ורשה על ידי יו”ר הכנסת

אריק זיו ויזר

חברי כנסת לרה”מ – יש להכריז ריבונות ישראלית על אריאל

אריק זיו ויזר

“אני אצביע נגד דעתה של קדימה ובעד הציונות” הכריז ח”כ שנלר מעל במת הכנסת

אלי חזן
דילוג לתוכן