13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

נציגים משש סיעות הבית חתמו על הצעת חוק בדבר הרעת תנאי כליאת המחבלים

ח"כ יריב לוין (הליכוד) וח"כ יואל חסון (קדימה) הגישו היום את הצעת חוק כליאתם של אסירים נדרשים, אשר מטרתה לתת בידי המדינה מנוף לחץ על ארגוני הטרור לבצע עסקאות לשחרור חיילים ואזרחים ישראלים חטופים, ולשפר בדרך זו גם את יכולת המיקוח של המדינה במשא ומתן עמם. כן נועדה הצעת החוק לעשות צדק ולשים סוף למצב הבלתי סביר בו חיילים ואזרחים ישראלים הנחטפים על ידי ארגוני טרור מוחזקים בתנאים בלתי אנושיים, כאשר באותה שעה נהנים אסירים ביטחוניים חברי אותם ארגונים, אשר היו שותפים לפגיעה רצחנית באזרחים חפים מפשע, מתנאי כליאה משופרים.

הצעת החוק, אשר גובשה ביחד עם הפורום המשפטי למען א"י, נותנת בידי המדינה סל של אפשרויות להחמרת תנאי הכליאה של אסירים ולשלילת הטבות. מדובר בין היתר בשלילת ביקורים, שלילת טלויזיה, שלילת לימודים וכליאה בבידוד ללא הגבלת זמן. החוק מעניק גמישות כאשר ניתן לשלול את כל ההטבות או חלקן, ולנהוג בכל אסיר באופן שונה, ובכך להשיג מקסימום יעילות במאבק המתנהל מול ארגוני הטרור להשבת חטופים. להצעת החוק הצטרפו מלבד היוזמים לוין וחסון חברת הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), חבר הכנסת דוד אזולאי (ש"ס), חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), חבר הכנסת אורי אורבך וחבר הכנסת דניאל הרשקוביץ (הבית היהודי) וחבר הכנסת משה כחלון (הליכוד).

ח"כ לוין הוסיף: "החוק המוצע שומר על איזון הולם ועל הוראות המשפט הבינלאומי כאשר אינו חל על שבויי מלחמה (ולכן לא עומד בניגוד להוראות אמנת ז'נבה) ואינו חל על מי שלא היו מעורבים במעשי טרור או בסיוע להם. אני מעביר במקביל את הצעת החוק לשר המשפטים פרידמן, העומד בראש הועדה שמינתה הממשלה לבחינת תנאי כליאתם של האסירים הביטחוניים, וקורא לממשלה לאמץ את ההצעה ולהביא לאישור הכנסת חוק ברוח זו עוד טרם כניסתה לתפקיד של ההמשלה החדשה. בנסיבות הקיימות מדובר בעניין בהול שאינו סובל כל דיחוי."



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האמת על ברק על פי דניאל בן סימון

אריק זיו ויזר

ח"כ דני דנון: בגין הוא ההוכחה שניתן להשיג ביטחון וגם לנהל תהליכי שלום עם ממשלה לאומית

חוק העדפה מתקנת לעולי אתיופיה אושר בכנסת

אריק זיו ויזר

ח"כ פיניאן : "חרם תרבותי הוא גרוע מחרם כלכלי"

אריק זיו ויזר

הקו הישר של מיקי איתן ?

אלי חזן

יו"ר הכנסת: נשלב ידיים עם האוצר בהתמודדות עם המשבר הכלכלי ולהקלת מצוקת האבטלה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן