29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

רגב תודיע : “ללא הוזלת דיור לנזקקים – אשקול הצבעתי לתקציב”

לאחר דחיית הצעת החוק להקצות 5% מהדירות הנבנות בפריפריה לאוכלוסיה נזקקת, אמרה   יוזמת ההצעה, ח”כ מירי  רגב, כי תשקול להצביע נגד התקציב. רגב: “אני מוכנה לשלם את המחיר”.

בשל מצוקת הדיור של אוכלוסייה נזקקת וזוגות צעירים היום חברת הכנסת מירי רגב הצביעה היום  נגד הממשלה והקואליציה, לאחר שאלה דחו הצעת חוק שיזמה להקצות 5% מהדירות הנבנות בפריפריה לאוכלוסיה נזקקת. רגב, המובילה מאבק ציבורי למען דיור לזוגות צעירים ולנזקקים: “מצוקת הדיור משוועת, ראש הממשלה חייב להתערב. רק הוא מסוגל לתת מענה למצוקת הדיור”.

  

 

רגב ציינה בהצעת החוק כי  כ-60 אלף עולים שנזקקים לדיור בשיכון הציבורי, ועוד אלפים רבים של קשישים, נכים ועוד, צורך שאין לו מענה. הלחץ של אלה על שוק השכירות מעלה את המחירים בשוק זה, וגם במחירי הדירות עצמם.

  

שר השיכון אריאל אטיאס הסביר את התנגדותו לחוק במליאה.

 

ח”כ רגב לא השתכנעה ותקפה את הממשלה: “שלא יספרו לנו סיפורים שיש דירות. לוועדות תכנון יש זמן לשתות תה וקפה, ומעכבים הליכים. האוצר קובע מחירים בשמיים למחירי קרקעות, למה לא להעשיר את קופת המדינה? למה לא לגזור קופון. אתה יודע שר השיכון, המחיר לזוג צעיר לא צריך להיות מחיר הקרקע הבלתי אפשרי. המצב בלתי אפשרי. צריך לתת תמריצים לבנות דירות קטנות, והממשלה הזאת יכולה לעשות אותם. אתם לא עושים את הנדרש, כי יש כאן מגמה לא לפתור את הבעיה”.

 

 

ח”כ מירי רגב לראש מינהל מקרקע ישראל : צריך 20% לזוגות צעירים

 

בפגישה הבוקר בכנסת בין ח”כ מירי רגב למנהל מינהל מקרקעי ישראל, ירון ביבי,אמרה :  “יש לקבוע מחירי מינימום ולהקצות כ-20% בכל עיר לזוגות צעירים, לדיור זול.

 כמו כן יש לזרז את קצב הבנייה בהנחיה ממשלתית. נדרש פתרון מערכתי. דרושה הנהגה ציבורית שבסופו של דבר תוביל למתן פתרונות לזוגות צעירים. אני דורשת את מעורבות ראש הממשלה. רק הוא מסוגל להניע מתן מענה למצוקת הדיור”.

 בפגישה הועלה והובן כי הבעיה  היא במחסור בקרקע זמינה ומופשרת, וכמו כן קביעת מחירי מינימום גבוהים לקרקעות על ידי השמאי הממשלתי .

 

רגב אמרה בפגישה שלא יתכן שכל גורמי הממשל יטילו אחריות זה על זה, במקום לפתור את הבעיה של הדיור לזוגות צעירים.

 

רגב: פקידי האוצר יהירים ושבעים 

  

“ישבתי מול פקידות שבעה ויהירה, המבקשת שכוחות השוק יעשו את שלהם. אבל במצב של אין בנייה, הרי שכוחות השוק גורמים לייקור הדיור. כל רעיון שהעליתי, מסבסוד הדיור לזוגות צעירים ולנזקקים, ועד הורדת מחירי המשכנתאות, נדחה על ידם על הסף. עכשיו אני מבקשת להוביל רעיון שיחייב ראשי ערים בעיקר בפריפריה, ש-20% מכל בנייה חדשה, תוקצה לאוכלוסיה זאת.

  

“אני פונה לראש הממשלה ותובעת את התערבותו, כמו שעשה ראש הממשלה אריאל שרון בזמנו. לצערי נאלצתי היום להצביע נגד הממשלה והקואליציה, על רקע המצב שנוצר. אני לא מתכוונת לשתוק.

 

 אני אאבק בכל כוחי להוזיל את מחירי הדירות לצעירים ולנזקקים.

 

 אם הממשלה לא



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מכתב השר מיכאל איתן לשדולת ארץ ישראל

אריק זיו ויזר

ח”כ אופיר אקוניס מעודד את התחרות בערוצי התקשורת

אריק זיו ויזר

ריבלין חוגג בעוטף עזה: המימונה היא חג האמונה

אריק זיו ויזר

מה גרם מופז לשר החינוך לעשות?

אלי חזן

לבני חוזרת לאזור חיוג הליכוד ?

אלי חזן

סגן יו”ר הכנסת ח”כ כרמל שאמה (ליכוד):”קדימה בורחים מהמציאות ומתוצאות הבחירות”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן