21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

השר שלום למזכ”ל האו”ם: לקבור דו”ח גולדסטון

המשנה לראש הממשלה נפגש בניו יורק עם באן קי-מון, שלדבריו הבטיח שלא להעביר את הדו”ח על עזה למועצת הביטחון, לפני בחינת החלטת מועצת זכויות האדם. השר שלום: “אסור לתת לדוח גולדסטון להגיע לדיון במועצת הביטחון”.
המשנה לראש הממשלה סילבן שלום: “דו”ח גולדסטון הוכן על ידי ועדה שהוקמה בחטא ובה איראן, קובה וערב הסעודית. אנו הצבא הכי מוסרי. כל יום הפסקנו את הקרבות כדי להכניס סיוע לאזרחי עזה, התקשרנו לאנשים הביתה כדי להזהיר אותם לפני פגיעה במחבלים שחסו בצלם. אף צבא אחר בעולם לא היה עושה זאת.

בפגישתם דנו השניים בטיוטת ההסכם שהתגבש בין המעצמות לאיראן, באשר להעשרת האורניום של טהרן. המשנה לראש הממשלה סילבן שלום : “איראן לא תשנה את פניה ודרכה. כוונותיה של איראן הם מעבר לתוכנית הגרעין. איראן שואפת להחיות את האימפריה הפרסית ומבחינתה הסכם שכזה הוא רק דרך להרוויח זמן.

איראן מרמה את כל העולם וצוחקת. איראן מנצלת תמימות והופכת את ההסכם לחבית שתתפוצץ לנו בפנים. איראן לעולם לא תזנח את שאיפתה לגרעין, וההסכם הזה, כל מטרתו הוא להרוויח זמן. ההסכם שנחתם הוא טעות כבדה שאנו עלולים לשלם עליה בעתיד הלא רחוק”.
מזכ”ל האו”ם:”אני שותף לחששות של ישראל באשר לתוכנית הגרעין. חששות אלה הם לא רק של ישראל אלא של מדינות רבות בעולם. אני רוצה להאמין כי טיוטת ההסכם היא צעד ראשון וחשוב בדרך להבנות בין הצדדים ולפתרון אמיתי של הבעיה.

בשיחה עם כתבים בצאתו מהפגישה,השר שלום התעלם משאלה האם ישראל מוכנה לפתוח את הכור בדימונה לפיקוח בינלאומי והדגיש שאיראן מסכנת את המשטרים בסעודיה, מצרים וירדן. בשיחה עם ynet הוא הזכיר את האתר להעשרת אורניום שנחשף ליד העיר קום,”ואת המידע שיש לנו על רכישות טהרן בעולם כדי לבנות נשק גרעיני. זה מסר לא טוב לאנשים המתונים בעולם”.

בפגישה העלה המשנה לראש הממשלה גם את נושא לבנון ואמר: “האירועים האחרונים הם הפרה בוטה של החלטה 1701. על האו”ם לפעול בכל דרך על מנת לפקח ולוודא כי ההחלטה מיושמת במלואה”.
יוניפי”ל חסר אונים הוסיף המשנה לראש הממשלה ובתגובה אמר לו המזכ”ל , שבימים הקרובים הוא צפוי לפרסם דו”ח על המתרחש בלבנון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו: “התיאום של משרדי הממשלה ופיקוד העורף קריטי לניצחון על הטרור”

אלי חזן

יעלון והפוליטיקה החדשה

אלי חזן

ד”ר לאה נס: אובמה מוטרד יותר מבניית בתים בירושלים מאשר התחמשותה הגרעינית של אירן

אריק זיו ויזר

“אנחנו נעמוד על זכותה של ישראל להגנה עצמית במלוא היקפה”

אריק זיו ויזר

השר אדלשטיין מלמד “שנה טובה”

אריק זיו ויזר

״לשלול שלילה מוחלטת עבריינות אידיאולוגית לסוגיה״

אלי חזן
דילוג לתוכן