26.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

“אנחנו נעמוד על זכותה של ישראל להגנה עצמית במלוא היקפה”

שר החינוך בכינוס הכללי של קהילות יהדות אירופה

ישנה מתקפת דה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל. אני לא משלה את עצמי שהתיקון של השופט גולדסטון ימנע ממבקשי רעתנו להמשיך לתקוף אותנו תוך שימוש בעלילות דם. יש לזה, בין היתר, מרכיב כלכלי של חרמות. הפלסטינים הבינו את זה לאחר שלמדו שדרך הטרור אינה משתלמת להם.זו מערכה מתוחכמת שנשענת על שקרים, אבל לצערנו זה נקלט בעולם המערבי. עלינו לטפל בה בכול האמצעים.
נכון להיום ישראל נהנית מהרתעה ולכן עד היום היא לא ספגה פגיעה בלתי קונבנציונאלית. אבל על האיום הגרעיני האיראני יהיו השלכות על האזור כולו ועל ישראל. אם העולם המערבי יאפשר לאיראן להגיע ליכולות גרעיניות וכפועל יוצא לכך גם על מקורות הנפט, זה יהיה רע מאוד. אסור שזה יהיה אתגר של ישראל בלבד אלא של כל התרבות המערבית. האיראנים מעורבים היום באופן שלילי בעימותים במזרח התיכון ובתמיכה כספית בכל מקום בו יש עימותים, מתוך כוונה לגרום לאסלאם להתפשט ולמען השגת הגמוניה אזורית. צריך לעשות הכול כדי למנוע יכולת בלתי קונבנציונאלית מהמשטר הבלתי קונבנציונאלי הזה.
אנחנו בעיצומה של רעידת אדמה אזורית שאיננו יודעים לאן היא מובילה. יש בה סיכונים וסיכויים. להתפתחויות בעולם הערבי יש שני מניעים עיקריים: שאיפה טבעית של האנשים לחופש, והרעיונות מערביים שחדרו לחברות ולתרבויות שם. אלו הם מניעים חיוביים להתרחשויות. הדבר החשוב הוא המניע הכלכלי. מצרים התקשתה להאכיל 87 מיליון איש, והאתגר הכלכלי הוא לפתחו של כל מנהיג שייבחר שם. האם זה יוצר הזדמנויות לפיתוח יחסים כלכליים עם ישראל? אנחנו צריכים לחפש את ההזדמנויות, כי שינוי המצב יכול לייצר הזדמנויות כאלו שישפיעו על מצבנו הביטחוני בעתיד.
מצבה של מדינת ישראל הוא ייחודי. אין הרבה מדינות בעולם, אם בכלל, ששאלת זכותן להתקיים מונחת על השולחן ומאותגרת לאורך השנים. לכן אפשר להתייחס על כל התקופה, עד היום, כמאבק על העצמאות. המאבקים הללו דורשים משאבים כלכליים רבים. העלויות של כל נשק כמו מטוסים וסטי”לים הן עצומות. באיומים הביטחוניים אפשר לראות גם כמאיץ כלכלי, מאחר ומדינת ישראל מפתחת יכולות בחזית המדע והטכנולוגיה כדי להגן על עצמה. הרבה מתעשיית הידע מתחיל מתוך מערכת הביטחון.
בעבר האיום הדומיננטי היה איום של צבאות, צבא מול צבא. האזרחים היו מחוץ למערכה. מלחמת יום הכיפורים הייתה האחרונה שהאויבים יזמו כקונבנציונאלית. השינוי הזה נובע בשל פתיחת הפער בין היכולות של מדינת ישראל למדינות השכנות. המענה שלנו הוא דרך היתרון האיכותי, באופן שמספק לישראל עליונות מודיעינית, עליונות בתחום האש המדויקת ועליונות בתחום העברת המידע.
מה שעומד מבחינתנו במלחמות האחרונות הוא כושר העמידה של החברה. בעימותים האחרונים הכלכלה בישראל ממשיכה לתפקד, גם אם נפגעת. אין כבר צורך בגיוס המשק כפי שהיה עד מלחמת יום הכיפורים. זה היבט מאוד חשוב, מאחר והצד השני לא מצליח להציב איום כזה שמשתק את המשק. ישראל לא הפסיקה להיות אטרקטיבית בעשור האחרון למרות אירועים ביטחוניים כמו מבצע חומת מגן ומלחמת הטרור הפלסטינית, מלחמת לבנון השנייה ומבצע עופרת יצוקה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כנסת של פחדנים

אריק זיו ויזר

הנס התומכת בסער

אלי חזן

השר יוסי פלד בסיור בחברון

אריק זיו ויזר

השר ארדן וחוק האריזות

אריק זיו ויזר

געגועי לבגין

אריק זיו ויזר

נמצאה המתכונת למניעה, ולו חלקית, של רצח קטינים בתוך המשפחה ?

אלי חזן
דילוג לתוכן