22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

המורדת החדשה, ציפי האידאולוגית, מול ציפי חסרת חוליות.

מי מריץ את בלשניקוב ללשכת ראש הממשלה?, מי יקבל את תיק הגימלאים,מי זרק רימון במטה,מי הממוחזר של השבוע?. ממשלה בדרך.
מסתמן כי נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה אך שאלת המפתח העומדת בפנינו היא איזו ממשלה תורכב.

החלום הורוד של נתניהו, שהוא ממשלה עם קדימה, הולך ונגוז וזאת לאחר שהוא הדגיש, לא אחת, כי מטרתו היא הקמת ממשלה רחבה. יש לזכור כי נתניהו דיבר על יציבות שלטונית בממשלה אך כאשר קדימה שווה לליכוד במספר המנדטים נתניהו עלול למצוא את עצמו בממשלה לעומתית, זאת מכיוון שעומדת הסבירות הריאלית שרמון ובר און יבצעו מהלכים שייראו לציבור שנתניהו לא שולט בממשלה שלו.
החשבון הוא פשוט : כאשר לליכוד ולקדימה יש מספר שרים שווה בממשלה הרי שבהצבעות יתברר כי פעם אחר פעם נתניהו יפול בהחלטות.
לפיכך, האופציה הטובה ביותר לעניות דעתי לנתניהו בסוגיית הקמת הממשלה היא הקמת ממשלה צרה עם גוש הימין ואולם עליו להכין תפקידים למספר ליכודניקים לשעבר מקדימה. אלו וודאי יחליטו לערוק לאחר שלא יישבו בממשלה וייראו כיצד לבני מבצרת את מעמדה.
לאחר שיחליטו לערוק ייכנסו לממשלה, לדוגמה: שר הביטחון למופז עוד שני שרים, 2 סגנים, ראשי ועדות, ובכך יצאו שליש מקדימה. “מפץ קטן” ויש ממשלה יציבה.

השרים בליכוד.
מסתמן כי גדעון סער יכהן כשר המשפטים, סילבן כשר החוץ או כשר אוצר, ריבלין יכהן כיו”ר הכנסת, בוגי כשר הביטחון או החינוך, בני בגין שר התשתיות, כחלון כשר התמ”ת או תחבורה, ארדן כשר תחבורה או בריאות, לבנת שרת התמ”ת או תיירות, דן מרידור שר הממונה על השרותים החשאיים, שטייניץ השר לבטחון הפנים או המתאם, לאה נס כשרה להגנת הסביבה.
מרשימת הרוצים לכהן כשרים יש את מיקי איתן, יולי אדלשטין, חיים כ”ץ , ישראל כ”ץ שרוצה את הפנים, אך כפי הנראה יחזור לחקלאות, או לבריאות.

ישיבת הסיעה הראשונה
נתניהו ביקש מהחברים לשמור על הבלגה ושקט תעשייתי. רוב חברי הסיעה דיברו בשבח ממשלה שמורכבת מגוש הימין. ציפי חוטובלי הח”כית החדשה אף הזכירה לנתניהו כי צריך לשמור על הדרך, היא דיברה על אידיאולוגיה. בכיר בליכוד אמר “יש לנו מורדת ראשונה”, אך בשיחה עם עוד חברים מתברר כי לא יתנו שיתבצע פיחות זוחל באידיאולוגיה כפי שהיה בתקופת שרון.
לשכת ראש הממשלה
בשבוע שעבר הזכרנו כי נתניהו הולך למחזר ולהביא לצוות ראש הממשלה עוזרים מהעבר. השם החם כרגע הוא אלי כהן, מי שכיהן כיועצו של נתניהו באוצר. אלי כהן מיועד לעמוד בראש הצוות של ראש הממשלה. לרוני מאנה יש מועמד נוסף : בלשניקוב מנכ”ל הכנסת. דובר ראש הממשלה יהיה יוסי לוי. הדובר, שהוכיח את עצמו בחודשים האחרונים ומעמדו איתן ומבוצר.
מדברים על אורן הלמן שיחזור לתפקיד במשרד ראש הממשלה, רבים במחנה נתניהו מתגעגים לאורן.

רימון רסס במטה
נתניהו שם את יהבו במערכת הבחירות על רוני רימון אך מתברר כי בחירת נתניהו באילון את רימון ועוד כ – 20 יועצים שמסתובבים בבית סונול עלה לליכוד ב – 8 מנדטים לפחות.
בכיר בליכוד אמר לליכודניק לאחר הופעתו של רוני בערוץ 10: “בושה פשוט בושה”.

נתניהו הפקיר את השטח. יועצו הפוליטי נע בעיקר עם הרכב הצמוד והנהג בין בלפוריה לתל אביב, חלק מקמפיין הבחירות אפילו לא נראה בשטח, כפי הנראה עבר להיות סמוי.
לשלום יש ביטוי על פעילי השטח “מחלקה סגורה”, אך בפועל התוצאה של פעילותו של שלום הייתה שפעילי השטח עברו לעבוד עם ליברמן.
השטח בליכוד אמר נייט נתניהו ודא ליברמן.
בכל מקרה אפשר לשבח מספר בעלי תפקידים במטה : יוסי לוי הדובר של נתניהו עשה עבודה מצוינת, נילי ריכמן דוברת הליכוד סופר מקצועית. שני אלה היו קבלני שיפוצים שתיקנו את פיצוצי הרימון “רוני רימון” שהתפוצץ במטה. כמו כן, ראוי לציין את ישראל בכר, אחד היועצים שלא התבלט כלפי חוץ אך היה נדבך חשוב בשפיות והמקצועיות של המטה.
נתניהו בתחילת הקמפיין הביא כוכבים לליכוד אך בשיא הקמפיין נגרר אחר אדלר וארד ובמקום להציג מניפה של נבחרת העלימו את הנבחרת והליכוד שקע.
הוכח שוב כאשר אתה מטשטש את הדרך אתה נעלם. הליכוד הרי לא קיבל מאומה מהמרכז שמאלה, כלומר המאבק בפייגלין רק פגע בליכוד.
את מערכת הבחירות אפשר לסכם במפלת נתניהו וניצחון גוש הימין.
מעולם לא היה גוש מרכז ימין כה גדול בכנסת, הליכוד, ליברמן וקדימה, קדימה מחקה את השמאל, השמאל בתל אביב בחר קדימה ומחק את מפלגות השמאל , לפני שלוש שנים מחקו קדימה את הימין והפעם קדימה מחקה את השמאל.
נקווה שבהקמת הקואליציה ישכיל נתניהו להשתמש בפוליטיקאים שמסביבו, ולא יסמוך על צוות היי טק להקמת קןאליציה.

נשים
אגף הנשים בליכוד לא קיים כבר למעלה משלוש שנים, מאז שמרים מסרי הלכה לא מונתה מחליפה ובכך הליכוד הפקיר את פעילות הנשים בליכוד.
בכך כאשר עמדה ליבני בראש קדימה הליכוד לא הציג את מניפת הנשים הפעילות ממול הקמפיין של לנבי שהתחפשה לפמינסטית.

צעירים
מה שאפיין את הליכוד בשנים האחרונות הוא העדר צעירים. השבתתו של אגף הצעירים היה סימבול להיעדר הפעילות וכך ראינו כי הכנסים של הליכוד היו בעיקר מובלים ע”י גילאי ה – 40 פלוס.
על הצעירים שיש בליכוד אפשר לומר כי חסרי אונים הם, הליכוד לא מהווה בשורה לדור הצעיר, יש לשקם את אגף הצעירים בדחיפות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בית שמש: דם או הפרדה

אריק זיו ויזר

אובמה בבואה רעה של קרטר

אריק זיו ויזר

מתפקדים במר”צ למען השבת

אריק זיו ויזר

9 אחרי המלחמה

אלי חזן

הליכוד בתל אביב מרוסק

הרויזיוניסט

נעלמה הילה מעל שליט

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן