25.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

הדי ליל הבדולח: אלימות נגד מתפללים יהודים ביום כיפור

אירוע האלימות האחרון נגד מתפללים יהודים ביום כיפור בתל אביב מזכיר את הימים האפלים של ליל הבדולח הנאצי. המצב חמור, שכן ראשי מפלגות השמאל חוששים לבקר את הפורעים, בדיוק כמו בגרמניה הנאצית. לפיד מאשים את המתפללים, ואילו גנץ מאשים את נתניהו. זו הנהגה מפוחדת שמפחדת מכת של בריונים.

תקרית יום כיפור

ביום כיפור התנכלה קבוצת פורעים למתפללים יהודים בתל אביב, וגרמה לכאוס ופחד בקרב הקהילה. תקרית זו עוררה השוואות לליל הבדולח הנאצי הידוע לשמצה, סדרה של התקפות מתואמות נגד יהודים בגרמניה ובאוסטריה בנובמבר 1938. האלימות, שהותירה עסקים בבעלות יהודית, בתי כנסת ובתים הרוסים סימנה נקודת מפנה ברדיפת היהודים בתקופת השואה.

תקרית יום הכיפורים האחרונה עוררה חששות לגבי ביטחונה של הקהילה היהודית בתל אביב וחוסר יכולתם של מנהיגים פוליטיים לטפל בנושא. ככל שהמתיחות גוברת, ההקבלה בין שני האירועים משמשת תזכורת בוטה להשלכות של חוסר המעש ולחשיבותה של מנהיגות חזקה בעתות משבר.

תגובתם הביישנית של המנהיגים הפוליטיים

בעקבות אירועי יום הכיפורים היססו ראשי מפלגות השמאל למתוח ביקורת על המתפרעים, מחשש לתגובת נגד מצד תומכיהם. תגובה ביישנית זו מזכירה את תגובותיהם של מנהיגים בתקופה הנאצית, שלא היו מוכנים לצאת נגד הזוועות שבוצעו ביהודים.

לפיד, מנהיג שמאל בולט, בחר להאשים את המתפללים עצמם באלימות, ואילו גנץ, דמות משפיעה נוספת, הפנה אצבע מאשימה כלפי נתניהו. משחק ההאשמות שמנהלים מנהיגים אלה ממחיש חוסר אחדות ופעולה החלטית הנדרשת כדי לטפל במצב ביעילות.

מנהיגות מפוחדת וכת הבריונים

התגובה הביישנית של מנהיגים פוליטיים הותירה את הקהילה היהודית פגיעה לאיום המאיים מצד כת של בריונים. אנשים אלה קיבלו עידוד מהיעדר מנהיגות חזקה והם נחושים לזרוע פחד ותוהו ובוהו בקרב האוכלוסייה היהודית.

המנהיגות המפחידה שמפגינות מפלגות השמאל לא רק שאינה יעילה בטיפול במצב הנוכחי, אלא גם מהווה תקדים מסוכן לעתיד. אם מנהיגים אלה ימשיכו להימנע מנקיטת עמדה נגד האלימות, הדבר רק יחזק עוד יותר את כת הבריונים ויסכן את הקהילה היהודית.

הקבלות ולקחים היסטוריים

עם התפתחות אירועי יום הכיפורים, חיוני להכיר בהקבלה ההיסטורית בין אירוע זה לבין ליל הבדולח הנאצי. שני האירועים התאפיינו באלימות נגד יהודים ובהיעדר מנהיגות חזקה לטיפול במצב. תוצאות ליל הבדולח היו קטסטרופליות, והובילו לרדיפות נוספות ובסופו של דבר לרצח עם של מיליוני יהודים במהלך השואה.

חשוב ללמוד מההיסטוריה ולהבטיח שמקרים כאלה לא יחזרו על עצמם. מנהיגים פוליטיים חייבים לעמוד מאוחדים נגד אלימות ולעבוד יחד כדי להגן על הקהילה היהודית מפני האיום הגובר הנשקף על ידי כת הבריונים. משמעות הדבר היא גינוי האלימות, מיצוי הדין עם התוקפים ונקיטת אמצעים להבטחת שלומם של המתפללים היהודים.

אירועי יום הכיפורים נגד מתפללים יהודים בתל אביב משמשים תזכורת עגומה לימים האפלים של ליל הבדולח הנאצי. התגובה הביישנית של מנהיגים פוליטיים מהשמאל ומשחק ההאשמות שהם מנהלים רק מחריפים עוד יותר את המצב ומותירים את הקהילה היהודית פגיעה. חיוני שהמנהיגים ילמדו מההיסטוריה, יעמדו מאוחדים וינקטו פעולה נחרצת כדי להגן על הקהילה היהודית מפני האיום הגובר מצד כת הבריונים. מנהיגות חזקה ואחדות חיוניות כדי למנוע מקרים כאלה בעתיד ולהבטיח את ביטחונם של כל האזרחים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ינקי מכוון לכנסת

אריק זיו

הזעקה של דרום תל אביב

אלי חזן

המימונה הממותגת של בן זקן

אריק זיו

תנופה עצורה – סיפורו של מפונה מגוש קטיף

אלי חזן

ח”כים, שרים, מתמודדים. עצרו לשנייה – זה נועד בדיוק עבורכם

עינר אביב

מזל טוב! ארגון צעירים חדש נולד בימין-מרכז תחת השם ‘הישראלים הצעירים השמרנים’.

אריק זיו
דילוג לתוכן