13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

דנון : צה"ל כשל בטפול באתיופים"

דו"ח מיוחד מאגף כוח אדם בצה"ל בנושא יוצאי אתיופיה- הנתונים מדאיגים

ח"כ דני דנון, פנה לראש אכ"א, האלופה אורנה ברביבאי, ודרש לקדם את שילובם ההוגן של יוצאי אתיופיה בצבא: "לא עושים מספיק למען האתיופים" אמר. לדבריו, פנה לראש אכ"א בכדי לייצר תוכנית רחבה שתשים לה ליעד לקדם את אוכלוסיית האתיופים ולשלבם בצה"ל בצורה מיטבית.

 

לאחר פניות רבות מראשי האוכלוסייה האתיופית, בנוגע לאפשרויות השיבוץ ואופי הקידום של האתיופים בצבא, פנה דנון בדרישה לראש אכ"א בצה"ל, ליצור הליך מיון ייחודי לאוכלוסייה האתיופית, אשר יאפשר להם לממש את הפוטנציאל המלא שלהם בצבא: "אין שום סיבה שנתוני האיכות של האתיופים יהיו נמוכים במאות ואף אלפי אחוזים משל כלל האוכלוסייה, יש כאן בעיה בתהליך הקבלה לצה"ל" אמר דנון.

 

במסגרת דו"ח מיוחד שהתקבל לפי דרישתו של ח"כ דנון וחובר על ידי צה"ל, הגיעו נתונים קשים ומטרידים במיוחד בנוגע לשילוב האתיופים בצבא. מהדו"ח עולה, כי  אין תכנית ייעודית אשר שמה  לה ליעד את קידום אוכלוסיית האתיופים בצה"ל. כיום, 86% מיוצאי אתיופיה מתגייסים לשירות , לעומת 74.3% בשאר האוכלוסייה. למרות המוטיבציה הגבוהה לגיוס, מהדו"ח עולה כי נתוני הקב"א- קבוצת האיכות, אשר משפיעה על המשך השירות והמיון לתפקידים בצה"ל, נמוכה משמעותית בקרב חיילים אתיופים, מאשר אצל שאר האוכלוסייה. 52.2%  מיוצאי אתיופיה בעלי קב"א הנמוכה מ-47, כאשר בשאר האוכלוסייה מדובר ב- 23.2% בלבד. בנוסף, רק 1.5% מיוצאי אתיופיה בעלי קב"א הגבוהה מ-54, נתון הנמוך באלפי אחוזים מה- 25.8% משאר האוכלוסייה: "פערים כה גדולים מצביעים על בעיה בשיטה ולא את הנתונים האמיתיים לגבי יוצאי אתיופיה".

 

בנתוני כניסה לקבע עולה כי ישנו פער ב-100% בכמות הנכנסים לקבע בין אתיופים לשאר האוכלוסייה. בכמות הכלואים ישנם נתונים דומים סדו"ח צוין כי מכלל המשרתים בצה"ל 25.4% היו בכלא, זאת לעומת  יוצאי אתיופיה, שם  52.9% היו בכלא. המצב אף חמור יותר בקרב כלואות אתיופיות, שם הפער הוא 300% בין הכלואות מכלל צה"ל לבין יוצאות אתיופיה.

 

ח"כ דנון פנה למשרד הביטחון, לקיים דיון דחוף בועדת הקליטה והעלייה, וזימן את ראש אכ"א, האלופה, אורנה ברביבאי, לדיון משותף, יחד עם נציגי העדה האתיופית, חיילים אתיופים משוחררים, ונציגי משרד הקליטה ומשרד הביטחון: "הדו"ח מצביע על כשל מערכות במערכת הצבאית, אשר לא מצליחה לתת מענה למאפיינים הייחודיים של יוצאי אתיופיה".

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח"כ לימור לבנת בתגובה לחוק פינוי פיצוי:

אריק זיו ויזר

בעקבות הודעת יור הקואלציה על סנקציות

אריק זיו ויזר

הצעת החוק הראשונה של ח"כ דנון: חוק גלעד שליט

כרמל שאמה: לשלול רשיון עסק למסעדה בחיפה שלא הכניסה חיל במדים

הדאגה של ח"כ בוקר למורשת

אריק זיו ויזר

סיעת הליכוד במפנה היסטורי : מחייבת גיוס לכולם

אלי חזן
דילוג לתוכן