13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

דורשים מצמרת הליכוד להחזיר לחברי המרכז את סמכויותיהם וכוחם/מאת יעקב מאור

מאות פעילים וחברים במרכז הליכוד התכנסו אמש כדי לדרוש קיום ישיבה מיוחדת של מרכז התנועה. בכנס שנערך באולמי "חאן הדקל" באור יהודה, השתתפו מאות חברים מכל רחבי הארץ. בכנס הוחתמו החברים על דרישה מראש המרכז, השר משה כחלון, לזמן כינוס מיוחד של המרכז בהקדם. לפי חוקת הליכוד יש צורך בחתימות של 560 חברי מרכז כדי לזמן ישיבת מרכז הליכוד שלא מן המנין. שלמה מדמון הורה לחבריו לאסוף לפחות 700 חתימות, "כיון שבטוח שהוא יפסול לנו כמה מהחותמים, אז שנעמוד בתנאי החוקה גם לאחר הפסילות". לכנס באור יהודה הגיעו רק כ400 מחברי המרכז הדרושים לפי החוקה. לפיכך הוחלט לחלק למשתתפים טפסים להחתים את חבריהם למרכז שלא נכחו בכנס.
בכינוס המיוחד של מרכז הליכוד יציעו היוזמים החלטה להחזיר את דרך הבחירה של הרכב רשימת חברי הכנסת, מזכירות התנועה, יו"ר המזכירות, ומנכ"ל התנועה.
קובי נבון, שהינחה את הכנס, ציטט כלל תלמודי "הפה שאסר – הוא הפה שהתיר". כוונתו שחברי המרכז שהצביעו בעד העברת סמכויותיהם למתפקדים, יכולים גם להפוך את הקערה בחזרה למצב שהיה קודם.
הוא תיאר את הקשיים לממן משלוח חומרי הסברה למאה אלף מתפקדים, דבר שהופך את ההתמודדות אפשרית רק לאנשים עשירים או אישי ציבור שזוכים לחשיפה. לדבריו השיטה החדשה חוסמת את הדרך לאנשים הפשוטים בתנועת הליכוד העממית, ולכן יש לשנות את השיטה באופן שיגדיל סיכויים גם לחברים מן השורה.
"מי שמתנתק מחברי המרכז – חברי המרכז יתנתקו ממנו" הזהיר קובי נבון בסגנון המוכר מדברי הנשיא ג'ון קנדי.
שלמה מדמון, ממארגני הכינוס, הזכיר בדבריו את התקופה שמנחם בגין עמד בראש התנועה. "הוא תמיד שידר התיחסות לפעילי השטח, וזה היה מרכיב חשוב בסגנון המנהיגות שלו. בגין יצר יחס של "אחריך", ואילו היום יש שיטה של "אני אקבע". מדמון לא מקבל את הסגנון הניהולי הזה, אלא קובע "אנחנו נקבע!" כי בחוקה כתוב שהמרכז הוא הריבון. הוא האשים את השרים וראש הממשלה ביצירת אנטגוניזם בתנועה.
מדמון משוה את מרכז הליכוד ל"עמוד האש" שהלך לפני המחנה של בני ישראל במסעותיהם במדבר. הוא סימן את הכיוון, והוא הכשיר וניקה את השטח. זה גם תפקיד מרכז הליכוד. ואם התפקיד הזה ניטל מהמרכז, רשאי המרכז לקחתו בחזרה. "האצבע שביטלה את סמכויות המרכז – היא האצבע שתחזיר את סמכויותיו".
"מרכז חזק הוא מרכז טוב" קבע אורי פראג' בנאומו. לדבריו, בבחירות האחרונות הליכוד הפסיד ששה או שבעה מנדטים בגלל שהמרכז לא הצליח להפעיל את אנשי השטח, כפי שעשה בבחירות קודמות. הכוח הקובע בתנועה הוא השטח והסניפים, אבל הם היו רדומים ומשותקים יחסית למערכות בחירות בעבר.
שלמה פורטל קרא לראש הממשלה להביא את תוכניתו הכלכלית לאישור מרכז הליכוד, כפי שמחייבת חוקת הליכוד. פורטל מחא על שאין אף ליכודניק בלשכת ראש הממשלה. כולם שם "פועלים זרים" לדבריו.
"אנחנו לא רוצים ג'ובים. אנחנו רוצים להשתתף בעשיה הממלכתית. לכל מנכ"לות משרד ממשלתי אפשר למצא מאה מועמדים ראויים מהליכוד, וזאת לפי כל דרישות החוק והתקשי"ר. לפי החוק מגיע לנו. אבל כל שר לקח לו מנכ"ל מהשמאל. מה זה? אנחנו צריכים להענש בגלל שאנחנו ליכודניקים?". דבריו זכו למחיאות כפיים רבות מהקהל.
רוני שטרן הזכיר שלתנועת הליכוד יש שתי אידיאולוגיות: א. מדינית, ב. חברתית. תפקיד מרכז הליכוד הוא לפקח על חברי הכנסת והשרים שיפעלו לפי ערכי התנועה. אבל בהעדר סמכויות בחירה לחברי המרכז, הנבחרים שוכחים את המרכז, וגם את הערכים של הליכוד. "ראו" אמר שטרן, "הגענו לשלטון, אבל בלי לשלוט".
חבר הכנסת לשעבר, יחיאל חזן, ניתח את תוצאות הבחירות האחרונות, והגיע למסקנה שבנצחון הליכוד היה גם מחדל צורב: "התחלנו עם 37 מנדטים בסקרים. במהלך הקמפיין כוחנו הלך ופחת, עד שביום הבחירות זכינו רק ב27 מנדטים. הכל מדברים שגדלנו ב15 מנדטים, אבל מתעלמים מהעובדה שהפסדנו 10 מנדטים פוטנציאליים". את הסיבות לכישלון זה תולה יחיאל חזן במניעת מימון להפעלת סניפים, וביצירת חוסר מוטיבציה אצל פעילים וחברי מרכז.
"לפני הבחירות קוראים לכל מי שיושב פה, ואומרים לנו לפעול להביא מצביעים. ואילו היום –לאחר הבחירות- אף אחד לא סופר אתכם. כי אין לכם כוח בידיים" סיכם יחיאל חזן.
בנאומו הוא התרעם על המצב שבו כשהליכוד עולה לשלטון הוא מוצא את קופת הציבור ריקה, אנחנו ממלאים את הקופה הציבורית, ומשאירים קופה מלאה לשלטון שבא אחרינו, והם מבזבזים את הכסף, וחוזר חלילה. "למה הליכוד צריך להיות אכזרי בקיצוצים יותר מתנועות אחרות?" הוא שואל.
עוד נאמו במפגש גם דני אבידן מיבנה, אליהו גבאי מירושלים, וחנני משעור מהמגזר הדרוזי. רבים עוד בקשו את רשות הדיבור, אבל המנחה קובי נבון, מיהר לסיים את הכנס, משום שהדוברים השונים כבר החלו לחזור על אותם רעיונות במלים שונות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שסרקוזי ישמור על קרלה – אריק זיו

אריק זיו ויזר

לא קל אבל אפשרי /מאת:נועם נהרי- טוקבק שהוקפץ

אריק זיו ויזר

תוצאות בחירות בסניף הליכוד פרדס חנה למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

מקימים לתחייה את סניף הליכוד בראש העין

אלי חזן

דנון בנווה שאנן לא למפקד הארגזים/מאת אריק קלנר

אריק זיו ויזר

סניף רעננה אירח את השר מיקי איתן

אלי חזן
דילוג לתוכן