21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

גידול שיא של 10% במספר התלמידים במועצה האזורית שומרון

ראש המועצה גרשון מסיקה: “וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ”

במועצה אזורית שומרון פתחו הבוקר (ה’) את שנת הלימודים תשע”ב וציינו גידול שיא של כ10% במספר התלמידים במועצה – יותר  מפי 7 מהממוצע הארצי במדינת ישראל. בעקבות העיכוב שנוצר כתוצאה ממדיניות  המכשולים על בניית כיתות של משרד הבטחון, נפתחו במועצה כשישים כיתות במבנים יבילים במקום במבני קבע.
ראש המועצה, גרשון מסיקה, שסייר הבוקר בבתי הספר ובגני הילדים ברחבי השומרון, אמר הצהרים:  “‘וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ’. למרות המכשולים ועל אף הגזרות והתנכלויות הפוליטיקאים – השומרון גדל ומתפתח. נתוני הצמיחה המדהימים במערכת החינוך בשומרון משמחים את כל עם ישראל. זו גאוה למדינת ישראל”.
“אני דורש להוציא את הילדים מהמשחק הפוליטי”, הדגיש מסיקה, “אנו מצפים מהממשלה הלאומית שהעם בחר להפסיק את הרדיפות וגזרות ההקפאה והחנק על ההתיישבות ולאפשר לילדי השומרון לימודים בתנאים ובכיתות בדיוק כמו בכל מקום אחר במדינת ישראל”. 
14,109 ילדים התחילו הבוקר את שנת הלימודים במועצה האזורית שומרון:  2,115 ילדים במעונות המועצה, 2,593 ילדים יתחילו את שנת הלימודים ב-86 גני הילדים של המועצה אשר מלבדם נפתחו היוום 12 גנים ישוביים. את כיתות א’ פתחו היום במועצה האזורית שומרון כ-700 תלמידים.    
26 גני ילדים וכיתות חדשות נפתחו היום במועצה, אשר בשטחה 9 בתי ספר- ממלכתיים וממלכתיים דתיים, ארבעה תלמודי תורה,  בית ספר אזורי אחד לחינוך מיוחד ובית ספר ממלכתי נוסף הנמצא בהליכי הקמה.
על המלאכה המורכבת מנצח אגף החינוך במועצה בניהולו של יוחאי דמרי, ולצידו שלומית בוכניק ורות אברהם, המארגן את כל הפאזל המסובך והמורכב.
עקב הפריסה האדירה של  שטח המועצה – מעל 11%  משטח כל מדינת ישראל  – והקרבה לערים לאורך השטח – מעפולה דרך השרון וגוש דן ועד לאזור השפלה דרומית לנתב”ג, כמו גם ההטרוגניות ורב-הגוניות הגדולה בין יישובי המועצה, חילונים, מסורתיים ודתיים, פריסת ההסעות לפי אזורי הרישום של משרד החינוך לכל ישוב היא הגדולה והמורכבת בארץ: מעל 800 קוי הסעות בכל יום לתלמידים, מורים וילדי החינוך המיוחד . על פריסת ההסעות  הגדולה מנצחת רשות ההסעות המועצתית, בניהולה של איריס  בן חיים.
במועצה האזורית שומרון, אחת מ-24 הרשויות המוניציפאליות ביו”ש, קיימים 30 ישובים ו-14 שכונות צעירות (“מאחזים”). מתגוררים בה כ-30,000  תושבים ואחוזי הילודה בה מהגבוהים בארץ:
43.4%  מתושבי המועצה הינם ילדים מתחת לגיל 17 ו-2% בלבד מעל גיל 65.
מערכת החינוך בשומרון נחשבת לאחת הטובות בארץ: כ- 70%  מתלמידי השומרון זכאים לתעודת בגרות לעומת 56% בממוצע הארצי.
כמו”כ, 17% מתושבי המועצה הם סטודנטים (13% ממוצע ארצי), להם מסייעת המועצה במלגות אחת לשנה. 
כזכור, נפתחה אתמול שנת הלימודים בישוב איתמר שבשומרון בביקור שקיימו בבית הספר יו”ר הכנסת ראובן  (רובי) ריבלין וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.יו”ר  הכנסת אמר כי הוא הוא מלא התפעלות מעמידת התושבים.
במועצה האזורית שומרון ממשיכים לפעול באמצעות לחץ מאסיבי של שרים וח”כים ובסיוע שר החינוך  להמשיך ולסיים את בניית כל  הכיתות  בבניית קבע, ולאפשר את התנאים הראויים לתלמידי השומרון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברקו בשירות נכי צה”ל

אריק זיו

רב אזורי לשומרון: הרב אליקים לבנון

אריק זיו ויזר

רון נחמן, ראש עיריית אריאל

אריק זיו ויזר

שיירת דניאל

הרויזיוניסט

“אסור לזעזוע להשתיק את הדרישה לבדק בית בהתנהלות מועצת יש”ע”

אלי חזן

כך עושים זאת בקרן החדשה ?

אלי חזן
דילוג לתוכן