22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

גדעון סער תוקף את ציפי ליבני על חוסר לויאליות

נשא נאום בכנס להדלקת נר חנוכה בבית שמש והציג את עמדתו על הגינוי של מדינות אירופה לבניה בירושלים.

מעל ל – 1500 איש הגיעו הערב להדלקת נר חנוכה בבית שמש, אירוע שניצחה על ארגונו קטי שיטרית והשתתפו בו שר החינוך גדעון סער וח”כ חיים כץ. בהמשך הגיעו יו”ר הקואליציה זאב אלקין, ח”כ כרמל שאמה, משה פייגלין ועוזי דיין.
השר סער תקף את יו”ר האופוזיציה על תגובתה האוהדת לגינוי של מדינות אירופה לישראל על הבניה בירושלים. השר התיחס לנושא המדיני העדכני בנאומו בטקס הדלקת נר חנוכה שאירגנה קטי שטרית בבית שמש. מאות חברי ליכוד הגיעו מכל הארץ לכנס של קטי. האולם היה מלא מפה לפה, ורבים צבאו על הדלתות גם מבחוץ.
בעקבות הגינוי היום של ממשלות גרמניה בריטניה צרפת ופורטוגל, מיהרה ציפי לבני להכריז “בעולם אין אמון היום בנתניהו”. כלומר, היא מזדהה עם המדינות המגנות את ישראל, ואולי אינה מזדהה עם ישראל וירושלים. על כך אמר שר החינוך “אין מחלוקת שיהודי יכול לשבת ולבנות בית בברלין, בליסבון, בלונדון ובפריז. כעת טוענים ארבעה ראשי המדינות שליהודי אסור לבנות בית דוקא בירושלים. זה לא מתקבל על הדעת”.
מעבר לכך מיקד השר סער את תשומת הלב לעובדה המוזרה שראשי המדינות אינן מוצאים לנכון לגנות רצח סיטוני בסוריה ובמצרים ופגיעה בזכויות אדם, אבל מתיחסים דוקא לבניית בתים אצלנו. אין פרופורציה בין המעשים. בלב השומעים את דברי גדעון סער עולה תחושה של צביעות מצד ראשי המדינות שנחשבות ידידותיות לישראל.
השר גדעון סער לא רק גינה את הגינוי, אלא תקף גם את התנהגות האופוזיציה. מדבריו ניתן היה להבין שהוא מתיחס בחומרה רבה להצטרפות מפלגת קדימה לגינוי האירופי. “גם אנחנו היינו באופוזיציה פעם, אבל מעולם לא תקפנו את הממשלה בדברים שיכולים לפגוע באינטרסים הלאומיים המשותפים לכל עם ישראל. המפלגה שמכונה בשם קדימה לא נוהגת באחריות ציבורית כמו שהיתה לנו”.
גדעון סער ריגש את הקהל בסיפור אישי על הקשר של משפחתו לירושלים. הוא גילה שהשבוע עלה להר הזיתים לפקוד קברי אבותיו מצד אימו, שנקברו שם לפני מאה שנה. חלק מהקברים והמצבות כוסו בעבר על ידי הירדנים, ונחשפו מחדש רק לאחרונה. כשגדעון סער ומשפחתו באו למקום, מצאו להפתעתם שיום השנה לפטירה של הסבתא-רבה חל בדיוק באותו שבוע שהם ביקרו את קברה. הם לא ידעו זאת מראש ולא תכננו את הביקור והאזכרה בהתאם. הסיפור הזה מלמד שיהודים חיו בבתים שבנו בירושלים לפני יותר ממאה שנים, וגם הלכו לבית עולמם בירושלים מזה דורות. לכן לא יעלה על הדעת שבדורנו ימנעו מהיהודים את הזכות הזו שעמדה לנו מאות בשנים.
עוזי דיין ברך את המתכנסים ואמר שהאנשים בשולחן הכבוד מייצגים לדעתו את שלשת הנרות והשמש שדולקים בחנוכיה הגדולה בצד הבימה. הנר הראשון במעלה הוא נר החינוך, שמיוצג בגאון ע”י שר החינוך. הנר השני הוא נר התעסוקה שמיוצג באישיותו ובפועלו של חיים כץ, ראש ועדת העבודה של הכנסת, ונר שלישי של מעמד האישה מיוצג בפעילות של קטי שטרית. ה”שמש” הוא זאב אלקין שמייצג את כלל משרתי הציבור בתפקידו כראש הקואליציה.

מעל ל – 1500 איש הגיעו הערב להדלקת נר חנוכה בבית שמש, אירוע שניצחה על ארגונו קטי שיטרית והשתתפו בו שר החינוך גדעון סער וח”כ חיים כץ. בהמשך הגיעו יו”ר הקואליציה זאב אלקין, ח”כ כרמל שאמה, משה פייגלין ועוזי דיין. השר סער תקף את יו”ר האופוזיציה על תגובתה האוהדת לגינוי של מדינות אירופה לישראל על הבניה בירושלים. השר התיחס לנושא המדיני העדכני בנאומו בטקס הדלקת נר חנוכה שאירגנה קטי שטרית בבית שמש. מאות חברי ליכוד הגיעו מכל הארץ לכנס של קטי. האולם היה מלא מפה לפה, ורבים צבאו על הדלתות גם מבחוץ.
בעקבות הגינוי היום של ממשלות גרמניה בריטניה צרפת ופורטוגל, מיהרה ציפי לבני להכריז “בעולם אין אמון היום בנתניהו”. כלומר, היא מזדהה עם המדינות המגנות את ישראל, ואולי אינה מזדהה עם ישראל וירושלים. על כך אמר שר החינוך “אין מחלוקת שיהודי יכול לשבת ולבנות בית בברלין, בליסבון, בלונדון ובפריז. כעת טוענים ארבעה ראשי המדינות שליהודי אסור לבנות בית דוקא בירושלים. זה לא מתקבל על הדעת”.מעבר לכך מיקד השר סער את תשומת הלב לעובדה המוזרה שראשי המדינות אינן מוצאים לנכון לגנות רצח סיטוני בסוריה ובמצרים ופגיעה בזכויות אדם, אבל מתיחסים דוקא לבניית בתים אצלנו. אין פרופורציה בין המעשים. בלב השומעים את דברי גדעון סער עולה תחושה של צביעות מצד ראשי המדינות שנחשבות ידידותיות לישראל. השר גדעון סער לא רק גינה את הגינוי, אלא תקף גם את התנהגות האופוזיציה. מדבריו ניתן היה להבין שהוא מתיחס בחומרה רבה להצטרפות מפלגת קדימה לגינוי האירופי. “גם אנחנו היינו באופוזיציה פעם, אבל מעולם לא תקפנו את הממשלה בדברים שיכולים לפגוע באינטרסים הלאומיים המשותפים לכל עם ישראל. המפלגה שמכונה בשם קדימה לא נוהגת באחריות ציבורית כמו שהיתה לנו”.גדעון סער ריגש את הקהל בסיפור אישי על הקשר של משפחתו לירושלים. הוא גילה שהשבוע עלה להר הזיתים לפקוד קברי אבותיו מצד אימו, שנקברו שם לפני מאה שנה. חלק מהקברים והמצבות כוסו בעבר על ידי הירדנים, ונחשפו מחדש רק לאחרונה. כשגדעון סער ומשפחתו באו למקום, מצאו להפתעתם שיום השנה לפטירה של הסבתא-רבה חל בדיוק באותו שבוע שהם ביקרו את קברה. הם לא ידעו זאת מראש ולא תכננו את הביקור והאזכרה בהתאם. הסיפור הזה מלמד שיהודים חיו בבתים שבנו בירושלים לפני יותר ממאה שנים, וגם הלכו לבית עולמם בירושלים מזה דורות. לכן לא יעלה על הדעת שבדורנו ימנעו מהיהודים את הזכות הזו שעמדה לנו מאות בשנים. עוזי דיין ברך את המתכנסים ואמר שהאנשים בשולחן הכבוד מייצגים לדעתו את שלשת הנרות והשמש שדולקים בחנוכיה הגדולה בצד הבימה. הנר הראשון במעלה הוא נר החינוך, שמיוצג בגאון ע”י שר החינוך. הנר השני הוא נר התעסוקה שמיוצג באישיותו ובפועלו של חיים כץ, ראש ועדת העבודה של הכנסת, ונר שלישי של מעמד האישה מיוצג בפעילות של קטי שטרית. ה”שמש” הוא זאב אלקין שמייצג את כלל משרתי הציבור בתפקידו כראש הקואליציה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“גאווה בליכוד” – הקבוצה המפלגתית הגדולה ביותר במצעד הגאווה בב”ש

אלי חזן

ליכודניק לשבת : הדרך הליברלית של וייטמן

אלי חזן

ישראל שלי טוענים שגבריאל הוא מלאך וקוראים לפעולה מיידית

אריק זיו ויזר

את מי פקד השר כ”ץ לליכוד?

אריק זיו ויזר

ביבי תתעורר!!

אריק זיו ויזר

החלטות שגויות

מורן שמואלוף
דילוג לתוכן