25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

ברוכין – ישוב מוכר בישראל

הושלם המהלך: אלוף הפיקוד חתם ל הצו הפורמלי המאשר את ברוכין כישוב במועצה האזורית שומרון

 

אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, חתם בשעה טובה על הצו המאשר את ברוכין לישוב מן המניין במועצה האזורית שומרון.  

ברוכין, כזכור, הוקמה לפי ההסכם הקואליציוני שבין הליכוד למערך בשנות ה-80 ועלתה בפועל על הקרקע בסוף שנות ה-90. התושבים קנו בתים שמשרד השיכון ומדינתישראל השקיעו בפיתוחם, במקבל לקידום תכנית מתאר כמנו בכל ישוב ועיר בישראל.  

בישוב למעלה המאה משפחות. מאז דו”ח טליה ששון בשנת 2004  הפכו חיי הישוב לבתי אפשריים עקב כך שהיות ושר הבטחון נמנע מלחתום על תכנית המתאר הישובית לאורך שהים – מטעמים פוליטיים – נמנעה כל בניה ופיתוח בישוב – היות ואותה חתימה פורמלית על התב”ע היתה חסרה.  

בארבעת השנים האחרונות ארגנה היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון, בראשות יועץ ראש המועצה יוסי דגן, מאות סיורם לברוכין, בהם למעלה משישים חברי כנסת ושרים מהמפלגות השונות וכן מאות עיתונאים ואנשי תקשורת, על מנת להראות להם את האבסורד שבקריאת המקום “מאחז בלתי מורשה” ובפגיעה לחינם בישוב. כל המסיירים, כולל מהשמאל הודו כי אין הגיון וצדק בכך וחלקם הגדול נרתמו לסייע לראש מועצת שומרון גרשון מסיקה ולציוותו בפתרון העניין.  

לפני כשנה הגישו ערבים מגובים בנשי שמאל קיצוני בג”צ כנגד הישוב בשל בניה.

הגשת הבג”צ אילצה את הממשלה להחליט, ואכן, שרי הממשלה וחברי הכנס, שרובם ביקרו בישוב פעמים רבות, פנו לראש הממשלה וגרמו לכך שועדת השרים שהוקמה לפני כארבעה חודשים החליטה לאשר את ברוכין רחלים וסנסנה ולהורות לחתום על תכניות המתאר ה סופיות של הישובים.

היום

, כאמור, הגיע המהלך לסיומו כשאלוף הפיקוד, האמור פורמלית לחתום על תכניות המתאר, הוציא את הצו המאשר את תכנית המתאר ומכללי – פורמלית –את ברוכין כישוב ה-31 של המועצה האזורית שומרון.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ברך על אישר הישוב:

“זהו נצחון ההגיון הפשוט על הפוליטיקה והרשעות מבית נדרשו של השמאל האנטי ציוני. ראש הממשלה קיבל את ההחלטה ההגיונית וסיים עוול של שנים ופגיעה קשה בתושבי הישוב לחינם. זהו יום חג למדינת ישראל ולצינות, כשמדינת ישראל מתקנת פגיעה ועוול של שנים ומרוויחה ישוב חיובי וציוני, שרוב תושביו תורמים למדינה בשירות הבטחון ובאזרחות.

מסיקה, שהמועצה שבראשותו העניקה רק לפני שבועיים ליריב אופניימר ולמיכאל ספרד תעודות “אזרחות כבוד” בשל הבג”צים שהובילו לאישור הישובים, “‘שיבח והודה” הבוקר בציניות לארגוני השמאל הקיצוני על תרומתם למהלך:

“בשם תושבי ברוכין אני מודה לארגוני השמאל הקיצוני על הבג”צים שהגישו, ושגרמו לממשלת ישראל להצטרך ו’לאחוז את השור בקרניו’  ולתקן עוול של שנים.הם אמנם באן לקלל, אבל ככמו בסיפור בלעם בתצנ”ך יצאו מברכים, כי בזכות הגשת הבג”צים המששלה היתה צריכה להכריע רת ההחלטה הטעבית והנורמלית לסיים את אישור תכנית המתאר. מכיון שברי לכל דעת מעשרות השרים וחברי הכנסת שהגיע למקום לסיורים בארבעת השנים האחרונות היה צריך לאשר את הישובים, הם אכן אושרו ועל כך אנו מודים להם מקרב לב..”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ישראל ב – 2 דקות

אריק זיו ויזר

ענת ומיקי מילאו את בית האזרח ברמת גן

עינר אביב

מתחרים למען זכרו של ז’בוטינסקי

אריק זיו ויזר

זה לא בגלל הכיפה

מה עשה לאורן כהן את החג ?

עינר אביב

פורסם בסרוגים : ככה ייעשה האיש אשר ההתיישבות יקרה לליבו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן