20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

בליכוד לא מפסיקים לעבוד

הצעות חוק של ציון פינאין ויריב לוין יחד עם התנגדות השר כץ לועדת טירקל הן מעט מהסוגיות המרכזיות בכנסת

ח”כ ציון פיניאן מציע: לטוס כחול לבן
 
 ח”כ פיניאן מבקש להסדיר בחוק את העדפת חברות תעופה ישראליות על פני חברות זרות
 
 
 ‘לטוס כחול לבן’ ועכשיו לא רק כגינג’ל של חברת תעופה אלא בחוק. ח”כ פיניאן מבקש לחייב גופים ממשלתיים וציבוריים לרכוש שירותי הובלה אוויריים המוצעים על ידי מפעילים אוויריים ישראלים בלבד. חובה זו תואמת את חובת העדפת טובין תוצרת הארץ, מכוח חוק חובת המכרזים
 
תכלית החוק המוצע הוא חיזוק המובילים האוויריים הישראליים. תכלית זו חשובה נוכח הנחיתות המובנית ממנה סובל ענף התעופה הישראלי מול חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל, בין היתר בשל המצב הגיאופוליטי והביטחוני במדינת ישראל.
 
ח”כ פיניאן בדק ומצא כי  הוראה דומה, מעוגנת במספר מדינות זרות לדוגמא: בדין האמריקני: Guidelines for International travel Paid by the Government)) The Fly America Act. ההסדר המעוגן בדין האמריקאני קשיח יותר ובעל סייגים מעטים יותר מהחובה המוסדרת בהצעת חוק זו. החוק האמריקני, שיושם לאור ההנחיות הכלליות של החשב הכללי של ארה”ב (החלטה B-138942 , מיום 31 במרס 1981), מחייב עובדים פדראליים, ובכלל זה יועציהם וקבלניהם, וכן אנשים שנסיעתם ממומנת על ידי הממשל, לרכוש שירותי טיסה  מחברות תעופה אמריקניות.
 
חשוב לציין וכך גם מופיע בדברי ההסבר על הצעת החוק כי הצעה דומה  הונחה על שולחן הכנסת השבע-עשרה על ידי חבר הכנסת יצחק אהרונוביץ’.

 

ח”כ יריב לוין: טיפול רגישי רק ע”י אנשי מקצוע
 
הצעת חוק שהניח ח”כ יריב לוין על שולחן הכנסת מבקשת להסדיר את מעמדם והשכלתם של המטפלים הפסיכולוגיים. ולהגן על המטופלים. 
  
שרלטנים רבים פועלים במקצעות הבריאות חלקם מחזקים בתעודת לידה ולחלקם תעודה המאשרת סיום לימודים או הכשרה כל שהיא שאינה עומדת בשום רף או דרישה. ח”כ יריב לוין החליט לשים קץ לכל מיני מטפלים למיניהם ומעתה כל העוסק במקצועות הרפואה יהיה חייב לעבור הכשרה אקדמית לפחות.
לדוגמא: אחד הטיפולים הידועים הוא טיפול בבע”ח.  טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים הינו דיסציפלינה טיפולית המשלבת בעלי חיים בתהליך ובמרחב הטיפולי. את הטיפול עורכים אנשי מקצוע בעלי הכשרה מקצועית אקדמית (המשלבת לימודי פסיכולוגיה ופסיכותרפיה, לימודי בעלי חיים, קשר אדם-חיה, וסוגיות וטכניקות בטיפול הנעזר בבעלי חיים) והטיפול מבוסס על הקשר הטיפולי המשולש: מטפל-מטופל-בעל חיים, ועל כל האינטראקציות, תכנים והיבטים העולים מקשר זה.
 
בפסיכותרפיה ייחודית זו, נוכחות בעלי החיים בתהליך ובמרחב הטיפולי מזרזת ומאפשרת תהליכים נפשיים רבים. טיפול הנעזר בבעלי חיים מאפשר עבודה טיפולית רגשית, קוגניטיבית והתנהגותית. חשוב להדגיש שלטיפול הנעזר בבעלי חיים יתרונות שונים על פני סוגי טיפול אחרים. יתרונות אלו נובעים מהעובדה שבעלי החיים הם יצורים חיים שמגיבים ויוזמים אינטראקציות ומצבים אמיתיים  “כאן ועכשיו” במרחב הטיפול, בדרך אותנטית וטבעית. בעלי החיים מייצגים את המציאות (הפנימית והחיצונית) ממרחק בטוח ולא מאיים,  מפחיתים חרדה ובכך מאפשרים שיחזור ועיבוד של תכנים קשים, באמצעות השלכה על בעלי החיים ועל הקשרים הנרקמים בחדר הטיפול. בנוסף, בעלי חיים משמשים כגשר לקשר עם מטופלים (כדוגמת ילדים בסיכון וילדים אוטיסטים) שמתקשים ליצור קשר עם מטפל אנושי. תכנים טיפוליים קשים, כגון תוקפנות ואלימות, יחסי-מין ופגיעות, יחסים משפחתיים ומגע, יכולים בטיפול הנעזר בבעלי חיים לקבל ביטוי באופן שאינו מתאפשר באף טיפול נפשי אחר.
 
מטפלים הנעזרים בבעלי חיים עובדים במרחבים שונים כגון חדר טיפול, פינת חי ואורווה עם מגוון רחב מאוד של אוכלוסיות: ילדים ומבוגרים עם בעיות רגשיות, ילדים מהספקטרום האוטיסטי, ילדים ונוער בסיכון, חולים פסיכיאטרים, קשישים, אסירים, נוער עברייני, נכים, חולים במחלות  כרוניות, ADHD, ילדים עם בעיות התנהגות, נפגעי טראומה, ורבים נוספים. ישנם מטופלים, כדוגמת ילדים ונוער בסיכון, שהטיפול היחיד היעיל והמתאים עבורם הוא טיפול הנעזר בבעלי חיים. טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים מצוי כיום בישראל במוסדות משרד הרווחה (מרכזי חירום, מעונות רב-תכליתיים, פנימיות, לשכות, מרכזי הורים-ילדים, מועדוניות, הוסטלים, מרכזי קשר), מוסדות משרד הבריאות (בתי חולים פסיכיאטריים, בתי אבות, בתי חולים רגילים, מוסדות לנכי צה”ל, הוסטלים, מכון להתפתחות הילד), ובמוסדות משרד החינוך (בתי ספר רגילים וחינוך מיוחד, חילוניים, דתיים, מרכזי למידה, גנים רגילים וגנים של החינוך המיוחד). לפי חוזר המנכ”ל (משרד החינוך) משנת 2006: “נושא היחס לבעלי חיים והשימוש בהם כאמצעי חינוכי וטיפולי הולך ומתרחב במערכת החינוך.”
 
התחום מוכר בעולם מבחינה אקדמית ומקצועית מאז שנות ה-60, ובשנים האחרונות אף קיימת תנופה מחקרית רבה.  הכשרה אקדמית בתחום מתקיימת במוסדות מוכרים ברחבי העולם, ולאחרונה אף נוצר שיתוף פעולה אקדמי ומחקרי בין גורמים בארץ לגופים מוכרים בארה”ב ובאירופה.
 
בישראל קיים איגוד מקצועי – האיגוד הישראלי לטיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים – מ.ר.ח.ב. (ע”ר), המציב סטנדרטים גבוהים לקבלה.  קבלה לאיגוד מחייבת: 1) דרישות קדם – תואר ראשון לפחות, עם עדיפות לתארים טיפוליים ו/או קורסי השלמה בהתאם; 2) תוכנית הכשרה בתחום המתקיימת במוסד המוכר על ידי המל”ג (לדוגמא, ראה ספח א’), הכוללת לפחות 1100 שעות לימוד אקדמי ואת תכני הלימוד כפי שפורטו למעלה; 3) 750 שעות התנסות בשטח במוסדות של משרדים ממשלתיים או מקומות המוכרים כמקום התמחות על ידי איגוד הפסיכולוגים; 4) הדרכה צמודה לעבודה המעשית, הניתנת על ידי איש טיפול מוסמך. לפרטים נוספים יש לפנות לסעיף 15 של תקנון האיגוד (ספח ב’).
 
איגוד מ.ר.ח.ב. מהווה כיום את הגוף הייצוגי הרשמי של המטפלים הנעזרים בבעלי חיים בישראל, ומעודד את ההתפתחות המקצועית, המחקר, האתיקה המקצועית, וההכרה בתחום.
 
 הסדרה חוקית של העיסוק במקצוע הטיפול הנעזר בעלי חיים תאפשר המשך העסקתם של מאות מטפלים העובדים כיום בתחום במוסדות שהוזכרו למעלה, קביעת סטנדרטים גבוהים לעוסקים בתחום במטרה להגן על המטופל, והמשך התפתחות התחום והתמקצעותו.
 
 
 
השר ישראל כץ מתנגד לועדת טריקל
 
השר ישראל כץ חושש כי ועדה כזו תקל בסגר  
 
 
שר התחבורה ישראל כץ אומר כי על ישראל להיערך כבר כעת למסקנותיה של ועדת החקירה על אירועי משט הטרור, ומסקנות אלה עשויות בהחלט לא לעלות בקנה אחד עם עמדותיה של ממשלת ישראל.
במהלך ישיבת הממשלה אמר כץ לשרים כי הועדה עלולה לקבוע בין מסקנותיה כי יש להקל את תנאי הסגר על רצועת עזה עד כדי הסרתו לחלוטין של הסגר, וזאת דווקא בשל הצלחותיה של ישראל במניעת טרור באופן יחסי בשנים האחרונות. “עלינו להיערך לכך שהועדה תקבע למשל שבשל הצלחתנו במניעת הטרור ובהורדת מספר הפיגועים וירי הטילים (למרות תקרית היום), אין כעת הצדקה להמשך הסגר על עזה”, מזהיר כץ וקובע כי עצם הקמת הועדה היא לא יותר מאשר פשרה ואילוץ, כלשונו. “הועדה הזאת לא תשפר את מצבינו. אנחנו משחקים הגנה, כמו שאומרים כעת במונדיאל, אבל אסור לנו בשום פנים ואופן להיות מופתעים ממסקנותיה”, אמר כץ לשרי הממשלה.
השר כץ טוען כי כחלק מההיערכות למסקנות הועדה יש להמשיך את הסגר הימי על הרצועה אך במקביל לפעול מול המצרים לתיאום פתיחתו של מעבר רפיח ממצרים לרצועה.
 
 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“סילבן תרם רבות לפוליטיקה הישראלית”

אריק זיו ויזר

העקרונות שבוגי הציג היום בממשלה

אלי חזן

דנון פועל נגד פינוי מאחזים לאחר החג

אריק זיו ויזר

יום הולדת לפרח לרנר – ליכודניק מאחל מזל טוב

אריק זיו ויזר

ריבלין נפרד מג’ומס בדמעות: “אחד הפרלמנטרים הבולטים שעיצבו את הכנסת”

אריק זיו ויזר

אקוניס באלקנה : חוזרים לערכי הציונות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן