22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

העקרונות שבוגי הציג היום בממשלה

עקרונות לקידום השוויון בנטל השירות   

 


 

 

 

גיל הפטור למגזר החרדי הוא היום 28, ויירד בהדרגה. בשלב הראשון יתייצב גיל הפטור על 26,  ומאוחר יותר תיעשה הערכת מצב לגבי ההמשך. יעד גיוס לחרדים לשירות צבאי ושירות אזרחי-לאומי הוא 6,000 עד שנת 2016. לערבים בשירות אזרחי: 5000 עד שנת 2016 (בתוספת כמה מאות מתנדבים לצבא).  

כיום יש כ-2,400 חרדים בשירות הצבאי ובשירות הלאומי-אזרחי, וכמספר הזה ערבים בשירות הלאומי-אזרחי, בנוסף ללמעלה מ-400 מתנדבים לצה”ל.  

בוגי אמר עוד בדבריו, כי “לאור העובדה שלא ניתן היה להגיע להצעה משותפת עם קדימה, כעת עמלים על הצעת החלטה. השלב הבא זו החלטת ממשלה שתועבר לוועדת השרים לחקיקה, וכשיהיה לה רוב בכנסת נוכל להביא אותה לאישור גם אם זה יהיה בפגרה. עבודת המטה תרוכז בידי משרד ראש הממשלה מול המשרדים הרלוונטיים”.

העקרונות:

 

 

1.       ממשלת ישראל רואה לה כיעד מרכזי את קידום השוויון בנטל השירות, זאת לצד הכרה במאפייניהן הייחודיים של האוכלוסייה החרדית והערבית, ובחשיבות השמירה על המשך קיומו של עולם הלימוד התורני. החלטת הממשלה תתקיים על פי העקרונות הבאים:  

א.          חובת התייצבות לשירות: כל אזרח ישראלי, גבר, שמלאו לו שש עשרה וחצי שנים, יתייצב בפני גוף שהוסמך לכך לרישום לקראת שירות. 

ב.          יעדי שירות למגזר החרדי והערבי: יוגדרו יעדים מספריים לשירות אזרחים מקרב המגזר הערבי ומקרב המגזר החרדי, במתווה הדרגתי עולה.

ג.           מסלולי שירות ייעודיים: משרד הביטחון יפתח מסלולי שירות המותאמים למאפייניהם ולצרכיהם של משרתים בני המגזר החרדי.

ד.          שירות אזרחי: לאזרח השייך למגזר הערבי או למגזר החרדי, וכן לאזרח שקיבל פטור משירות צבאי, תינתן האפשרות לשרת בשירות אזרחי משמעותי, בכפוף למגבלות ותנאים שיפורטו.

ה.          לאזרחים השייכים למגזר החרדי:

(1)            דחיית שירות ואכיפת נוכחות בישיבה: לאזרח ישראלי, גבר, השייך למגזר החרדי, תינתן האפשרות לדחיית שירות; אפשרות זו תותנה בחובת לימודים תורניים בהיקף של 45 שעות שבועיות, וכן בעמידה בפיקוח ובקרה הדוקים על מימוש חובה זו, לרבות באמצעות שימוש באמצעי זיהוי ביומטריים.

(2)            ענישה למשתמטים: דחוי שירות שלא עמד בחובת הלימודים התורניים יהיה חייב בגיוס לצה”ל, או שיעמוד בפני העונש המוגדר בחוק שירות בטחון [נוסח משולב], התשמ”ו-1986 (להלן: חוק שירות ביטחון) על מי שלא מילא חובה המוטלת עליו על פי חוק שירות ביטחון.

(3)            תמריץ שלילי אישי לדחויי שירות: במידה ולא תהיה עמידה ביעדי השירות שיוגדרו למגזר החרדי, יופעלו תמריצים כלכליים שליליים אישיים כנגד הנמצאים במעמד דחויי שירות.

(4)            תקצוב הישיבות יתמרץ גיוס: אופן התמיכה בישיבות ישונה באופן שיתמרץ גיוס לשירות משמעותי, בפרט יינתן תקצוב גדול יותר בגין תלמיד ישיבה ששירת שירות משמעותי, ותקצוב נמוך יותר לתלמיד ישיבה שנמצא במעמד דחויי שירות. במידה ולא תהיה עמידה ביעדי השירות שיוגדרו למגזר החרדי, יגדל הפער בין תקצוב התלמידים השונים כאמור.

ו.           לאזרחים השייכים למגזר הערבי:

(1)            דחיית שירות: לאזרח ישראלי, גבר, השייך למגזר הערבי, תינתן האפשרות לדחיית שירות.

(2)            תמריץ שלילי אישי לדחויי שירות: במידה ולא תהיה עמידה ביעדי השירות שיוגדרו למגזר הערבי, יופעלו תמריצים כלכליים שליליים אישיים כנגד הנמצאים במעמד דחויי שירות.

(3)            תקצוב הרשויות המקומיות יתמרץ גיוס: שיעור המשרתים מכל מחזור גיל ישמש אחד הקריטריונים במתן מענקי שר הפנים ובנוסחת מענקי האיזון לרשויות המקומיות. כך שתקצוב רב יותר יינתן לרשויות בהן שיעור המשרתים הוא גבוה יחסית. במידה ולא תהיה עמידה ביעדי השירות שיוגדרו למגזר הערבי, יגדל משקל שיעור המשרתים בקביעת התקצוב כאמור.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו”ר הכנסת מבקש להודות לקהל תומכיו בליכוד

אלי חזן

רגב של תקווה לאוהדי הכדורגל

אריק זיו ויזר

ח”כ פיניאן : “חרם תרבותי הוא גרוע מחרם כלכלי”

אריק זיו ויזר

אלקין בשירות בני הגבורות פדויי השבי

אלי חזן

גמליאל :”יש להעלות את שיעור המס על החברות הגדולות”

אלי חזן

ריבלין: “האיומים על ביהמ”ש העליון – סכנה לדמוקרטיה”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן