21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ארדן הקוזאק הנגזל

המשותף בין רגב לשקד, המרויחים החדשים הצמד יריב ואלקין, המרוויחים הוותיקים שני הכ”צים, בליכוד מקווים שהשרים ינהגו כפי שדרשו מנתניהו

יש ממשלה – עכשיו תנו למשול

זהו. לאחר סאגה ארוכת ימים שבה כל האגו שיכול להתנקז למקום אחד – התנקז הרי שממשלת נתניהו הרביעית יצאה לדרך. גם לידת עכוז היא לידה. רבים הילדים שנולדו בליגת עכוז והפכו למצליחנים. יש לקוות שכך תהא הממשלה הזאת. אמנם, היא נולדה שכבר יש בה קלקולים אך יש לקוות שהיא תצליח עבור מדינת ישראל.

הקמתה לוותה בטונים צורמים בייחוד מכיוון אלו שהתקשו עם יצירתה. בייחוד איווט ליברמן. לאחריו איוב קרא, ציפי חוטובלי, ארדן וסילבן. בסופו של יום היא קמה ויש להניח שהרכבה ישתנה. מבין ה”לא מסופקים” הציב ארדן את הרף הכי גבוה : או את תיק החוץ או שילוב של פנים ובטחון פנים. נתניהו ביקש לשמור את תיק הפנים לסילבן וארדן הלך לביתו.

היה זה יום השבעה ארוך. אולי הארוך בתולדות ימי השבעות הממשלה בישראל. במהלך היום היו שהציעו לנתניהו לדחות את ההשבעה ליום שני אך ראש הממשלה התעקש : השבעה בחמישי. אפילו ארדן הגיע לבסוף משום שהבין שיש גבול למניפולציות שלו.

וכך, כאשר התברר כי ארדן לא מוכן לוותר הציע נתניהו את תיק הפנים לסילבן שלום תוך שהוא מוסיף לו את התואר משנה לראש הממשלה.

הדבר אפשר את הקמת הממשלה ולקראת ההשבעה ארדן הגיע לכנסת והצביע בעד אך נשאר מחוץ לממשלה. בליכוד מקווים כי ארדן יחזור בו היישר לתפקיד השר לביטחון הפנים. המשמעות היא שארדן יחזור לפרופורציה. אין ספק כי ארדן עושה טעות פוליטית הוא צריך ללמוד מפוליטיקאים אחרים שיש גבול איך שוברים את הכלים.

אירוע מעניין נרשם כאשר מייד עם כניסתו של ארדן למליאת הכנסת עטו עליו בכירי השמאל – בוז’י, לפיד ועוד – וחיבקו אותו. ללא ספק, ארדן הפך להיות התקווה הוורודה שלהם ולכן בפרפרזה לאמרתו של שמיר נאמר לארדן : “אברשה חזור הביתה”.

בכיר בלשכת נתניהו אמר כי ארדן ניסה לעשות מעשה איוב קרא כאשר איים והזכיר את האמרה של נתניהו מהבחירות “הערבים על אוטובוסים”. כך ארדן הוביל את נתניהו לזה שהוא מחסל את אנשיו כאשר הוא מזכיר את סער וכחלון. אבל ארדן אמר הבכיר “נהג כמו הקוזאק הנגזל ואם ימשיך  יחשפו התרגילים והשטיקים של ארדן שעשה לנתניהו ולחבריו בסיעה.


אופוזיציה

 

קצת מוזר לראות את ליבני מבקרת את התנהלות הקמת הממשלה. בל נשכח שאצל שרון היא ישבה בכתה עד שמינה אותה לשרה.

ובוז’י ? אף אחד לא ציפה שיהיה גרופי של ממשלת נתניהו אך למען השם מאוד קשה לחבריו של בוז’י לומר לו תברך את הממשלה והשרים שלה כי הצלחתה היא הצלחת כולנו.


 

מה שברור הוא שהנהגת הליכוד מביאה איתה דור המשך כאשר נתניהו מינה שרים חדשים כמו מירי רגב, דני דנון, יריב לוין, זאב אלקין, גילה גמליאל ואופיר אקוניס – הם הקאדר הבא להנהגת הליכוד.

יריב לוין וזאב אלקין הם השניים מהחדשים שחתכו קופה גדולה.

מירי רגב ואיילת שקד הגיעו לתפקידים שלהן למרות האליטה הלבנה שרואה בהן נשים חזקות אך שלא מתאימות כי הן באו ממפלגות הימין. מה שברור הוא כי הן נשים חזקות ובעלות עוצמה אך לשמוע את הסיסמאות השובינסטיות והגזעניות מבלי לתת להן את האפשרות להוכיח את יכולתן זאת פשוט בושה וצביעות.

מירי היא בעלת יכולות של ביצוע וללא ספק היא עוד תוכיח את היכולות שלה,

חיים כץ שר הרווחה אין ספק כי הוא נכנס למשרד שהיה החלום שלו, וכפי שהיה מצטיין כיו”ר ועדת הרווחה כן יצליח בתור שר הרווחה.

גילה גמליאל הצליחה סוף סוף להתמנות לשרה.

גילה עברה דרך קשה עד שהגיעה אל היעד. קדנציה שלמה הלכה עם בטן מלאה ועם הבטחה לתפקיד שרה ועכשיו זה התממש. ללא ספק שברת תקרת זכוכית.


 

אין הקמת ממשלה מבלי תקלות מביכות. הראשונה : בני בגין שנתניהו מאוד רצה כשר בממשלה וביום שלפני הודיעו לבני בגין שהוא יכהן שר בממשלה וביום ההשבעה נאמר לו ע”י לשכת נתניהו שהוא לא שר. בעת הקראת שמות השרים נתניהו הודיע על מיניו לשר בממשלה – אחד מהדברים שנתניהו רצה מאד.

וכן, הסיפור של צחי הנגבי שנתניהו הודיע על מינויו כיו”ר הסיעה והקואליציה והודה לו על הסכמתו אך מהר מאוד צחי שלח הודעה לסלולרים של העיתונאים כי לא סוכם איתו הנושא. מיד אחרי כן יצאה הבהרה כי בעוד שנה יכנס לממשלה במקום אופיר אקוניס. רבים בסיעה אמרו עכשיו אופיר ינסה למנוע את הרוטציה כפי שהיה בקדנציה הקודמת עם כרמל שאמה על תפקיד יו”ר ועדת הכלכלה. אז למרות שסוכם שהם יעשו רוטציה בתפקיד אקוניס סרב לבצע את הרוטציה וזכור התרגילים והשטיקים של אקוניס כדי שלא יהייה רוטציה. האם הסרט שהיה עם כרמל יחזור שנית עם הנגבי?. 

ישראל כץ

ללא ספק התנהל בצורה מכובדת גם כאשר היו עימותים על רקע הנסיון לקחת לו את תיק התחבורה. ישראל ניהל את המהלכים בלי להוציא לתקשורת את המשברים.


 

מחכים לשרים

מי לא זוכר בשבועות האחרונים את המועמדים לשרים מסבירים שנתניהו צריך להתחשב בנאמנות שלהם ולמנות אותם לתפקיד בממשלה. ובאותות ומופתים הם ניהלו קמפיין למינוי שלהם ועכשיו נראה האם הם ינהגו כמו שהם דרשו מנתניהו?

האם הם ימנו לתפקידים של משרות האמון את אנשי הליכוד? יש בליכוד מרקם של פעילים וצעירים ראויים הממתינים ורוצים תפקידים. יש כאלה שממתינים לקבל תפקידים ברמה של מנכ”לים וכן יש היום בליכוד הרבה צעירים שחשוב למנות אותם לתפקידים כעוזרים וכיועצים. זהו המבחן האמיתי של הנהגת הליכוד נקווה שילמדו מיו”ר הכנסת יולי אדלשטיין גם כאשר הצוות שלו הולך ומתקדם הוא ממשיך לקלוט צעירים כמו שלומי וריאט שכן הוא מתחיל להוכיח שהוא נכנס לנעליים הגדולות שקובי צורף השאיר כאשר עזב לתפקיד יועץ פוליטי של נתניהו.

 נכנסים 12 שרים נקווה לראות הרבה פנים חדשים ומוכרים מתוך פעילי הליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האוזר ממשיך אין מחליף

אריק זיו ויזר

מלוכדים בליכוד

אריק זיו ויזר

המראה של השינאה

אריק זיו ויזר

התפספס לו

אריק זיו ויזר

מרכז או מתפקדים זאת השאלה

אריק זיו ויזר

בנתיב נתניהו : מהעברת התקציב ועד בחירת יו”ר המרכז

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן