27.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

יאיר את לוד

המושיע של לוד – כוכב עולה בשמי הליכוד. עובד קראוס על יאיר רביבו

 

לפני שלוש שנים ביקרתי בלוד במסגרת תפקידי כיועץ ליו”ר מפעל הפיס. נדהמתי ונחרדתי ממה שראו עיניי: הזנחה פושעת, עיר חיה-מתה, כאילו מישהו הוריד את השאלטר על אזור שבפוטנציאל אמור היה להיות הרבה יותר ממה שהוא בלשון המעטה. יותר מעשרים שנה מנסים פוליטיקאים שונים להפיח חיים בגוויה, מינו ועדות קרואות, נבחרו ראשי ערים כאלו ואחרים ותמיד זה נגמר בפיאסקו. כבר לא היו תקוות ללוד. עד שהגיע יאיר רביבו.

 

כמנכ”ל העירייה ניתן היה לחוש בפייטריות שלו: כבן המקום וכמי שגדל מלמטה בשכונות, רביבו לא וויתר על העיר שלו והלך לבחירות קשות מאוד מול יורם מרציאנו.

ההבטחות של יאיר רביבו במסע הבחירות היו מחשידות: חינוך? ניקיון העיר? מלחמה חסרת פשרות בסמים הפושים בכל פינה? זה נראה היה כמו ססמאות בחירות נאיביות של מועמד צעיר ויומרני. לאחר ניצחונו הנפלא בבחירות, שהשיב לנו בחזרה את העיר שלא רווינו ממנה נחת, התיישב רביבו על הכסא והתחיל לעבוד. למעשה, אני לא יודע מתי הוא כן ישב על הכסא כי העשייה בעיר שלו ושל המנכ”ל אהרון אטיאס ניבטת מכל עבר.

רביבו מיצב עצמו לא רק כראש עיר אלא כמנהיג לאומי גאה שלא מתבייש להשית ערכים וסמלים בלוד, לצד מדיניות סובלנית ושוויונית כלפי המגזר הערבי החשוב לדו-קיום צודק. ביקור באצטדיון הכדורגל בעיר יהיה בבואה נאמנה של שלטון רביבו: דשא מטופח שלא מבייש את סמי עופר, זרקורים ברמה של בלומפילד וגם היציעים עברו חידוש מרנין. יאיר לא מדבר, הוא עושה ולא מפסיק לעשות: בחינוך, ברווחה ובחזות העיר שמתחילה להיראות כמו עיר שקרובה לתל אביב ולא לשנות מפא”י האיומות.

הבשורה החשובה ביותר ללודאים מתבטאת במלחמתו של יאיר רביבו ללא פשרות והצלחתו המפתיעה להתיש ולהבריח את ברוני הסמים מהעיר. במשטרה התייחסו בחשדנות לראש העיר הפעלתן אך כיום גם הם מודים בפה מלא כי מעולם המצב בלוד לא היה טוב יותר מבחינת אחוזי הפשיעה שירדו משמעותית (אם ברציחות ואם בעסקאות סמים שכבר כמעט לא קיימות).

אבל עם כל הכבוד לעיר לוד, רביבו הוא בראש ובראשונה בשורה נפלאה לליכוד: בזמנים בהם המפלגה משוועת למנהיגות חדשה ובוטחת, כזו סטייל הנסיכים בתקופת יצחק שמיר ז”ל, צומח מנהיג גדול בלוד, מנהיג שלבטח ימצא עצמו מהר מאוד בשולחן הממשלה.

לא בכדי מדברים גבוהה גבוהה בסביבת ראש הממשלה על ראש העיר שנכון לכיום, נמצא בחמישייה המוניציפלית הפותחת מבין אנשי הליכוד.

והערה לארדן: אתה תפרק את בזק עם המנכ”ל המפוטר שלך כמו שהביטלס יתאחדו. מישהו מאמין בתחיית המתים?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרופ’ בן ציון נתניהו ז”ל 1910-2012 -קווים לדמותו

אלי חזן

בדרכה של מפ”ם: שלי יחימוביץ ושקיעת מפלגת העבודה

אלי חזן

דמוקרטיה מתגוננת

אריק זיו ויזר

עד מתי תימשך שתיקת הכבשים בליכוד?

משה איפרגן

אחריותה של ההנהגה הפלשתינית הכושלת

אלי ורד חזן

הסכנה האמיתית לעצמאות מערכת המשפט

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן