22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
בחירות 2013

ארגונים חברתיים לא מורידים את הגז במעקב אחרי הנבחרים החדשים!

תקופת הבחירות שחלפה לפני כשבוע, לוותה בפרסומים רבים על ארגונים חברתיים שפעלו כדי להנגיש מידע לציבור ולעקוב אחר הצהרות המועמדים. נראה כי גם בחלוף הבחירות, וטרם הרכבת הממשלה, הארגונים ממשיכים בפעולתם באופן נמרץ.

 

 

כך לדוגמא אומר שמואל תמיר-שורקי ממובילי המיזם PolitiWatch אשר מתחקרים הצהרות של פוליטקאים ומפרסמים את הממצאים: “המטרה של פוליטיווטש היא לשנות את השיח שמתנהל היום אצל נבחרי הציבור, אשר לפעמים בהצהרותיהם מציגים נתונים לא נכונים או נתונים שעשויים להעניק לציבור מצג שווא. אנו רוצים להחזיר את האמת לשיח הציבורי. לכן, העבודה שלנו לא מתחילה ונגמרת בתקופת הבחירות אלא נמשכת כל העת וכבר בתקופה הקרובה נוציא תחקירים חשובים נוספים”.

 

 

עד היום, עמותת PolitiWatch חשפה אי-דיוקים, או בשפה פחות יפה – שקרים, רבים בהצהרותיהם של פוליטיקאים שונים מכל הקשת הפוליטית. כך למשל אמירותיהם של השר אלי ישי לגבי גיוס חרדים, השר שמחון לגבי אחוז האבטלה במגזר הערבי, אמירתה של יו”ר העבודה, שלי יחימוביץ’, על צמיחת הפערים בישראל, וגם על המטאור הפוליטי, יאיר לפיד, שהתבטא בנוגע לתכניות ממשלה להסבת אקדמאיים להוראה ועל מצע הבית היהודי, וכן על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנוגע לכמות מיטות האשפוז בביה”ח. יחד עם זאת, העמותה גם פרסמה מספר הצהרות מבוססות והעניקה ציונים חיוביים למספר פוליטיקאים.

 

 

בתקופת הבחירות שהסתיימה, מעניין היה לראות כי המועמדים ופעילי המפלגות עשו שימוש בתחקירי פוליטיווטש כדי לנגח את יריביהם הפוליטים או להלל את שמם ועבודתם. כך עשו לדוגמא יואל חסון, מ”התנועה” (שלא הצליח להיבחר לכנסת), איילת שקד מ”הבית היהודי” ועוד.

אולי מסיבה זאת אתר mako בחר באתר PolitiWatch כאחד מאתרי החדשות הטובים בישראל!



את העמותה מובילים שלושה סטודנטים מצטיינים באוניברסיטה העברית בירושלים: ספי קלר, שני קינן ושמואל תמיר-שורקי (שהוא גם נכדו של שר המשפטים לשעבר, שמואל תמיר) שטוענים כי מאסו בחוסר האחריות הציבורית של הפוליטקאים והפזיזות באמירותיהם הלא מבוססות.

 

“אנו רוצים להיות גוף חוקר עבור התקשורת בשביל כל אותן אמירות שלתקשורת אין זמן לחקור – למעשה אנו פועלים בדומה למרכז המחקר והמידע (הממ”מ) של הכנסת” אומר תמיר-שורקי. העמותה משתמשת בעיקר במקורות גלויים הנגישים לכלל הציבור (דו”ח של וועדות הכנסת ומבקר המדינה, נתונים של הלמ”ס וכו’). את התחקירים מבצעים תחקירנים מקצוענים בתשלום שעוסקים באיסוף הנתונים. בסוף התחקיר מתקבל ציון מ1 (“לא נכון”) עד 5 (“נכון”). כל התחקירים מפורסמים עם רשימת המקורות בריש גלי.

 


קואליציה של ארגונים חברתיים: 

נראה שהארגונים החברתיים השונים הבינו שעדיף לשלב ידיים על-מנת להגביר את מודעות הציבור בנושאים השונים, ועמותת PolitiWatch משתפת פעולה עם “התנועה לאיכות השלטון”, המכון הישראלי לדמוקרטיה, “עורו”, “מתפקדים” והסדנא לידע ציבורי.



“אנו מקווים שלא ירחק היום שפולטיקאים יחשבו מספר פעמים לפני שהם מצהירים עובדות שקריות, ויותר מכך – שהציבור ידע שניתן לדעת את האמת. לשם כך אנו ממשיכים לפעול גם בימים אלו”. מסכמים בפוליטיווטש.

 

בדומה לעמותות רבות, גם עמותה זו פועלת בזכות תרומות קטנות של הציבור ובקרוב תצא בגיוס תרומות דרך האינטרנט. בינתיים ניתן לתרום דרך האתר.

 

 


לצפייה בתחקירים השונים באתר PolitiWatch: http://www.politiwatch.co.il/

לעמוד הפייסבוק: http://www.facebook.com/politiwatch



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מגזין ליכודניק לקראת השנה החדשה

אלי חזן

אקוניס פסל את זועבי

אלי חזן

שמחון לתבוסת השמאל

אלי חזן

עתירה לפסילת תשדירי הבחירות של ש”ס

אלי חזן

לבנת הלאומיות היהודית

אלי חזן

בוגי: “ראש הממשלה הוכיח שיש לישראל כיוון”

אלי חזן
דילוג לתוכן