16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
בחירות 2013

בוגי: "ראש הממשלה הוכיח שיש לישראל כיוון"

המשנה לראש הממשלה, השר משה בוגי יעלון, השתתף השבת באירועי שבתרבות בקריית ביאליק

 

 

יעלון שהשתתף השבת באירועי שבתרבות בקריית ביאליק, בחר להתייחס למספר שאלות שעלו על הפרק ועשה זאת בתבונה רבה. כאשר נשאל על הדברים שיוחסו ליאיר שמיר באשר לאופיו של ראש הממשלה, אמר השר יעלון: "אני מכיר את יאיר שמיר היטב, ומעריך אותו מאוד. הוא חדש בפוליטיקה, והוא יגלה שבפוליטיקה צריך לעיתים לתמרן, ובתנאי שאתה שומר על הכיוון ומנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת הרוחות. מהבחינה הזו אני חושב שראש הממשלה הוכיח שיש לנו מצפן וכיוון, ובתחום המדיני-ביטחוני אנו יודעים לעמוד על האינטרסים של המדינה. אפשר להשתבח בלא מעט הישגים. צריך להסתכל אחורה לארבע השנים האחרונות ולהגיד מי רוצים שיוביל את המדינה. מתי היה מצב ביטחוני כל כך טוב? צריך להסתכל גם על המאקרו כלכלה, וזה לא דבר מובן מאליו".

 

בהקשר זה, התייחס יעלון גם לשאלה המהותית שהאיחוד עם ישראל ביתנו מעלה, ואמר: "החיבור בין הליכוד לישראל ביתנו לרשימה אחת היה מתוך הבנה שכשמדברים על משילות, נכון להתגבש כגוש גדול ככל האפשר. אם מחליטים ללכת ביחד אז יש מחירים וצריך לדעת לתמרן. מי שרוצה שהמדינה תלך בדרך שאפשר יהיה לסמוך עליה, צריך לאפשר לנו למשול בלי להיות תלויים במישהו מצד זה או מצד אחר.  הלוואי והצד השני בשמאל יתגבש, כי אז יחודדו ההבדלים בינינו. יש באופן כללי תופעה של תקוות חדשות בפוליטיקה, אבל כשאני הייתי מח"ט לא שאפתי להיות מיד רמטכ"ל. יש חוסר צניעות וחוסר בגרות ברצון של אנשים מסוימים לקפוץ ישר למים הקרים ולהיות ראשי ממשלה מבלי שעברו תחנות בדרך".

 

וכפי שכבר פורסם בליכודניק, שב השר יעלון והתייחס בשנית לדברי דיסקין שפורסמו בסופ"ש בידיעות אחרונות: "צר לי על דבריו של יובל דיסקין גם ברמה האתית. יש פה בעיה אתית קשה. קברניטים במדינת ישראל לא יוכלו לסמוך על אנשים, כי כשיושבים בחדר סגור עם אנשי מקצוע יש חילוקי דעות, אבל כשזה יוצא החוצה באופן כזה מכוער, זו בעיה. זה בהחלט עלול להעיב בעתיד על המגע בין דרג מדיני למקצועי באשר הוא. הייתי משרת ציבור במדים, וזה מסוג הדברים שהם לא ראויים. הייתי בארבע השנים האחרונות במוקד קבלת ההחלטות. אני מציע להסתכל על ההתנהלות שלנו ברמה המדינית-ביטחונית בארבע השנים האחרונות. הלכנו להרפתקאות צבאיות? יצאנו למבצע "עמוד ענן" בשום שכל ותבונה. ניהלנו בארבע השנים האחרונות דיוני עומק רציניים ביותר. חשוב לזכור שבתקופתנו הגבולות שקטים וניהלנו כראוי את מבצע "עמוד ענן", לעומת הממשלה הקודמת למשל, שניהלה שתי מלחמות באופן בעייתי".

 

השר התייחס גם לשאלה הישראלית-פלסטינית, ואמר: "בעניין הישראלי-פלסטיני יש מחלוקת פנימית קשה, שמקרינה החוצה. במקום שאנשים כמו ציפי לבני ואהוד אולמרט, שחוו את הסרבנות הפלסטינית, יתגייסו יחד איתנו, בחזית אחת, מול העולם ויגידו שהפלסטינים הם סרבני שלום, הם יוצאים ומדברים ומאשימים אותנו בסרבנות. מהבחינה הזו ציפי לבני גורמת נזק. הבעיה היא שלנו? הבעיה היא בצד השני".

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הפלוגה המסייעת

אלי חזן

ריבלין: "הכנסת הבאה תידרש להכרעות הרות גורל"

אלי חזן

הליכוד ישראל ביתנו בהנהגת בנימין נתניהו לראשות הממשלה – הרשימה המלאה

אלי חזן

אלכס מילר סחף את תיכון הנרי רונסון באשקלון

אלי חזן

למה צפויה עלייה דרמטית בהצבעת ערביי ישראל לליכוד?

אלי חזן

במרכז הבינתחומי עושים דמוקרטיה

אלי חזן
דילוג לתוכן