25.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ כללי

אנחנו ברחנו מעזה , והחמאס טבח בנו !

גלעד שרון דופק את הראש בקיר רק להצדיק את ההתנתקות. 

 תוכנית ההתנתקות מעזה, שבוצעה ב-2005, נותרה נושא שנוי במחלוקת ומפלג בפוליטיקה הישראלית. גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון שיזם את התוכנית, מגן עליה כעל צעד הכרחי. 

 

רקע להתנתקות מעזה תוכנית ההתנתקות כללה פינוי של מתנחלים ישראלים מרצועת עזה ונסיגת כוחות צבאיים מהאזור. הסיבות העיקריות מאחורי התוכנית היו להקל את נטל “הכיבוש”, לשפר את מעמדה הבינלאומי של ישראל ולשפר את הסיכויים לשלום. לפני ההתנתקות, המצב בעזה היה מתוח, עם התנחלויות ישראליות פזורות ברחבי השטח ועִמותים תכופים בין כוחות ישראליים למחבלים פלסטינים.

 

השלכות ההתנתקות השפעת ההתנתקות על הסכסוך הישראלי-פלסטיני הייתה משמעותית. מצד אחד, היא הסירה את נוכחות המתנחלים מרצועת עזה, והביאה את המחבלים לאיום על העוטף..

. מצד שני, היא הובילה לעליית חמאס ולהגברת האלימות באזור. הטבח ב-7 באוקטובר, אירוע טרגי שגבה את חייהם של רבים, נקשר לתוכנית ההתנתקות. מבקרים טוענים שאם אוגדה הייתה שומרת על האזור שפונה, הטבח של השביעי באוקטובר לא היה מתרחש.

אחת ההשלכות העיקריות של ההתנתקות הייתה בידודה של עזה והדרה שלה מתהליך השלום. עלייתו לשלטון של חמאס והחרם העוקב מצד ישראל והקהילה הבינלאומית סיבכו עוד יותר את המצב. 

ביקורת על הגנתו של גלעד שרון 

גלעד שרון טוען שההתנתקות הייתה צעד הכרחי ושהיא לא הובילה לחיזוק החמאס או לעידוד הטרור. עם זאת, נראה שטיעוניו מתעלמים מכמה נקודות מכריעות. למשל, הוא מתעלם מהעובדה שבאזור שפונו היו רק 7,000 מתנחלים ושההתנתקות לא סיפקה אמצעי ביטחון מספקים לאזור.

כל זה לא נכון, כי כאשר הלכנו להתנתקות היינו אחרי חומת מגן, ונכון היה להמשיך את חומת מגן בעזה.

יתר על כן, טענתו של גלעד שרון שאביו, אריאל שרון, שההתנתקות היא חיונית נראית לא מדויקת. אביו אריאל שרון קבע את המנטרה ” מי שבורח מהטרור הטרור רודף אחריו” .

ואנחנו ברחנו מעזה , והחמאס טבח בנו !

לסיכום, תוכנית ההתנתקות מעזה נותרה נושא שנוי במחלוקת עם השלכות חיוביות ושליליות כאחד. בעוד שהיא הצליחה להוציא מתנחלים מאדמות ששוחררו במלחמת ששת הימים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

27 שנים לפיגוע בקו 5 בת״א

מערכת ליכודניק

זכאי בע”מ

אריק זיו ויזר

מחווה צרפתית

עינר אביב

עתירת פורום הלל לביה”ד נגד ח”כים שעתרו לבג”ץ

רפאל וולף

הליכוד של כולם

אריק זיו ויזר

האיחוד הנוצרי דמוקרטי בגרמניה : “מי שמחרים את ישראל הוא אנטישמי”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן