21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

אם אשכח את הנתונים ואת ההכרח

הסיור עם ארגון “אם אשכחך” בירושלים הינו סיור חובה לכל ישראלי שיש לו דיעה לגבי מצבה המדיני של העיר

מתי בפעם האחרונה היית במזרח ירושלים? זו השאלה שנשאל כל ישראלי שמביע התנגדות לנסיגה בעיר הבירה ששוחררה במלחמת ששת הימים ואוחדה מחדש. בהקשר זה ראוי להעלות את הסוגיה הבאה : ברמת אביב ג’ לא הייתי מעולם. האם זה אומר שהשאלה רלוונטית לגבי נסיגה מהמקום?

בוודאי שלא.

 

על כל פנים, נסיגה ממזרח ירושלים היא סוגיה כבדת משקל ובייחוד בימים אלו כאשר בארצות הברית יושב ממשל שסולד בפה מלא ממדיניות הבנייה של  ישראל בשטחים שנכבשו ושוחררו ומוחזקים מאז. ארגון “אם אשכחך” מקיים סיורים לעיתים קרובות באזורים הללו במטרה לחשוף בפני המצטרפים לסיורים את המורכבות העירונית, את הבעיתיות שבנסיגה אך אולי יותר מכל את חוסר ההבנה של מרביתינו באשר למספרים ולהשלכות.

 

הסיור החל ב – 09:30 בבוקר בגבעת התחמושת. את המבקרים מקבלים חיים סילברשטיין, מדריך הסיור, ורפאל כהן, איש הביצוע של הארגון.

 

הסיור אם כן החל בסרט מרתק המוצג בגבעת התחמושת ושמספר את סיפורה של ירושלים, ממלחמת השחרור שבה נפלה מזרחה ועד למלחמת ששת הימים שבו שוחררה העיר מהכובש הירדני. הסרט האור קולי מלווה בהמחשה והוא מבהיר לכל אלו הדורשים הבהרה את סיפור השחרור המרגש.

 

מכאן יוצאים לדרך במיניבוס ואני מצאתי שם למיניבוס הזה – “מיניבוס המלחמה בבורות” שכן במהלך הסיור מביא חיים מפות ומספרים שהציבור הישראלי ימאן מלהאמין להם : הידעתם שבמזרח ירושלים חיים כמעט 250.000 יהודים? הידעתם שלתוך השטח הזה, הנחשב כיום על ידי האמריקאים שטח כבוש, נכנסות שכונות רמות, גילה, רמת שלמה, הר חומה ואחרות. שכונות שאם ישראל תחזור לגבולות 67 נצטרך לפנות. הדבר נראה לא ריאלי בעליל.

 

הוא גם מביא את מספרם של הערבים : כמעט רבע מיליון אשר אגב חלק לא מבוטל מהם השיב לסקר של הוושינגטון פוסט כי הם מעדיפים לחיות תחת ריבונות ישראלית ולא פלסטינית. צריך לשים לב : סקר שלא בוצע על ידי מקור ראשון, לא על ידי ישראל היום, לא על ידי מעריב ולא על ידי ידעות אחרונות אלא על ידי עיתון אמריקאי.

 

הסיור ממשיך קרוב לכפר עקב שם ישראל העדיפה באופן לא רשמי לקדם את בניית הגדר כך שבפועל הכפר לא יכלל בתחומה של העיר. זוהי בעצם הפעם הראשונה שישראל מתירה לגורמים רשמיים של הרשות הפלסטינית להיכנס לעיר הבירה ולקבוע מדיניות. עוד לפני כן, אנו חולפים בסמוך לאזור התעשייה עטרות שם מחדש חיים לרבים מהנוסעים ומספר כי בעטרות ובשכונת נווה יעקב הייתה קיימת נוכחות יהודית שאולצה לעזוב את האזור עם איבוד השטח לירדנים במהלך מלחמת הקוממיות.

 

לקראת סוף הסיור אנו מגיעים למלון שפרד. מי שלומד בקמפוס האוניברסיטה העברית שבהר הצופים יתפלא לדעת שהמלון נמצא במרחק שלוש דקרות נסיעה. המלון ייהרס ותיבנה שם שכונה יהודית. אנו מסיימים את סיורנו בשכונת שמעון הצדיק – אותה שכונה אליה מגיעים מדי יום שישי מפגינים מהשמאל להביע את מחאתם כנגד היישוב היהודי בשכונה. אותם מפגיני שמאל מתעלמים מהעובדה כי בג”צ אישר את ההתיישבות במקום וכי ליהודים שטר בעלות על המקום.

 

 

הסיור עם ארגון “אם אשכחך” מומלץ. הוא חושף בפנינו היכן אנו חיים ועם אלו סכנות אנו מתמודדים בנסיגה ממזרח ירושלים.

 

לאתר הארגון :

 

http://www.keepjerusalem.org

 

 

איש הביצוע רפאל : 0503583583



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

זינו והניצחון בנשר

עינר אביב

שיירת דניאל

הרויזיוניסט

אפרת גוש וקובי אפללו הופיעו באירוע הוקרה למתנדבים המסייעים לניצולי שואה מאת:אלי חזן

אריק זיו ויזר

אתר להשכיל : ארץ איי אל. מיכל אשד

עינר אביב

גאווה בליכוד : “מגנים את הרב הראשי ואת יו”ר האופוזיציה”

אריק זיו ויזר

ההתנגדות למינוי יהודה בר און מקבלת משנה תוקף

אלי חזן
דילוג לתוכן