34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

הצד השני של הדה-לגיטימציה

הצביעות של ארגוני השמאל ובייחוד השמאל הקיצוני נוטפת מהמסר של הדה-לגיטימציה שהימין עושה לשמאל

מאז החלו להתגבש התנאים להקמת ועדת חקירה פרלמנטארית לבחינת מקורות המימון של עמותות בשמאל, הזירה הציבורית והתקשורתית שבה ישנה דומיננטיות לקבוצות אלו רועשת וגועשת. אותם ארגונים שראו בכלי הדה-לגיטימציה ככלי לגיטימי במאבק אל מול רשויות ישראל פתאום מצאו את עצמם בצד השני של המתרס. והלוחמים האמיצים למען הדמוקרטיה, השקיפות וחופש המידע מוציאים את התותחים ואת שלל הסיסמאות כנגד החלטות נבחרי הציבור.

 

התגובה ההיסטרית והפופוליסטית של ארגוני השמאל כנגד הדרישה לבחינה מקורות המימון שלהם עומדת בסתירה מוחלטת לדישותיהם הבלתי פוסקות מהממשלה לשקיפות ולחופש המידע. כהרגלם הם אינם מוכנים לשתף פעולה עם גוף שאינו נראה להם לגיטימי, או שאינו תומך בעמדותיהם. הבעיה היא שאותו גוף שהם מסרבים לשתף איתו פעולה הוא הכנסת, הריבון, הגוף הנבחר בשיטת בחירות דמוקרטית. אותה השיטה שהם מנופפים בדגלה השקם וערב. השמאל שקורא לדמוקרטיה נחשף שוב במערומיו, דמוקרטיה זה טוב כול עוד זה משרת את האינטרסים שלי.

 

יש לומר את הדברים בגלוי, ההתנגדות להחלטה הינה לגיטימית, אנו חיים במדינה דמוקרטית. אך הצביעות של ארגוני השמאל ובייחוד השמאל הקיצוני נוטפת מהמסר של הדה-לגיטימציה שהימין עושה לשמאל. ארגוני השמאל טוענים שהימין עושה להם דה-לגיטימציה ושמם של לוחמי החופש ונאמני הדמוקרטיה מוכפש. מעניין שארגוני השמאל הקיצוני שארגוניהם הם אלו שיהיו מועמדים לבדיקה, אינם רואים כל רע בלהכפיש את שמה של מדינת ישראל ולערער את מעמדה, כלפי פנים וכלפי חוץ. השמאל ובייחוד השמאל הקיצוני טועם מהתבשיל של עצמו והוא אינו אוהב את הטעם הזה. השמאל הציוני במקום לנצל את ההזדמנות ולהתנער מאותם גופים הפוגעים גם באינטרסים שלו, בוחר לפעול משיקולים פוליטיים קצרי טווח. ובמקום להבין שלפעמים האויב של האויב שלי הוא אינו בהכרח חברי מצטרף גם הוא להמולת הקואליציה הימנית פועלת לכלותינו ובכך הוא מאבד את שותפיו במרכז הפוליטי. 

 

הדרישה לשקיפות מלאה במקורות המימון של גופים הפועלים במגזר השלישי היא דרישה לגיטימית. אך החלטת הכנסת להקמת ועדת חקירה פרלמנטארית בנוגע למקורות המימון של עמותות השמאל לוקה בחסר. ישראל ביתנו, במקום לפעול במישור הממלכתי בחרה כהרגלה במישור הפופוליסטי. לכן נכון עשה ריבלין כשהביע ביקורת על ההתנהלות של הקמת הוועדה, ונתניהו פועל גם הוא נכון כאשר הוא מציע הצעת פשרה שבסמכות הוועדה יהיה לחקור גם ארגוני ימין. ונכון יעשו ארגוני השמאל אם יבחנו את עצמם, את האופן שבו פועלים וכיצד הם נתפסים בעיני הציבור. כי בדמוקרטיה שעל מזבחה הם מקטירים את סיסמאותיהם הציבור הוא זה שקובע. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כן, לראש ממשלה מגיע יותר

אריק זיו ויזר

The Rotten Fruit of Diplomacy

Limor Samimian Darash

עצמאות 65 : בין חזונו של הרצל לבין עצמאותנו האישית

אלי חזן

הליכוד לאן? זה כבר לא הבחירות!!!

אריק זיו ויזר

חוק ההסדרה או בית משפט לחוקה

משה סבח

אתנחתא קומית – מהלכות הפסח

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן