22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

אחד נגד מאה

נתן מור מעניק לנו סקירה על כיוון כלי התקשורת כנגד נתניהו 

 

יריית הפתיחה הרשמית למערכת הבחירות של שנת 2015 נורתה אמנם רק ביום שני בלילה, אך נראה כי המגמה מאוד ברורה, ישנה התגייסות מאסיבית לשם מטרה אחת- להוריד את נתניהו מכס המלכות. שבעה ראשי סיעות מתוך שניים עשר “נקראים לדגל” בניסיון להפיל את נתניהו מכיסא ראש הממשלה. ספק אם הייתה הירתמות כה גדולה בפוליטיקה הישראלית כנגד איש אחד, בטח לאור העובדה שהדבר מצריך מבחינתם הקרבה אישית ושימת האגו בצד לשם מטרתם המשותפת. על כן צפוי לנתניהו קרב קשה מול מועמדים רבים שמתגייסים להשמיץ אותו השכם וערב בסיסמאות ריקות מכל אידיאולוגיה ממשית. אלא שהפוליטיקאים הם לא היחידים שנכונים להצטרף למאבק. כבר בסוף השבוע שחלף ניתן היה לראות באמצעי התקשורת מגמה ברורה, חדה ותקיפה כנגד ראש הממשלה. בתוכנית ” פגוש את העיתונות” עם רינה מצליח שלושת האורחים שהוזמנו לאולפן היו חיים רמון, יוסי ביילין, ורוני מילוא. בל נטעה, רוני מילוא חרף העובדה שכיהן כחבר כנסת בליכוד בעברו, שותף גם הוא לביקורת על נתניהו וקרא להחליפו ועל השניים האחרים אין צורך להכביר מילים דעותיהם ידועות לכל. והרי שמכל זה נותרו לנו דקות רבות על מסך הטלוויזיה בהן מועבר לנו מסר אחד: “רק לא ביבי”. המסר אמנם לא חדש, אך העצימות והתדירות עוד בטרם חלף לו שבוע למסע הבחירות אכן שוברים שיאים חדשים. הייתכן שבפאנל טלוויזיוני ששואף לייצג את כלל העמדות ומורכב משלושה אורחים לא יהיה ולא נציג אחד לימין, וכל שהצופה יראה וישמע זה רק ביקורת שמושמעת על ראש הממשלה מבלי שיהיה איש מטעמו שיציג את עמדתו ויגיב על הדברים? אם לא די בכך הרי שבהמשך התוכנית הוצג סקר לפיו כשלושים וחמישה אחוזים רוצים לראות את נתניהו כראש ממשלה גם בכנסת ה- 20. המועמדים שזכו למרב התמיכה אחריו היו עם עשרה אחוזי תמיכה. נחשו מה? הכותרת הייתה ” כשישים וחמישה אחוזים לא רוצים לראות את נתניהו כראש ממשלה פעם נוספת”. אף לא אחד מהפרשנים  ציין בשם הדמוקרטיה כי ראש הממשלה המכהן הוא זה שלפי הסקר מועדף מבחינת הציבור על כל מועמד אחר. ישנה הטייה ברורה בכלי התקשורת ואלו מודעים לכוחם לעצב את דעת הקהל וליצור מומנטום חיובי לשמאל. רבים מהאזרחים מושפעים מתחושת הבטן כאשר הם מצביעים בקלפי וכאשר ישנה מגמה ברורה שנוצרת בכלי התקשורת הדבר אכן יכול להשפיע על אופי הבחירה. אם לא די בדוגמה של התוכנית “פגוש את העיתונות”, ניתן לראות את הכותרות באתרי האינטרנט והעיתונים לפיהן ” הליכוד מתרסק” לאחר פרישת השרה לימור לבנת ולקודמים לה: מרידור, איתן, כחלון וסער. מתרסק? האם הושמעה בעבר מילה חיובית אחת על אחד מאלה שהוזכרו לעיל? התשובה היא לא! אך כאשר אלו פורשים מן הליכוד לפתע נאמרים עליהם שבחים ודברי הלל. מדוע? במטרה לנסות וליצור מצג שוא לפיו הליכוד מתרסק ונתניהו מאבד שליטה. ואני שואל, לא יכול להיות שלבנת אחרי 22 שנה של עשייה אינטנסיבית ותובענית כל כך תרצה לפרוש מהחיים הפוליטיים בגיל 64?

מהסקרים שעורך רפי סמית’ בעיתון גלובס עולה כי מפלגה בראשותם של הרצוג ולבני זוכה לעשרים וארבעה מנדטים ובכך עוקפת את הליכוד. האם מישהו מציין בפניכם כי הסוקר רפי סמית’ עובד בעבור מפלגת העבודה בזמנו החופשי? התשובה היא לא! והיה ונצא מנקודת הנחה שתוצאות הסקר אכן נכונות, אף לא אחד מבכירי הפרשנים הפוליטיים באמצעי התקשורת לא מעלה את האפשרות הסבירה כי גם והיה ומפלגה משותפת להרצוג ולבני תיבחר היא תיתקל בקושי רב להקים קואליציה. כשהם רוצים שם בערוץ 2 הם אכן לוקים בפרשנות חלקית משהו. מספרים לכם רק את מה שבא להם, מה שטוב להם ולאנשי השמאל הנאורים והמעוללים.

אסיים בדוגמה אחרונה, רבות דובר אודות העובדה שראש הממשלה פועל במטרה להקדים את הבחירות לראשות התנועה ולקיימן באותו יום בו תיבחר גם הרשימה לכנסת. אין ולא צדיק אחד בסדום שיזכיר באמצעי התקשורת כמה נלחם נתניהו אי שם בחודש אוקטובר במטרה שהבחירות יתקיימו מה שיותר מהר בטוענה כי ייתכן ומדינת ישראל תלך לבחירות והליכוד היא המפלגה היחידה שלא מוכנה לכך. מכאן עולה שזוהי לא הבלחה פתאומית אלא צעד שנשקל מבעוד מועד. נראה כי סיכוייו של גדעון סער לגבור על ראש הממשלה בהתמודדות ביניהם על ראשות הליכוד אינם גבוהים כפי שכבר כתבתי מעל גבי האתר. על כן בעיני אין לו סיבה להכריז על התמודדות בסבב הזה. סער בהחלט מועמד ראוי להנהיג את התנועה בבוא היום.אך לא בדרך הזו. סער לא יכול לבוא ולבצע מחטף תוך שלושה שבועות, הוא יחטא לעצמו. זהו לא הרגע הנכון מבחינתו לחזור ולהתמודד על ראשות הליכוד שנותרו להם  רק שלושה שבועות למועד הבחירות.

ולענייננו, קהל קוראים יקר אני מבקש מכם לגלות ראייה ביקורתית יותר כלפי התקשורת המוטת ולא ללכת שבי אחר “המומנטום החיובי של השמאל”, שכן זוהי אשליה אופטית. שימו מחל בקלפי. פתקים לבנט או לכחלון  יהיו ממש כמו להצביע לבוז’י ואף אחד מאיתנו לא רוצה אותם בשלטון.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שורפים ת’מועדון?

אלי חזן

המחאה החברתית כנזק לדמוקרטיה

אלי חזן

היהפוך כושי עורו? היהפוך ביבי לטרומן?

אריק זיו ויזר

כל הכבוד לשר

אלי חזן

ילדי הגולן הישראלי

מנדי ספדי

בלוף השוויון בנטל וצבא ההגנה לממלכת יהודה

אלי חזן
דילוג לתוכן