22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

אז למה ראוי לזכור את יצחק שמיר

יוסי גיבלי מצעירי הלכוד בבאר שבע תובע מראש העירייה רוביק דנילוביץ’ להעלות את זכרו של יצחק שמיר. במאמר לליכודניק הוא נותן לנו להבין מדוע

 

 

השבוע מלאו מאה שנים להולדתו של יצחק שמיר ז”ל. כאשר עוצרים רגע וחושבים אלו מאה השנים המשפיעות ביותר על העולם אותו אנחנו מכירים היום. במאה השנים האלו – שתשעים ושש מתוכם שמיר חי – היו שתי מלחמות עולם, אימפריות אדירות התפוררו וחדשות קמו והעם היהודי. חייו של שמיר שזורים בהיסטוריה שלו במאה השנים הללו, עבר טרגדיה נוראית – השואה – וגם רגע שיא של תקומת עם ישראל בציון.

 

השבוע, בצירוף מקרים יוצא דופן, שלחנו אנחנו, צעירי הליכוד בבאר שבע, מכתב לראש העירייה רוביק דנילוביץ, בבקשה להנציח את שמיר ברחוב ראשי או במוסד חינוכי. מתוך הבנה בסיסית שמי ששואף לעתיד חייב להכיר בעבר שלו ולכבד אותו. שמיר הוא דמות יוצאת דופן בנוף של הליכוד, אם בשביל להתאהב במנחם בגין אתה צריך רק לשמוע אותו מדבר ,אז בכדי להתאהב בשמיר אתה צריך לקרוא את הביוגרפיה שלו.

שמיר היה מאז ומתמיד איש עשייה ,איש שהוצבו לפניו  משימות קשות ככול שהיו והוא עשה הכל  על מנת לבצעם . כזה היה שמיר כמפקד באצ”ל שעבר ללח”י והגיע עד לצמרת הארגון.

בסיום מלחמת העצמאות פרץ שמיר תקרת הברזל אדירה שהציב בן גוריון מעל ראשיהם של יוצא המחתרות האצ”ל והלח”י כאשר צורף על ידי איסר הראל למוסד בו הקים את היחידה המבצעית שבין היתר ביצעה את הפעולות נגד המדענים הרוסים במצרים בשנות החמישים.

לאחר פרישתו מהמוסד הצטרף לתנועת חירות והקים את המערך המפלגתי כפי שאנחנו מכירים כיום של סניפים וצירוף בני עדות המזרח ויצירת הברית האסטרטגית שלימים הביא את הליכוד לשלטון. הוא המשיך כיושב ראש הכנסת הראשון מטעם הליכוד. את הכנסת הוא הוביל באחת התקופות החשובות ביותר של ביקור סאדאת .לאורך תהליך אישור ההסכם בכנסת התנהל בממלכתיות ואף נמנע בהצבעות.

בהסתכלות על כהונתו של שמיר כראש ממשלה אפשר לראות אירועים מכוננים בהיסטוריה של מדינת ישראל. מהאינפלציה הכלכלית דרך האינתיפאדה הראשונה, פרשת קו 300, מלחמת המפרץ ועד לקליטת העליה מברית המועצות לשעבר ואתיופיה. לאורך כל כהונתו התבלט שמיר בצניעות בערכים ואמונה עמוקה באידיאולוגיה שלו .קור רוח במצבים לא קלים בכלל. שמיר גם לאחר סיום כהונתו כראש הממשלה וכיושב ראש הליכוד המשיך להיות חבר כנסת עד סיום הכנסת השלוש עשרה.

 

אני קורא לחברי לליכוד צעירים וותיקים, ח”כים ופעילים לפעול בכל יכולתנו על מנת להנציח את יצחק שמיר שאנו אנשי הליכוד ממשיכי דרכו האידיאולוגית וכמי ששואפים למנהיגות כדרכו. שמיר השאיר לנו צוואה באומרו “אם ההיסטוריה תזכור אותי בכלל, אני מקווה שאזכר כאיש שאוהב את ארץ ישראל ועמד על המשמרת כל חייו, בכל דרך שהייתה לאל ידו”.

כך עלינו להנציח את שמיר כדרכו לקבל עלינו משימה ולעשות ככול יכולתנו לבצע אותה.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ניתוח מצב טראמפ

גינטר גראס והאמת של השמאל הישראלי

אלי חזן

מו”מ עם מדינות ערב – פרדוקס הסחטן

אריק זיו ויזר

לא שוביניזם ולא ניאו נאציזם

אריק זיו ויזר

בשנה הבאה

אלי חזן

תשרתו את המדינה

אלי חזן
דילוג לתוכן