30.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

לא שוביניזם ולא ניאו נאציזם

תגובתו של שגריר אוקראינה בישראל מר גנדיי נדולנקו בעקבות  כתבתו של שגריר רוסיה בישראל מר אלכסנדר שאין באתר של מפלגת ליכוד :”אקסקלוסיבי –כתבתו של שגריר רוסיה בישראל – על המצב הגיאופוליטי בין רוסיה לאירופה, ובעיקר על האי הקרים”



מאוד הופתעתי לקרוא באתר של מפלגת הליכוד  את הכתבה של שגריר רוסיה בישראל מר אלכסנדר שאין על המצב הגיאופוליטי בין רוסיה לאירופה, ובעיקר על האי הקרים.


בהתחלה לא רציתי להגיב על גיבוב השטויות האלו. בכנות לא הייתי קורא לזה מאמר , אלא אוסף של חלקי מידע  מעורבבים בנסיון  להצדיק את  כיבוש  אדמת אוקראינה: חלק מהוראות החוק הבינלאומי ללא התייחסות למציאות באוקראינה, משאל העם, אשר התרחש בפועל באיומי אקדח על הרקע, דרום סודאן, קוסובו, האיום הלאומני וכו’. בקיצור, המידע שנמסר באופן שקרי, ללא ניתוח והבנת המציאות האוקראינית. הכל על פי מיטב המסורת של הקרמלין או, כמו שאומרים ברוסיה, “על ראש הגנב בוער הכובע “

 

 

אינני רואה  טעם להגיב על הכתבה הנ”ל , אך ברצוני להסביר לעם ישראל ולשים דגש מסוים על מה שקרה וקורה באוקראינה :


1.מיידן (מהפכה בקייב) בחורף 2013-2014 הייתה נקודת מפנה חשובה בהיסטוריה המודרנית של אוקראינה. זה היה אירוע היסטורי חשוב ומכריע אשר סימן את הבסיס של אומה מתקדמת וחדשה. העם לא היה מוכן להמשיך לסבול לא את הממשלה המושחתת ולא את המינויים הפוליטיים – הבובות של הקרמלין. העם, אשר צבר כבוד ברחבי העולם עבור מאבקו לחופש. כבר עכשיו ניתן לומר כי מחויבותה של אוקראינה לערכי דמוקרטיה, שלטון החוק , שמירת זכויות אדם ,כלכלה חופשית  – לא מוטלת בספק.

 

2. המהפכה הניחה את היסודות לשינוי יעיל בחברה האוקראינית והניעה  שינויים במנטליות של אזרחינו שהיו שותפים פעילים בחיים הפוליטיים של המדינה. אני משוכנע כי לאורך כל ההיסטוריה של המדינה שלי, העם שלנו מעולם לא היה כה מאוחד כמו במהלך מהפכת הכבוד.

 

3. אני מכיר את הישראלים שבאו לאוקראינה להשתתף במהפכה שלנו. הישראלים  שהיו בקייב בזמן המהפכה יכולים להעיד כי בזרם המרכזי של המיידן לא היה שוביניזם ולא “ניאו-נאציזם”  כמו שזעקה התעמולה הרוסית.

 

4. אף אחד לא איים על תושבי קרים, לא פיזית ולא  עקב שימוש  בשפה הרוסית.  קרים השתייכה לאוקראינה החייתה בה  אוטונומיה מלאה. לכן כול הסיפורים על רדיפת התושבים דוברי הרוסית בקרים – הם תעמולה מפוארת של מוסקבה  על מנת להצדיק את התוקפנות נגד אוקראינה.

 

5. ב- 26 באוקטובר, 2014, באוקראינה התקיימו בחירות חופשיות לפרלמנט, שבהם העם האוקראיני אישר את בחירתם לטובת הדמוקרטיה, שלטון החוק וערכי הדמוקרטיה האירופאית.

 

6. נכון לעכשיו, אוקראינה עוברת תקופה קשה ביותר מאז שהמדינה קיבלה את עצמאותה שלה – המאבק על שלמותה הטריטוריאלית וריבונותה של המדינה. אוקראינה מתמודדת עם אתגר חסר תקדים – הכיבוש של קרים על ידי רוסיה השכנה.

 

רוסיה, אשר לפני עשרים שנה תמורת הוויתור של אוקראינה על הנשק הגרעיני (השלישי בגודלו בעולם) התחייבה לתמוך בריבונותה של אוקראינה. רוסיה לא רק הפרה את ההסכם בינה  לבין אוקראינה, כמו כן היא הפרה את הסכם בודפשט – שהבטיח את השלום ואת השלמות הטריטוריאלית של אוקראינה ונהפכה לתוקפן שהפר את היציבות באוקראינה. דווקא בקשר להסכם בודפשט קיימת שתיקה מוחלטת של השגריר.

 

7. בנוסף, היום אנו עדים לפעולות אלימות ופליליות של קבוצות חמושות בלתי חוקיות במזרח אוקראינה וסבל מתמשך של האזרחים. המצב הזה נולד כתגובה של רוסיה לרצון של העם האוקראיני לחיות כאחת ממדינות אירופה –  על בסיס ערכי הדמוקרטיה, שלטון החוק וכיבוד חירויות היסוד, כלומר העקרונות שעליהם מדינת ישראל חיה.

 

לכן הייתי מאוד מופתע לראות את כתבה מלאה בשקרים ותעמולה זולה באתר מפלגה מכובדת וחזקה כמו “הליכוד”.

 

בכבוד רב – שגריר אוקראינה במדינת ישראל גנדיי נדולנקו

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אובאמה כמשל

אריק זיו ויזר

חברי הכנסת הערביים ורוצח עמו קדאפי-מה הקשר?

אריק זיו ויזר

האמנם סליחה ?

אלי חזן

האמת על המשא ומתן עם הפלשתינאים

אריק זיו ויזר

בגין לא היה יכול להיות אשכנזי בשום אופן

אריק זיו ויזר

צביעות השמאל לדורותיו

זאב בן-יוסף ● פובליציסט
דילוג לתוכן