13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

אובמה מעודד טרור בינלאומי

אובמה לא הססן ולא נכנע לחולשה אלא תומך במוּדע במדינות המעודדות טרור בינלאומי בהן מצויים אחדים מחבריו הטובים ביותר, אבל נראה שבמערב מתחילים להבין שמדיניותו מסוכנת לעולם הדמוקרטי

 

 

 

פרשנים שאהבו תמיד לפָּמפֵּם לנו חזוֹר וּפָּמפֵּם שאנחנו תלויים בארצות הברית ומחוייבים לה ושנינזק קשות אם לא נישמע לה ושנישאר מבודדים, בתקווה שאובמה ימשיך ללחוץ עלינו לוותר עוד ועוד, אוכלים לאחרונה את כובעיהם כשמתברר כי החל מה"אביב" הערבי, דרך אוקראינה ועד הפסקת האש עם חמאס – מדיניותו של אובמה מתגלה כמטופשת, צבועה ומנותקת מהמציאות המזרח תיכונית בפרט והעולמית בכלל, עד שגם באירופה העויינת לנו בדרך כלל יש תמיכה גוברת בישראל. פרשנים אלה מתחבטים בתקשורת בין מבוכה והודאה באי יכולתם להסביר מדיניות משונה זו, לבין תירוצים אשר תולים את מדיניות הממשל האמריקני במקח טעות ואי הבנה של המצב. הם טועים כמובן. אובמה, קרי ומִמשָלַם מבינים ויודעים היטב מה שהם עושים. הם בבירור תומכים בכל הגורמים המעודדים ומובילים את הטרור הבינלאומי, ועושים ככל יכולתם כדי לנגח את ישראל, בעלת הברית היחידה של המערב הדמוקרטי במזרח התיכון.

 

 

מדיניות הדיפלומטיה של אובמה

 

 

לא במקרה העז פוטין לפלוש לאוקראינה, כפי שהעז לפלוש בזמנו גם לגיאורגיה. לכל אורך ההיסטוריה הוכח כי תוקפן טוטליטרי מנסה תמיד להשיג יותר הישגים כוחניים, בשלבים, במיוחד נוכח התנהגות הססנית כמו "מדיניות הדיפלומטיה" של אובמה בפרט ומדינות המערב הדמוקרטי בכלל, שתוצאות הנפל שלה התגלו בלוב, בגיאורגיה, בסוריה ובאירן. לא במקרה תוכפים לאחרונה איומי מלחמה מצד צפון קוריאה ואירן כנגד העולם המערבי הדמוקרטי, במקביל לפיגועי טֶרור וניסיונות פיגוע בצפון אמריקה ובאירופה, שלא לדבר על ישראל.

 

 

תמיכה בקטאר, איראן, סוריה וטורקיה

 

 

כל זה לא נובע, כפי שחושבים הססנות ורפיסות של אובמה. זה נעשה בהכרה מלאה, כי עוד לפני שאובמה נבחר לכהונתו הראשונה כבר היה ידוע שאחדים מחבריו הקרובים ביותר הם מחוללי ומעודדי הטרור הבינלאומי. יתרה מזו: היועץ הפוליטי של אובמה ג'יימס זוג'בי, היה שותף בהקמת מספר רב של ארגונים לזכויות מוסלמים באמריקה. זוג'בי, אשר הגדיר עצמו "חבר טוב" של אובמה, הוא תומך נלהב של חמאס וחזבאללה, סייע בעברו לפת"ח וליאסר ערפאת ואף כינה את ישראל "נאצית" ואת פעולותיה כלפי התוקפנות הערבית בשם "שואה".

לא במקרה בחר אובמה להסדר הפסקת אש, במקום את מצרים, דווקא את המדינות תומכות הטרור – איראן, טורקיה וקטאר, ותמך במוּדע בוויתורים לאיראן הגרעינית ולסוריה הטובחת את אזרחיה. אובמה גם דואג להעביר אמצעי לחימה מתקדמים לקטאר שהפכה לבת ברית שלו. הוא תומך באותה קטאר שהביאה את עזה והחמאס והמנהרות והרקטות והיכולות הצבאיות שלהם עד הלום. לא רבים יודעים שאמיר קטאר, תמים אל-תאני, סיפק מאות מיליוני דולרים לחמאס, כשברור לו בדיוק לאן הולך הכסף. הוא ידע בבירור שחמאס בונה בכסף שלו מִנהרות תקיפה ומצטייד בטילים ורקטות ארוכי טווח. תמים אל-תאני מימן ומממן גם את האחים המוסלמים במצרים ובמקומות אחרים בעולם הערבי. אומנם משפחת אל-תאני השולטת בקטאר רחוקה מדתיות קיצונית, ולמעשה מדובר במשפחה אריסטוקרטית שילדיה נשלחים למיטב האוניברסיטאות במערב, ונשיה לובשות מחלצות פאר מערביות, אבל הסיבה שהניעה משפחה זו לתמוך בחמאס היא זו שגרמה לה לשפוך מיליארדי דולרים לאירוח גביע העולם בכדורגל, בנוסף לשלמונים הנדיבים שהועברו לראשי פיפ"א, ולמימון רשת אל-ג'זירה שאיננה יורדת ברמתה מרשתות טלוויזיה מובילות בעולם.

 

 

קטאר החליטה להתחבר לחמאס

 

משפחת אל-ת'אני השלטת הגיעה למסקנה שכדי לשמור על שלטונם עליה להתגונן מפני הקבוצות הקיצוניות הפזורות בעולם הערבי, המאיימות על משפחות הנפט בנסיכויות המפרץ. ואכן כל מדינות המפרץ מתמודדות בפועל עם הסוגיה הביטחונית הזו הסבוכה והמסוכנת, החל מערב הסעודית ועד לכוויית ואיחוד האמירויות הערביות שמשקיעות הון תועפות בצבאם ובחימושו, ואף מממנים באופן ישיר ועקיף צבאות אחרים שיילחמו בקבוצות הקיצוניות המסורתיות, כמו אל-קאעידה, וערב הסעודית מממנת כל מי שמוכן להילחם בהם. קטאר לעומתם מצאה פיתרון יצירתי: אם אינך יכול לגבור עליו – התחבר אליו. לכן הקצינה את עמדת אל-ג'זירה, העניקה מימון נדיב לכל קבוצה המשתייכת לאחים המוסלמים הפזורים בכל פינה ופינה בעולם הערבי, וסייעה לראש החמאס משעל להעתיק לקטאר את מִפקדת חמאס-חוץ.

 

 

האם המערב הדמוקרטי מתחיל להבין?

 

 

לאחרונה יש סימנים כי לעולם המערבי הדמוקרטי, במיוחד באירופה, מתחילה לחדור ההבנה כי הדרך בה מנהל אובמה את המשברים עם מדינות ומנהיגים המעודדים טרור עלולה להוביל לאסון בינלאומי. עתה מתחילים להיזכר שם בלקחי מלחמות העולם שפרצו עקב מדיניות פייסנית של הסכמים דיפלומטיים ברוח צ'מברליין ואובמה אשר עודדו נכונות של רודנים להגביר תוקפנות עד לידי מלחמה. מתחילים סופסוף להיזכר שגם לפני מלחמת העולם השנייה נקטו דיקטאטורים כמו היטלר ומוסוליני באיומים ובצעדים צבאיים מדודים, כשהם כובשים נתח קטן פה ונתח קטן שם, כדי לבדוק את תגובת המערב, והמשיכו בכיבושיהם כשהתגובה הייתה פייסנית וכנועה. מתחילים לזכור כי פייסנות גוררת מלחמה נוראה עתירת קורבנות כבדים, בעוד שתָקיפוּת ומלחמת מֶנָע יכולות למנוע אותה. סימן מובהק לכך היא ההבנה שמגלים מנהיגי אירופה לתגובת ישראל על הטרור החמאסי. לא נותר אלא לקוות שתהליך הבנה זה יגבר ולא ידעך באיבו.

 

 

 

 

הכותב, זאב בן-יוסף, הוא חבר מרכז, חבר מזכירות וחבר לשכת הליכוד, עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תְּפִילָה לְגִיבּוֹרֵי הַשּוֹאָה וּלְמָכְּחִישֵי הַגְּבוּרָה

אריק זיו ויזר

בכל דור עומדים לכלותנו

אלי חזן

הַמֵּנִיעַ לִלְחוֹם כְּדֵי לְהִישָׂרֵד

אלי חזן

תשובה ללפיד מאינטלקטואל מצרי

אריק זיו ויזר

מי יתבע את זאב בן יוסף ?

אלי חזן

הדברים הקטנים הגדולים

אלי חזן
דילוג לתוכן