25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

צו השעה: אחדות בתוך הליכוד

עם ישראל מצפה מנבחרי הליכוד שהם יגלו אומץ, שהם יגידו את האמת, ושהם יהיו נאמנים לדרך של הליכוד -ובצדק.

בחג סוכות זה חגגנו את שחרורו של גלעד שליט, והשמחה הייתה מלווה בכאב הכרוך בשחרור של רוצחי יהודים.  אך מעבר למחלוקת, עם ישראל גילה סולידריות ואחדות.  אני גאה להיות ישראלי.

 

חג הסוכות הוא חג האחדות.  ארבעת המינים שאנו אוחזים בהם בבית הכנסת או בסוכה (הלולב, האתרוג, ההדס והערבות) מסמלים ארבעה סוגים של יהודים.  אנו מאחזים בארבעת המינים ביחד כדי לסמל את אחדותו של עם ישראל.  בשמיני עצרת ובשמחת תורה, אנו מסיימים ומתחילים מחדש את התורה כעם אחד.  לתורה יש שבעים פנים, אך בשמחת תורה כל העם רוקד עם אותו ספר תורה.

 

זכיתי השנה לבקר בסוכתו של הרב שקרי בירושלים, בה נכחו ודברו בין השאר השר גדעון סער, השר יוסי פלד, ח”כ דני דנון, ח”כ יריב לוין, ח”כ ציפי חוטובלי, ומשה פייגלין.  לחיצת היד החמה בין גדעון סער לבין משה פייגלין הייתה תמונה משמחת, תמונה של אחדות בתוך הליכוד.  אם אנחנו רוצים לאחד את עם ישראל, עלינו להיות מאוחדים בתוך הליכוד ולהפסיק עם הפילוגים המיותרים.  יש בליכוד מקום למגוון של דעות ושל השקפות, אך עלינו להיות נאמנים לדרך של הליכוד ולהיות מאחודים כדי לנצח בבחירות הבאות וכדי להמשיך להנהיג את המדינה.

 

הייתה לי גם את הזכות, בחג הסוכות הזה, להשתתף בעצרת הליכוד במגרון כדי לחזק את ידם של התושבים שבתיהם נהרסו לאחרונה.  תמונת הבתים הנהרסים הייתה קורעת לב, אך השמחה הייתה גדולה לנוכח מאות המשתתפים שבאו להפגין סולידריות עם תושבי מגרון.  היה מאוד מעודד לשמוע בעצרת את דבריהם האמיצים של נבחרים ומנהיגים של הליכוד כמו השר יולי אדלשטיין, סגן השר אויב קארה, סגנית השר לאה נס, ח”כ דני דנון, ח”כ יריב לוין, ח”כ ציפי חוטובלי, וכן שבח שטרן ומשה פייגלין היקרים.  בלטו במיוחד דבריהם של השר קארה, אשר קרא להטיל עונש מוות על רוצחי משפחת פוגל; את דבריו של ח”כ לוין שטען בצדק שלמערכת המשפט בישראל יש דרך סלקטיבית לאכוף את החוק בכל הקשור לבנייה; ואת טענתה הנכונה של ח”כ ציפי חוטובלי שאין זכות קיום לממשלה שמשחררת מחבלים ערבים והורסת במקביל בתים של יהודים.

 

עם ישראל מצפה מנבחרי הליכוד שהם יגלו אומץ, שהם יגידו את האמת, ושהם יהיו נאמנים לדרך של הליכוד -ובצדק.  די להתחנפות ולהתחסדות לעיתון הארץ, לבג”ץ ולפרקליטות המדינה.  יש לנו רוב בעם ובכנסת, ועלינו להפסיק להתנהג כאילו אנו צריכים להתנצל על כך שאנחנו בשלטון.  אך כדי להישאר בשלטון וכדי לנצח בבחירות הבאות, עלינו להיות נאמנים לאלו שברחו בנו כדי להציג את העם ולא כדי לשרת את האליטות.

 

כמו עם השחרור של גלעד שליט, היה במגרון ערבוב של שמחה ושל כאב.  אך הייתה גם בשני האירועים האלה אחדות של עם ישראל, אחדות שמסמלים ארבעת המינים של חג הסוכות.  כאשר השמאל מתכוון לחדש מיד לאחר החגים את ניסיוניו להפיל את ממשלת הליכוד ולרמוס את רצון העם, על הליכוד להיות מאוחד.  אחדות הליכוד, כפי שהיא באה לידי ביטוי בסוכתו של הרב שרקי, היא צו השעה.

 

ד”ר עמנואל נבון הוא מרצה ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת תל-אביב ומועמד על משבצת העולים ברשימת הליכוד לכנסת ה-19.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

משפתנו לימינו אנו

אמיתי שיף

הרוצה לנצח במלחמה – שימנע אותה

אלי חזן

למה לי פוליטיקה עכשיו?

אלי חזן

החוק העיראקי בישראל

אלי חזן

תפקיד הצבא השתנה.

אריק זיו ויזר

כוח למרכז=הרס תנועת הליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן