20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

פרויקט “פרלמנט ירוק” יוצא לדרך

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין ויו”ר הפרלמנט באלבניה חתמו על הסכם “פרלמנט ירוק” שיקדם את נושא איכות הסביבה

 

 

 

יו”ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין ויו”ר פרלמנט אלבניה איליר מטא חתמו אמש על שיתוף פעולה בקידום נושאי סביבה וקיימות בין שני הפרלמנטים. ההסכם כולל התחייבות משותפת לאימוץ גישות “ירוקות” בהתנהלות שני הפרלמנטים וחיסכון באנרגיה בהפעלתם. ההסכם, ביוזמת מנכ”ל הכנסת רונן פלוט אשר מוביל את פרויקט “כנסת ירוקה”, גובש בעקבות התרשמותו העמוקה של היו”ר מטא מהפרויקט בעת ביקורו בכנסת לפני כשנה. החתימה התבצעה במהלך כינוס לציון יום השואה הבינלאומי שנערך בפראג, בהשתתפות 26 ראשי פרלמנט מרחבי אירופה. “זהו כבוד גדול עבורנו”, אמר מטא לאחר החתימה, “לכנסת ניסיון רב בהתנהלות “ירוקה” ובת קיימא, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, אותן נטמיע בעזרתה בפרלמנט שלנו”. מטא ציין עוד כי “בתקופה האפלה ביותר שהתקיימה ביבשת שלנו, מלחמת העולם השנייה, התגייסו בני העם האלבני להגן על היהודים באלבניה ובכך הניחו את היסודות לידידות חזקה עם ישראל”.


יו”ר הכנסת אדלשטיין: “הפרלמנט האלבני הוא אחד הראשונים לחתום על הסכם “פרלמנט ירוק” עם ישראל. יש בכך סמליות רבה; האלבנים הוכיחו אנושיות רבה במהלך ההיסטוריה ופעלו להצלת היהודים. העם האלבני שאף ועודו שואף לחיים בסביבה טובה יותר, ואני משוכנע כי ימשיך לפעול לא רק עבור הסביבה, אלא גם עבור קיום ערכים המשותפים לשתי המדינות, ישראל ואלבניה”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סער מסתער

הרויזיוניסט

אסתר שטרית חוגגת יום הולדת – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

הודעה: אסון פקד את משפחת יצחקי

אריק זיו ויזר

התלם האחרון” של תנועת הליכוד

אבי עובדיה

הפנים החדשות של הליכוד – הכירו את דורון אטיאס – האיש שלכם בצפון

דניאל נחמיה

מתחברת לקול הצרפתי

אריאל אילוז
דילוג לתוכן