20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

התלם האחרון” של תנועת הליכוד

 

מלחמת חרבות ברזל שאנו נמצאים בעיצומה והסוף שלה אינו נראה באופק מעלה לדיון מחדש הרבה מאוד תפיסות יסוד של מדינת ישראל וגורמת לנו לבחון אותן מחדש מבעד לפרספקטיבה של ה-7 באוקטובר. 

 זה ברור וטבעי שהסוגיה המדינית-ביטחונית תתפוס כרגע את מרכז תשומת הלב. עם זאת, יש לבחון מחדש גם את הסוגיה הכלכלית-חברתית. יש להודות שתנועת הליכוד התרחקה בשנים האחרונות מסוגיות כלכליות-חברתיות והתמקדה יותר בסוגיות של לאום, ביטחון וזהות יהודית ציונית. 

לאורך ההיסטוריה תנועת הליכוד שאבה את הכח המרכזי שלה גם כשהניפה את הדגל החברתי-כלכלי. החל מחמשת המ”מים של ז’בוטינסקי, פרויקט “שיקום שכונות” של מנחם בגין, תוכנית הייצוב של יצחק שמיר, כלכלה ליברלית, הפרטה ופתיחת המשק הישראלי לגלובליזציה של נתניהו. 

האתגר הכלכלי של מדינת ישראל בימים אלו נחלק לשניים. האחד, סיוע כלכלי מסיבי ומיידי למגזר העיסקי ולאזרחים שנפגעו כתוצאה מהמלחמה. נראה שלמרות מספר “חריקות” בירוקרטיות ו”ניקוי” כל הרעש הפוליטי-תקשורתי ראש הממשלה ושאר חברי הממשלה נעים בכיוון הנכון. מי שמעידים על כך יותר מכולם הם ראשי הרשויות המקומיות בעוטף עזה ובגבול הצפון. 

החלק השני של האתגר הכלכלי הגדול ביותר של מדינת ישראל בסיום המלחמה יהיה השיקום הכלכלי-חברתי. מידת האמון של האזרחים במוסדות המדינה ובראש ובראשונה במשרדי הממשלה נפגעה משמעותית. ללא החזרת האמון של אזרחי ישראל במוסדות המדינה נתקשה ליישב מחדש ולחזק את ישוביי הפריפריה הגיאוגרפית בעוטף עזה, בגבול הצפון וביהודה ושומרון. 

מדינת ישראל צריכה להפעיל תוכנית “שיקום שכונות” על סטרואידים ובהיקפים גדולים מאוד לטובת הפריפריה בישראל. חייבים לייצר מקומות תעסוקה איכותית, לפתח ולקדם עסקים קטנים, מפעלי תעשייה עם חשיבות אסטרטגית לשרשרת האספקה האזרחית והצבאית ולבנות בנייה איכותית למגורים. היעד הכלכלי-חברתי לעשור הקרוב צריך להיות רוב יהודי מוצק של האוכלוסייה היהודית בגליל, רמת הגולן ובנגב. 

עלינו לקדם שני תהליכים במקביל כפי שעשה זאת ראש הממשלה מנחם בגין ז”ל: האחד כלכלה חופשית חזקה והשני רשת ביטחון חזקה לטובת החלשים בחברה. הליכוד שלנו חייב לחזור לראיה של מדינת רווחה, חיזוק המגזר הציבורי ומתן פתרונות לאוכלוסיות המוחלשות. הקריסה שראינו היא הזנחה רבת שנים מהחובה של המדינה לתת שירותים איכותיים לאזרחים, זה חייב להשתנות. הליכוד של “שיקום השכונות” חייב לחזק את מערכות החינוך, הבריאות והרווחה. שכר גבוה ואיכותי יותר למורים, לרופאים ובמיוחד לעובדים הזוטרים במערכות הציבוריות האחרות.

הביטוי שטבע יוסף טרומפלדור “במקום בו תחרוש המחרשה היהודית את התלם האחרון שם יעבור גבולנו” נכון שבעתיים גם בימינו. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו שאלה אחת פשוטה שצריכה להיות “כוכב הצפון” של מדינת ישראל בעשורים הקרובים: האם אישה יהודיה תרצה לגדל את ילדיה בנגב, בעוטף עזה, רמת הגולן, בגליל וביהודה ושומרון ? אם התשובה היא לא, אז יש עבודה רבה מאוד לפנינו.  

אני מאמין שאם אנחנו חברי תנועת הליכוד רוצים שהתנועה שלנו תמשיך להוביל ולהנהיג את מדינת ישראל בעשורים הקרובים אנחנו חייבים לחזור ולשאת בגאון גם את הדגל הכלכלי-חברתי ולהוביל חזון אמיתי שירתום אליו את כל המפלגות הציונות בישראל. עלינו להשכיל ולהפנות את כל הכוחות האדירים הטמונים בעם ישראל לביצור עוצמתה של מדינת ישראל.

 כלכלה חזקה וחברה סולידרית הם הבסיס לעוצמה הצבאית והדיפלומטית של מדינת ישראל בעשורים הבאים. 

 

אבי עובדיה הוא יועץ אסטרטגי ושימש בעבר יועץ מקצועי לשר האוצר משה כחלון (2015-2020). 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גלקסי דק וסוס עבודה

פייגלין ירד מההר

אריק זיו ויזר

פייגלין יוצא לדרך חדשה

אריק זיו ויזר

ח”כ אמסלם:”ברקת איש שמאל”

Gilad Trugbild

מזל טוב לאיציק אשכנזי לרגל הולדת הבן

אלי חזן

סמרטוטי השמאל ציוץ של יענקי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן