20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

חרם ערבי בגליל

חרם בכיוון אחד או שמא בשניים ? תלוי את מי שואלים ובאילו נסיבות.

בצהרי יום שלישי, האחד ביוני 2010,  נכנס איתן, סמנכ”ל תפעול במפעל סולתם, לעיר העתיקה בעכו בשעה 11:00 כדי לנגב חומוס אצל סעיד, כהרגלו מימים ימימה. היה מוזר לו לראות את האזור שומם, ולהפתעתו אף מצא חניה במהירות. כשיצא מהרכב מצא שכל החנויות והדוכנים סגורים ומסוגרים.

עמד שם מול המדרכה בחור משופם גברתן, עם נספחים בעלי דוכנים בשוק, שאמר לו: “הכול סגור, השוק סגור, אין כניסה ליאהודים… תינסע מין כאן “.

שאל איתן את  הראיס: “סגור? למה?”

המשופם ענה במצח נחושה ועיניים שופעות שנאה: “למה סגור? ככה סגור, ככה אנחנו רוצים שסגור. אתם סוגרים עזה – אנחנו סוגרים עכו”.

מאוחר יותר הסתבר לאיתן שלא רק עכו סגרה שעריה בפני יהודים, אלא גם כל הכפרים הערבים באזור הזדהו עם אחיהם המוסלמים בעזה, מחו על כבישים ומנעו מיהודים ישראלים להגיע אליהם.

איתן החליט להפנות קריאה אישית לכל היהודים שמפרנסים את ערביי ישראל בעכו ובערים וכפרים נוספים במסעדות ובחנויות; אותם שמפרנסים את הקבלנים, הגננים, בעלי המוסכים:

 

“זה נראה לכם שפוי? האם בכל פעולה מדינית או צבאית שאנו נוקטים להגנתנו, נזכה להתקוממות מצד ערבים ישראליים כאלה או אחרים, נבליג על כך וניתן לאש להתפשט? אם הם מזדהים עם אחיהם בעזה, שיזדהו עד הסוף: שיזכו לאותם תנאים שמציע שם החמאס –  בבתי חולים, בלידות, בחינוך, בשרותי רפואה, בתרופות, בדמי אבטלה, בתשתיות… והרשימה ארוכה… הם מחליטים להחרים יהודים שמפרנסים אותם בגלל עזה? אני רוצה לראות אותם שורדים, עם חרם של שבוע אחד בלבד!”.

“אני מציע לכם”, – אומר איתן – “אל תיכנסו לעכו (או לכל כפר ערבי אחר), אל תִקנו מהם, אל תפרנסו אותם, תייבשו אותם כלכלית! כי הפעם מדובר באזרחים ישראלים שמזדהים בגלוי עם האוייב החמאסי-איראני בעזה ומתקוממים נגדינו כאן, בבית שלנו. ובפעם הבאה, אם נמשיך לשתוק ולהבליג, הם יחצו עוד קו אדום. ואני פונה אליכם: אל תאפשרו להם לחצות עוד קו אדום. הכול בידיים שלנו!”.

 

אינני יודע מה אתם חושבים על איתן. אני מניח שיהיו רבים בעלי כוונות טובות וטהורות שיגידו שאיתן קיצוני מאוד בהשקפתו, כי חשוב בכל זאת לשמור על דו-קיום ויחסים טובים עם שכנינו הערבים, ושבסוף-בסוף סבלנות והתאפקות יובילו לשלום איתם ועם כל ערביי המזרח התיכון, ועוד דברים מרגיעים וסובלניים ממין זה.

תקוותי היא שלמרות הכול, למרות כל הנימוקים הללו הנשמעים כל כך מושכלים –  יהיו רבים יותר שייענו לקריאתו של איתן. הגיע הזמן להגן לא רק על זכויות הערבים אלא גם על זכות היהודים להתקיים בביטחון במולדתם, ולא להבליג יותר נוכח ניסיונות לערער ולחסל את המדינה הדמוקרטית היחידה באזור על ידי האמצעים הדמוקרטיים שהמדינה הדמוקראטית מעניקה לתושביה.

 

זאב בן-יוסף, הוא עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מקור התעצמות הטֶרור הבינלאומי

אלי חזן

יְרוּשָׁלִַיִם – שיר ליום שחרור ירושלים תשע”ג-2013

אלי חזן

עצמאות ושואת הזיכרון הלאומי

בר כוכבא – גיבור או בִּריון?

יום האישה של כולנו

ברית הבריונים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן