13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

לוין וחסון לא מגישים את הלחי השנייה

הצעת חוק של ח"כ יריב לוין תמנע תשלום מכל סוג שהוא לח"כ הדרוש לחקירה או משפט ולא התייצב ובכך תשים קץ למדיניות חלם

הצעת חוק חדשה שיזמו  וח"כ יריב לוין יו"ר ועדת הכנסת וח"כ ישראל חסון קובעת כי חבר כנסת מכהן או חבר כנסת לשעבר, הדרוש לחקירה או שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירה מסוג פשע שבוצעה בעת כהונתו ולא התייצב לחקירה או למשפט – לא ישולם לו שכר או תשלומים אחרים כל עוד לא התייצב

 'חוק בשארה' נולד עקב המקרה של ח"כ בשארה. בשארה המטייל בעולם משמיץ את ישראל וממשיך לקבל משכורת מכנסת ישראל ע"ח משלם המיסים.ח"כ לוין וחסון מבקשים למנוע מקרים דומים באמצעות חקיקה. 

 
השניים כתבו כי "בבדיקה משפטית שנערכה לאחרונה בכנסת, התברר כי חרף החשדות נגד בשארה, הכנסת מנועה (?!) מלעכב את התשלומים "המגיעים" לו". הם ציינו כי הכנסת העבירה בעבר לבשארה מענק פרישה והסתגלות חד-פעמי על-סך 193 אלף שקל על אף היותו בחו"ל, ובכוונתה להמשיך ולשלם לו פנסיה חודשית של 7,000 שקל למשך כל ימי חייו. יחד עם זאת, הוסיפו לוין וחסון, כי באותה בדיקה הומלץ לשלול ממנו שתי זכויות של חברי כנסת לשעבר משום שהוא שוהה בחו"ל: הוצאות טלפון בסך 8,406 שקל בשנה ועיתון יומי חינם.

"אנו סבורים, כי אם לא נפעל להפסיק את מחול האבסורד הזה – ויפה שעה אחת קודם – אזי נחטא לתפקידנו כשליחי ציבור. כחברי כנסת, עלינו לקבוע נורמה על-פיה שליחי ציבור ממלאים ומקיימים את חובתם במסגרת החוק ובכפוף לגורמי אכיפת החוק. ולכן, אנו סבורים כי יש לנקוט בסנקציה כלפי כל אחד ללא הבדל דת, גזע, מין או לאום, אשר ייחשד בהפרת החוק ולא יעמיד עצמו לרשות גורמי אכיפת החוק", כתבו .

השניים הוסיפו כי בכוונתם להגיש הצעת חוק, לפיה חבר כנסת מכהן או חבר כנסת לשעבר, הדרוש לחקירה או שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירה מסוג פשע שבוצעה בעת כהונתו ולא התייצב לחקירה או למשפט, ככל שנדרש לכך, לא ישולם לו שכר או תשלומים אחרים כל עוד לא התייצב.
במכתבם כתבו לוין וחסון, כי "אנו פונים אליכם, כחברי כנסת ישראל, בקריאה להצטרף אלינו להצעת החוק  ובכך לתקן עיוות שנגרם ושעלול להיגרם בעתיד…אנו סבורים, כי זהו צעד סביר שבו כל "דמוקרטיה מתגוננת" צריכה וראוי שתנקוט, צעד המהווה אמירה ברורה וחד-משמעית של חברי הבית"



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

"גירוש עכשיו" מבית היוצר של דנון

אלי חזן

ח"כ ציון פיניאן ביקר בסניף הליכוד ברעננה ביום ו'

אריק זיו ויזר

יו"ר הכנסת לעמיתו הרוסי: ישראל מוקפת שלוחות איראניות

אריק זיו ויזר

מלחמה מיותרת מבית

אריק זיו ויזר

האם תיפתר החידה ?

אלי חזן

ריבלין: "אהבתו של גנדי לארץ היה בלתי תלויה בדבר"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן