25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

הפלסטינים חשים כי האירופים עושים עבורם את העבודה

כך אמר יו”ר הכנסת ליו”ר הסנאט הצרפתי בביקורו בפאריז

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, נועד הבוקר (ה’) בפאריס עם נשיא הסנאט הצרפתי, ז’רארד לארשה. ריבלין וסגנו, ח”כ מגלי והבה, היו אורחיו של לארשה בארוחת בוקר בסנאט – האסיפה הלאומית של צרפת, בדרכם לכנס הים-תיכוני במרוקו. הפגישה נערכה באווירה טובה ונמשכה מעבר לזמן המתוכנן. לארשה ביקש בעיקר לשמוע מריבלין על עמדתו בעניין התהליך המדיני ובסוגית זהותה היהודית והדמוקרטית של ישראל.
ריבלין בירך את צרפת על מעורבותה ההוגנת של צרפת במו”מ, אולם אמר לעמיתו, כי הקהילה הבינלאומית נותנת לפלסטינים תחושה שהיא עומדת מאחוריהם ובכך למעשה מרוקנת מתוכן את המשא ומתן, משום  שהפלסטינים באים אליו בתחושה שהאירופים עושים עבורם את העבודה.
יו”ר האסיפה הצרפתי הביע דאגה בשל סוגיית ההתנחלויות והקפאת הבניה, וביקש לשמוע כיצד ניתן לקדם את המו”מ לשלום. “בהתנחלויות חיים מאות אלפי ישראלים והן אינן מכשול לשלום, אי אפשר להתעלם מכך שמכתב בוש הכיר בחלק גדול מהן”, אמר ריבלין למארחו, “זהו רק תירוץ של הפלסטינים בבואם למו”מ. התחושה היא שאבו מאזן מגיע לשיחות מתוך כפיה ואינו מסוגל לשכנע את עמו להגיע לפשרות. לשלום נדרש אינטרס הדדי,  וכשהפלסטינים יבינו שזה גם אינטרס מובהק שלהם – ייכון שלום”.  לדבריו, “העם בישראל רוצה שלום ולא אשליות. עלינו לעשות מאמץ לחיות יחד במקום לחלק את הארץ. כך בירושלים, שחלוקתה בלתי אפשרית ותהווה מתכון לפיצוץ, אבל היא המודל למתווה לפתרון הסכסוך. עמדתי זו היא אמנם במיעוט, אבל לוקחים אותה מאד ברצינות.”
יו”ר הכנסת הדגיש, כי שתי הבעיות במוקד תהליך השלום הן ‘זכות השיבה’ וירושלים, ואותן יש לפתור תחילה.”הישראלים קלטו 4 מיליון פליטים יהודים מאירופה  וממדינות ערב, ואילו הם מנציחים את בעיית הפליטים שלהם קרוב לחמישה דורות תוך דרישה להחזיר פליטים נוספים באופן שיחסל את ישראל. אבו מאזן לא משכנע את עמו להתפשר בזה. שיקום הפליטים הוא אחת המשימות הראשונות ההכרחיות.”
על רקע ביקורו של אחמדיניג’אד בלבנון, ולאחר שלארשה עצמו ביקר בלבנון בעת ביקורו האחרון במזה”ת, אמר לו ריבלין, כי “ביקור נשיא אירן בלבנון משקף את המגמה המסוכנת של קריאה להשמדת ישראל שכבר הפכה גלויה. גם מדינות ערב המתונות מבינות כבר שהבעיה איננה ישראל אלא עמדתן הקיצונית שלמדינות ‘ציר הרשע’.”
יו”ר הכנסת הודה לעמיתו על מעורבותה של צרפת במגעים לשחרורו של גלעד שליט, הנושא באזרחות צרפתית.
סגן יו”ר הכנסת מגלי והבה אמר בפגישה, כי “רוב העם בישראל רוצה בשלום על בסיס שתי מדינות לשני עמים. כחבר במפלגת אופוזיציה אני יכול לומר, שאם רה’מ ימשיך במתווה שהחל בו אנחנו נתמוך בו. על הפלסטינים לחזור לשולחן המו’מ בלא תנאים מוקדמים”.
לשאלת יו”ר הסנאט הצרפתי בנושא חקיקה האזרחית, אמר והבה: “אנחנו נילחם בחקיקה אנטי דמוקרטית שמפרה את האיזון בין העקרונות הדמוקרטיים והיהודיים שעליהם מושתת המדינה ולא נאפשר מגמות קיצוניות. יו”ר הכנסת מיצג את הדמוקרטיה האמיתית כשהוא שומר על האיזונים הללו תוך מחיר פוליטי לא פשוט.”
בנושא זה הוסיף יו”ר הכנסת: “כשם שאין לצרפתים מדינה אחרת, כך אין ליהודים מדינה אחרת. רוב אזרחי ישראל חשים זיקה עמוקה למסורת היהודית ואיננו זקוקים לחיזוק מוסרי כלשהו. חקיקה פופוליסטית ולא אחראית מבקשת להשיג הישגים פוליטיים ולא מעבר לכך. כפי שאמר נשיא ביהמ”ש העליון בדימוס, אהרון ברק: גם 120 ח”כים אינם  יכולים לשלול לא את אופיה היהודי של המדינה וגם לא את אופיה הדמוקרטי”.
ריבלין הזמין את יו”ר הסנאט הצרפתי לבקר בישראל ולעמוד מקרוב על התנהלותה הדמוקרטית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו”ר הכנסת לפרלמנט האירופי: “אין תחליף לשיחות ישירות”

אריק זיו ויזר

עבר בקריאה ראשונה- תיקון לחוק החברות של סגנית השר גילה גמליאל

אריק זיו ויזר

תעודות הוקרה הוענקו ללוחמי מרד גטו ורשה על ידי יו”ר הכנסת

אריק זיו ויזר

אקוניס מגביל את גנבות הכבלים

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת רובי ריבלין על אסף רמון

אריק זיו ויזר

הבטחנו “ירושלים אחת” – אבל לא קיימנו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן