21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

עבר בקריאה ראשונה- תיקון לחוק החברות של סגנית השר גילה גמליאל

עבר בקריאה ראשונה תיקון לחוק החברות שיזמה סגנית השר גילה גמליאל. התיקון יוביל להגדלת הייצוג הנשי בדירקטוריונים של החברות הציבוריות

כיום חוק החברות קובע כי במקרה שאין בדירקטוריון החברה אישה חייבת החברה למנות דירקטורית חיצונית. המצב בפועל הוא שבדרך כלל בעלי השליטה ממנים בנות משפחה או מקורבות כדירקטוריות. יוזמתם המשותפת של סגנית השר גמליאל  ורואת החשבון איריס שטרק צפויה להוביל למהפכה חברתית, תרבותית וכלכלית.
 
סגנית השר לענייני צעירים, סטודנטים ונשים במשרד ראש הממשלה, גילה גמליאל, מציעה לתקן את החוק כך שבמידה ויש דירקטורית אחת בלבד החוק יחייב כי היא לא תהיה קרובת משפחה או מקורבת לבעל השליטה. תיקון זה יאפשר לנשים רבות יותר להיכנס למעגל הדירקטוריות ויפחית במעט את שיטת ה”חבר מביא חבר”. כך תושג המטרה של הרחבת מאגר פוטנציאל בעלות הכישרון מקרב ציבור הנשים, פוטנציאל רחב שאינו ממומש.
 
על התיקון לחוק עבדו יחד עם סגנית השר רואת החשבון איריס שטרק, הד”ר לאה פסרמן-יוזפוב מהקריה האקדמית קרית אונו, נציגי משרד המשפטים, הרשות לניירות ערך, עמותת כ”ן, שדולת הנשים ואיגוד החברות הציבוריות. הנוסח המוצע הוא הנוסח המוסכם על כלל הגורמים.
 
סגנית השר גילה גמליאל: “תיקון החוק הוא שלב ראשון במהלך שבסופו אני מקווה לראות ייצוג שווה לנשים בדירקטוריונים של חברות ציבוריות. מחקרים הוכיחו כי חברות בהן יש ייצוג משמעותי לנשים בדירקטוריונים מנוהלות בצורה טובה יותר ומצליחות יותר. אני מאמינה כי כפי שיש כעת ייצוג של 43% נשים בדירקטוריונים של חברות ממשלתיות בזכות חקיקה נוכל להביא למצב טוב יותר בחברות ציבוריות.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוטובלי קוראת להצביע ליכוד בעקבות אריאל

אלי חזן

ח”כ רגב לשטייניץ : “טרכטנברג לא מספק את כל האזרחים”

אריק זיו ויזר

ריבלין: ההצעה להקמת ועדות החקירה תובא להצבעה ביום רביעי הבא

אושר לקריאה שנייה ושלישית: מענקי השחרור לחיילים יזנקו בלמעלה מפי 2

אלי חזן

לוין וחסון לא מגישים את הלחי השנייה

אריק זיו ויזר

ריבלין יעביר ליועמ”ש ולוועדת האתיקה קלטות זועבי מהמשט

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן