22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הסכם אוסלו ובנט

אקורד הסיום של העבודה, נעצרו הבחירות לסיעת הליכוד בהסתדרות, זקני בית שאן ואורלי לוי,

רקוויאם למפד”ל

אך לא רק העבודה מתה. גם המפד”ל מתה ויחי נפתלי בנט שקם לתחייה מחדש על חשבון זאת שהרג. בנט מוביל את הציונות הדתית לסוף דרכה במדינה. הכיפות הסרוגות דומות למושב של תימנים : יש במושב 60 משפחות ויש 60 בתי כנסת.

בנט באופן שיטתי פירק את הציונות הדתית וזה עלה רק מהפנטזיה שהוא צריך להיות ראש ממשלה. בואו לא נשכח : בנט ושקד עמדו בראש הבית היהודי שהיה חלק מגוש של 65 מנדטים מימין. לאחר בחירות 2015 ופרישת ליברמן ממנו הגוש הזה מנה 61 מנדטים בטוחים. הקמת הימין החדש גרמו לימין לאבד את הרוב של 61 בכנסת ומאז אין אפשרות להקים ממשלה. עכשיו בנט עומד בראש אותה מפלגה אלא שהוא עושה זאת רק שהוא עומד בראשה והיא עומדת על הריסות הימין.

אז מדוע הזכרתי את המפד”ל? כי המפד”ל הפכה להיות מאוסה רק בגלל אנשים כמו בנט, כך הייתה המפד”ל הסוחטת הראשית עד שנות ה – 90. אנשי המפד”ל ההיסטורית הדירו ציבורים שלמים בהנהגה והשפעה. כך במשך השנים את הספרדים, וכך את מי שהאמין בא”י השלמה.

אפשר לומר כי תפקיד המפד”ל הסתיים כאשר נגמרה מלחמת ששת הימים. מ – 1967 חלו תמורות גדולות בתוך הציונות הדתית כאשר מנהיג המפד”ל יוסף בורג היה הסמן  השמאלני אז קמו דור הצעירים ואנשי גוש אמונים וביצעו את המהפך הראשון בתנועה. זבולון המר הנהיג את המהפך שנסגר בבית קפה אוסלו  בתל אביב : זהו הסכם אוסלו הראשון.

עד מהפך סיעת הצעירים במפד”ל המפד”ל הייתה מזוהה כמפלגת לווין של המערך. בנט מייצג את הנהגת המפד”ל הישנה, מפלגה שרוצה להיות נחמדה מול אליטת השמאל שמדירה מגזרים שלמים. בנט מסכן את המחנה הלאומי מתוך מאוויים אישיים. כך עשה עכשיו עם ההדרה של בן גביר. בן גביר הוא לא כוס התה שלי אבל לבזבז קולות ברורים של כ – 2 מנדטים כאשר משמאל לגנץ יש תמיכה של תומכי מחבלים ושמאל קיצוני? אבל לבנט חשוב הנראות בעיני האליטה השמאלנית והוא מדיר את בן גביר. כבר מזמן הבנו כי אין הבדל בין בנט ללפיד (ברית האחים).

שנים לפני שהשם אוסלו קושר להסכם ישראלי-פלסטיני, נכנסה בירת נורבגיה לז’ארגון המקומי בזכות אותו דיל פוליטי בו חברו ב-1977 צעירי המפד”ל (זבולון המר, יהודה בן מאיר) ליוסף בורג ואחרים (דוד גלס, אהרון אבוחצירא) מסיעת ליכוד ותמורה, במהלך שתוכנן נגד יצחק רפאל ונחשב עד היום כבית ספר למהלכים פוליטים. אזור בית הקסטל (פנקס פינת אבן גבירול) בו שכנו משרדי המפלגה הדתית לאומית, לא היה משופע אז בבתי קפה כך שעסקני המפד”ל היו נאלצים להרחיק עד הבית האחרון באבן גבירול, על מנת לרקום מזימות ותככים בהם הצטיינו.

רקוויאם לעבודה

ב – 21 בינואר 1968 הוקמה מפלגת העבודה. למעשה, השבוע לפני 51 שנים ו והשבוע למעשה נקבע גם כיום מותה. מפלגת העבודה הייתה הגורם המרכזי בהקמת המדינה ועד 1977 שלטה במדינה ללא מיצרים. היא סיימה את תפקידה ההיסטורי בחבירה למר”צ ובהפיכה לגלגל עזר בהקמת קואליציית שמאל.

הליכוד בהסתדרות

השבוע בית הדין של הליכוד קיבל את העתירות כנגד תהליך הבחירות לסיעת הליכוד בהסתדרות. העותרים טענו כי לא ידעו על הבחירות להסתדרות עד לפרסום הידיעה באתר ליכודניק. נציגי הסיעה טענו כי הם פרסמו את הדבר אך מתברר כי הנושא פורסם בעיתון הארץ. אלי נגר, לאון בן מרגי ומאיר גבאי זכו לקבל צו מניעה להמשך כל תהליך הבחירות. בית הדין נתן להם את האפשרות להגיע להסכמה ולא, בית הדין יכריע. מה שמסתמן הוא שרוב העותרים רוצים להגיע לבחירות אבל במועד מוסכם.

אורלי לוי

ללא ספק הבת של דוד לוי היא אישה יפה וגם חכמה, פוליטיקאית מהבטן ומלידה אבל גם זקני בית שאן לא האמינו שהבת של דוד לוי תהייה שותפה למר”צ.

כנראה זקני בית שאן ראו את הנולד ולא נתנו תמיכה לאורלי כבר שהייתה עם פרץ. מה שברור הוא שאין הבדל בין פרץ לאילן גילאון ולכן אין הבדל בין אורלי לוי לאנשי מר”צ. אני מקווה שאנשי מרכז ימין יבינו מה שהבינו כבר מזמן זקני בית שאן.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חשיפה : בוגי – השיחה האחרונה לפני ההתפטרות

אריק זיו ויזר

דגל הדיו מול דגל ועידת התרבות של הארץ

אריק זיו ויזר

אוויטה פרון אשכנזי

אריק זיו ויזר

עמיר , המשקפת ועד כיפת ברזל

אריק זיו ויזר

בנט זה לא אח

אריק זיו ויזר

יומן שלום לשלום

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן