19.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

יומן שלום לשלום

רקוויאם פוליטי ליועץ של ראש הממשלה והלשכה האידיאלית שראש הממשלה צריך לעצב

 

שנייה לאחר ששודרה הידיעה על עזיבתו של יועצו הפוליטי של ראש הממשלה – שלום שלמה – החלו להתקבל הודעות שמחה. בטלפון, במייל ובמסרונים. כל ההודעות הגיעו בסגנון “ברוך שפטרנו”. תופעה מעניינת. רבים בתנועה חשים הקלה כאשר מתברר כי שלום עוזב.

 

ומה מאזנו של שלמה ?

יש לזכור כי השנה הראשונה שלו הייתה פורייה כאשר כיועץ פוליטי הצליח להביא לפריימריז לראשות התנועה ולגרום לסילבן לפרוש מהמירוץ. ואף על פי כן, יש לזכור כי בלשכה היה ראש מטה כדוגמת נפתלי בנט ומנהל לשכה כאיילת שקד. אז לפחות, הייתה רוח עבודה בלשכה. ואולם, מאז שנפתלי עזב שלום הפך לעבד כי ימלוך. ממש כך. הוא לא ספר אף אחד וממש כך חינך את עוזרו הקטן, אותו ייבא מהגליל, כדי לא לעשות כלום.

 

לפני מספר חודשים הגיע אלי בכיר בתנועה ואמר לי : “הסלידה שלך ממנו היא מוטעית. עכשיו אתה תראה – שלום מוביל מהלך של פילוג בקדימה”. השבתי לו : “ואתה תראה שזה גדול עליו. הוא ייכשל”. מה אומר ? תירוש, שנלר ושאר הח”כים מקדימה על אף שהם רוצים לעזוב, המהלך לא נוצל עד תום.  וזאת כי ההמשך היה ידוע מראש : שלום רץ לתקשורת והמהלך נפל. מעולם לא היה בתנועה יועץ פוליטי שלחובתו רשימת כישלונות כפי שיש לשלום.

נמשיך :

התחום המוניציפאלי : בכל מקום שהייתה התערבות של שלום – נתניהו, המהלך נכשל בגדול. דוגמאות יש למכביר : רמת גן, ירושלים ונצרת עילית הן נגיעות קטנות מכך.

מהמוניציפאלי עברנו לפריימריז : בכל המחוזות והסקטורים פרט לתל אביב, המועמדים של נתניהו נחלו אכזבה. ירושלים, השרון, השפלה, הגליל ואחרים. ושלא ינסה לנכס לעצמו הישגים שלא נגרמו בגללו.

השיא של הביזיון התרחש כאשר הגיעו תוצאות הפריימריז בערבו של ה – 9 בדצמבר 2008. פייגלין הגיע למקום 20 אך החובבנות חגגה. במקום להקשיב לישראל יעקב, חבר ועדת הבחירות, הקריאו את המקומות הלא נכונים. מכאן נבעה ההערכה כי כך נגרם לליכוד נזק של 6 מנדטים. צריך לזכור : יועץ פוליטי צריך להכיר את החוקה ולמנוע כל טעות, בוודאי טעות שעלתה לליכוד ב 5 עד 6 מנדטים.

 

נכשל. נקווה שהיועץ הפוליטי הבא יעבוד טוב יותר. יש לו רק לאן לעלות.

 

בקיצור שלום ולא להתראות

 

 

עזר כנגדו

 

נקווה כי נתניהו ישכיל לתקן את הלשכה שלו עכשיו ומיד. יש לנתניהו משרד ראש ממשלה שאינו יכול אפילו לנהל קיוסק. עכשיו זאת ההזדמנות של נתניהו. שלום עוזב וצריך למנות מינויים חדשים. יש למנות ראש צוות במקום ארי הרו שעזב לפני מספר חודשים ויש למנות יועץ פוליטי ואולי יש להחליף או להגדיר תפקידים מחדש בלשכה ובמשרד כי משרד ראש הממשלה נראה כמו מגדל בבל כאשר כל אחד שם מנהל מדיניות עצמאית. יש גורמים שם שמנהלים את הגזרה שלהם רק לפי הכוונת שלהם ולא מעניין אותם ראש הממשלה. ויש כאלה שגוררים רגלים ומוגדרים כ”עבד נרצע”, נתניהו צריך לקבל החלטה היום ואולי אתמול האם הוא רוצה לשרוד או לשלוט.

הדוגמה הכי טובה לחוסר התנהלות היא המינוי של קונסול בניו יורק. הגיעו להסכמה כי ראש המטה של שר האוצר דוד שרן, ימונה לתפקיד. כך הסכים שר החוץ ונשארה רק חתימה של ראש הממשלה. נתניהו התמהמה במשך מספר חודשים וכך יצא התפקיד עכשיו למכרז פנימי במשרד החוץ.

יש לזכור תפקיד הקונסול בניו יורק היה לאורך שנים אחד מהמינויים של השר הממונה והמקרה הזה הוא רק קצה הקרחון למאות מינויים והחלטות הנמצאות על שולחנו של ראש הממשלה ואין מי שיחליט.

לכן נתניהו, צא מהקופסא, בחר לך שרי מאות ושרי עשרות, תן להם את הקרדיט כדי שמשרד ראש הממשלה יתפקד ולא יראה כמו מתקן אימונים של לוחמה בשטח בנוי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי יעמוד בראש?

אריק זיו ויזר

גם סילבן

אריק זיו ויזר

התאגיד כאן לאן

אריק זיו ויזר

בניטה IN דגן OUT

אריק זיו ויזר

ניחוחות אוסלו

אריק זיו ויזר

קדימה לימין שור

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן