23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

המועמדת הרומנטיקנית של הליכוד לכנסת

אלי חזן קיים עם לילך דרשר, מועמדת לרשימת הליכוד לכנסת ה – 19, שיחה מעמיקה. זה מה שיצא

כהשהבטתי על לילך דרשר בפעם הראשונה חשבתי שהיא בחורה צעירה בשנות ה – 20 לחייה. ואולם, כהתיישבנו והיא סיפרה לי שהיא ילידת 1975, ולפיכך היא בת 35 ויש לה שני ילדים, הופתעתי. הופתעתי מכך שהיא עברה טיפולי פריון רבים שהובילו בסופו של דבר להגשמת פרי אהבתם שלה ושל בעלה, לא פרי אחד – אלא שניים – שי חנן בן ה – 3 ושחר בת החמישה חודשים.

 

“עברתי טיפולים נורא קשים”, היא אומרת. שש שנים של הפריות וטיפולים שעצרו אותה. “הדבר עזר לי להבין שאני חיה בעידן נהדר ובמדינה נהדרת שהרפואה בה מתקדמת. הרי במקום אחר יכולתי לאבד את חיי מזמן לאור כל הטיפולים. הבנתי גם שבמלחמות מנצחים!”  

לא קשה להתעלם מנוכחותה של לילך. בכל כנס של התנועה ובפעילויות בולטות היא תהיה שם,זאת למרות או בנוסף להתמודדותה האישית עם בנה הסובל ממום מולד בליבו.

 

הילדה שנולדה בכפר סבא, גדלה בהוד השרון וחזרה לגור לעיר שבה נולדה יחד עם בעלה, עובדת ב – AIG ומסמנת את היעד הבא : הכנסת. היא הצטרפה לליכוד בגיל 18.

 

איך החיידק הפוליטי החל אצלך?

 

“גדלתי במה שנקרא “בית ליכודי”, בגיל 18 התפקדתי. אבל כשהגעתי לאוניברסיטת בר אילן ללימודי התואר השני התחלתי ממש להתעניין ולעסוק בפעילות פוליטית. זה היה בתקופתו של גלעד ארדן”.

 

היא סיימה תואר ראשון בתקשורת במכללה למנהל ובתקופה הזו החלה כעובדת זוטרה ב – AIG. כיום, לאחר שסיימה את התואר השני היא חושבת על דוקטורט במקביל לעבודתה בחברה כמנהלת תחום סוכנים בתחום הרכב והדירה. לצד זאת, היא פעילה בפורום נשים עם בעיות בריאות.  מהשיחה עולה כי ישנן הרבה בנות בשם לילך שקיבלו את שמן הודות לעזרה או לעידוד שלה.

 

ומה הצית את הזיק הפוליטי לאחרונה?

 

“אני חושבת שהגיע הזמן שצעירים יבואו וייקחו חלק פוליטי פנים פרלמנטארי,מגיע שלב בחיים שבו האדם חייב להפסיק ולעשות רק לביתו ועליו לתרום לחברה ממנה צמח ומבחינתי שלב זה בחיי הגיע ומי שרוצה להשפיע צריך לעבוד ולפעול . צריך לעבוד ולחשוב על העתיד שלנו ולא רק לקטר בסלון. אנחנו ההווה ואנחנו העתיד. הדור המבוגר קובע לנו איך ייראו חיינו והגיע הזמן שאנחנו נקבע את עתידינו. אל תשכח כי צעירים היום זה חדשנות ופתיחות לקידמה וזאת כמובן אני אומרת עם כבוד רב לדור המייסדים ודור הממשיכים”.

 

את בעצם אומרת אני אוביל ואנווט?

 

“אנחנו ושכמותנו”.

 

בזמן האחרון נראה כאילו המחנאות בליכוד מתחדשת ?

 

“מחנות לא מעניינים אותי. כמו שאני רואה זאת, צעירים\ות צריכים לבוא ולהשפיע ואם מוקירה אני את האחד אין הדבר אומר כי בהכרח פוסלת אני את השני”

 

 

הראיון עם לילך נערך בימי הדיון הציבורי על חידוש או אי חידוש הקפאת הבנייה. אני שואל אותה מה דעתה ?  

 

“הקפאת הבנייה מזעזעת ואסור לתת לה להמשיך! אם היה הצורך הייתי יוצאת נגד החלטת ממשלת נתניהו למרות שחייבים לציין כי אנחנו עדיין לא שם, לא על רקע אישי אלא רקע מהותי אידיאולוגי בלבד. ובכלל, העניין הזה מזכיר לי את ההתנתקות שכן בדיוק כמו אז, אני לא מבינה למה צריכים לבוא ולהציע מה שלא ביקשו מאיתנו, ולבצע אקטים שאיננו מקבלים תמורתם כלום. נמתין ונראה מה יחליט ואיך יפעל”.  

 

תומכי נתניהו יאמרו שהוא רצה ליצור אמון עם הצד הפלסטיני ולהראות לעולם את כוונותיו הטהורות.

 

“מה זה פלסטינים ? מי המציא אותם ? עשינו טעות שהמצאנו אותם כי אין עם פלסטיני ואם יש  הוא בכלל צריך להיות בירדן, היא היא פלסטין”.

 

התפיסה שלך היא תפיסה דתית ?

 

“לא. אבל אני יודעת מספר דברים בבירור : לא כבשנו כלום, במלחמת ששת הימים החזרנו לעצמנו נחלת אבות. אני חושבת שמדינה יהודית צריכה להתקיים מהים עד הירדן. לא שחררנו שטחים מהפלסטינים אלא שחררנו אותם מירדן. אלה הקרויים פלשתינים בפועל הם פליטים ירדנים, אז עכשיו אנחנו מקימים מדינה לעם שבכלל לא קיים?”

 

את מאוד נחרצת.

 

“אני לא צריכה להיות תמיד פרווה. כאישה אני אומרת לך : יש מגוון נושאים שבהם צריך לנקוט עמדה ולפעול ובהם גם עמדה ביטחונית. אין טעם להסתתר רק מאחורי סוגיות העוסקות בנשים בלבד עם כל החשיבות שבדבר ויש חשיבות גדולה למעמד האישה בחברה הישראלית ולשיפורו”.

 

 

לדרשר הולך להיות מאבק קשה. אין ספור נשים מתמודדות ועוד יתמודדו על משבצות הנשים בליכוד. אישה שמתמודדת חייבת להביא ייחודיות מסוימת. ניסיתי למצוא אותה וייתכן שמצאתי אותה ביחס של לילך לאדמה.

 

“אני מסתכלת על האדמה באופן רומנטי. אני מעריצה את הערבים על האהבה שלהם לאדמה. מבחינה זאת אני בדיוק כמוהם, אני אוהבת כל גרגר מאדמת מולדתי. אני מעריכה את אום כולתום על השיר שלה בילאדי בילאדי ועל האהבה שלה לאדמה וחושבת שצריך לאמץ גרסה ישראלית-יהודית”.

 

ומאין הזיקה שלך לאדמה ?

 

אני קוראת המון : פרוזות, שירה, ספרות פוליטית והגעתי להכרה הזאת עוד מילדות ומעצם היותי יהודיה וציונית – זו אדמת אבותינו והיא לנו ולדורות שאחרינו.

 

איזה ספר טוב קראת לאחרונה שאת יכולה להמליץ לגולשי ליכודניק?

 

“בעוז ובהדר” של גלילה  רון פדר על מנחם בגין ז”ל. ספר טוב גם למי שלא מבין ולא יודע. היא כותבת בצורה שוטפת ומספקת הסברים מפורטים על אישים ומונחים שעוזרים להבין הקשרים היסטוריים.

 

אני רוצה להמליץ גם על הספר “דרכו של לוחם עברי – יוסף שמחון סיפור חייו”. בעלי קונה לי מדי כמה חודשים ספר וזה האחרון שבהם. מרתק”.

 

ומי המנהיג שלך ?

 

“אין לי מנהיג נערץ יש לי דמות שאני מעריכה : אביגדור קהלני. יש לו תעצומות נפש יוצאות דופן; בששת הימים הוא נלחם, נכווה קשות בטנק וזכה בעיטור המופת . הוא השתקם והגיע ליום הכיפורים שם ניצח את הקרב אולי הקשה ביותר שידעה מדינתנו במהלכו איבד את אחיו עמנואל ואת אחיה של אשתו בו זמנית. במלחמה זו זכה בעיטור הגבורה. הוא אדם כנה שמילה שלו זו מילה והוא מאוד משקיע בדור העתיד על ידי קידום היהדות והישראליות. הוא בעיניי הישראלי היפה מבחינת המהות וחיוכו הוא היפה שבחיוכים”.

 

ומיהו הח”כ הבולט בעיניך?

 

מבחינת ח”כ  הרי שאקוניס הוא דוגמא קלאסית לכל מה שהזכרתי בשיחה בינינו,צעיר בגילו ובעל דעות אידיאולוגיות וחברתיות ברורות,הוא בחירה מוצלחת של בוחרי הליכוד.

 

ומבחינת שרים  הבולטים בעיני הם יעלון כחלון וסילבן.

סילבן עוסק במשהו ענק  –  פיתוח הנגב וגליל פרויקט החשוב מאד בעיצובה הדמוגרפי של מדינת ישראל המרוכזת יותר מידי במרכז הארץ. הוא אדם ישר המוקף בצוות צעיר,הוא מאמין בצעירים ופועל למענם, היושר בולט גם אצל כחלון אשר מלחמתו בטייקוני התקשורת הינה רווח נקי של כולנו ומעשה אמיץ. ויעלון הוא אדם בעל עקרונות ביטחוניים ברורים ואין הוא מתבייש להביען בכל עת,לא מחפש את הפוליטיקלי קורקט. שלושתם כמו גם אקוניס באים לעבוד ולא סתם באים לעבודה”. 

 

כאישה את יכולה לציין דמות נשית שהשפיעה עליך ?

 

“כן, לימור לבנת ! היא אחת שיודעת איך לשרוד שם בין כל הגברים במערכת וזה לא קל. היא מסמלת את העובדה שגם נשים יכולות להיות שם הרבה זמן,ולהשפיע! יש צורך בעוד נשים, מספרנו היחסי אל מול הגברים פשוט מביש, זו תעודת עניות לכנסת גברית ושוביניסטית! תביט בחוטובלי ובגמליאל ,שוות אם לא טובות יותר מכל ח”כ גבר, וצעירות”.

 

נו, את מביטה על לימור ואת לא שואלת את עצמך מה את עושה פה?

 

“בוודאי שאני שואלת ואני גם משיבה : אני באה לפוליטיקה לעבוד. המשמעות היא להקריב וזה קשה אבל אנו צריכים\ות לעשות את זה. אנו צריכים עוד נשים כמוני וצעירים כמוני, זה חסר וזה צו השעה”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם יחיאל קדישאי ייהפך ליקיר התנועה ?

אלי חזן

מאי גולן היא הדוברת הבינלאומית של הליכוד

ליכודניק

איוב קרא: “שום מנהיג ליכוד לא יחתום על שתי מדינות”

אריק זיו ויזר

הליכוד משנה פניו : הוקמה קבוצת ליכודניקים גאים

אריק זיו ויזר

לאחר נתניהו : האם בוגי ינהיג את הליכוד ואת הימין ?

אלי חזן

יריב לוין בראיון לליכודניק: “זועבי מסייעת לטרור”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן