22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

דמוקרטיה שפה קשה

הקפאת הבניה ביהודה ושומרון מנומקת כמחווה ישראלית, אך למעשה היא תנאי מוקדם פלסטיני למשא ומתן, תנאי שנתמך על ידי ארצות הברית. אם ההקפאה היא תנאי לעצם התחלת המשא ומתן, איך יתכן שהיא מוגבלת  לעשרה חודשים? והיה אם ייפתח המשא ומתן תוך כדי תקופת ההקפאה, התיתכן הפסקת התנאי לעצם קיומו- תוך כדי המשך התנהלותו של המשא ומתן עצמו? 

כמובן שעצם ביצוע ההקפאה כתנאי לכניסת איזה שהוא אבו למשא ומתן מלמדת על הכרה במתן אפיו וקידומו של המתן עוד לפני תחילתו, כלומר: נתינה בלי משא ומתן. נתינה נטו .

ההיגיון מאחורי ההקפאה היה, שהיא אמורה בין השאר להוריד את הלחץ האמריקאי. הלחץ הזה יגבר פי כמה אם אבו יכריז על הנכונות להתחיל בשיחות כחודש או חודשיים לפני תום תאריך ההקפאה או זמן קצר אחריו, ויתנה זאת בהמשך ההקפאה (ובצדק, מבחינתו), האם ממשלת ישראל תאמר: פוס מצטערים לא משחקים, יש לנו תאריך קדוש לסיום ההקפאה, התחייבנו.

או תאמר: נכון הבטחנו, אך השלום קודם. יש לחץ אמריקאי בלתי נסבל. מה שרואים היום לא ראינו אז. ההקפאה תימשך כל עוד יש משא ומתן. ההקפאה השיגה את מטרתה, עובדה: יש משא והמתן יימשך. ההפשרה וסיום ההקפאה היא זריקת הרגעה חסרת ממשות עד ההקפאה הבאה … וחוזר חלילה עד המעבר הגלוי מהקפאה להריסה.

את רוטינת ההרס ניתן ליישם לשיטתו של מנהיג הליכוד וראש הממשלה מר בנימין נתניהו ביתר קלות בתנאים של שקט תעשייתי בבית פנימה, בליכוד. זאת תוך הרדמה ונטרול מוסדות הליכוד ללא לקיחת “סיכונים מיותרים” כגון קיום ההליך הדמוקרטי הבסיסי של בחירות לועידת הליכוד ומועצות הסניפים, בחירות בהם שותפים כלל מתפקדי הליכוד, הליך שרק במסגרתו מתאפשר מימוש הזכות הבסיסית, זכות היסוד של חבר המפלגה לבחור ולהיבחר למוסדותיה, הליך שבוצע לאחרונה לפני שמונה שנים ב-2002. לפי עצתו של מר נתניהו עדיף לחכות עוד כשנתיים. אם כבר שיהיה מספר עגול – עשר שנים בין לבין. חוקת הליכוד הקיימת מורה על קיום בחירות בליכוד בתוך שנה מקיום הבחירות הכלליות והמוניציפאליות. לפי שיטה זו היו הבחירות אמורות להתקיים סוף כל סוף אחרי שמונה שנים, כשתאריך אחרון לקיומם היה פברואר 2010 .

ולשבר את האוזן ולהשכלה כללית, פרט בלתי חשוב, כמעט לא רלוונטי: חוקת הליכוד מחייבת בחירת מוסדות כל ארבע שנים. בעצם למה אני מלאה אתכם במידע לא רלוונטי? סליחה, למחוק מההשכלה .

לפי התיקון שמציע ראש הממשלה יתקיימו הבחירות רק שלוש שנים אחרי קיום הבחירות הכלליות. אפילו אם התיקון יחול רק על הבחירות הכלליות,ולא על המוניציפאליות, מבדיקת תאריכי הבחירות משנת 1973 (כן, ב”מאה הקודמת”) נכון לבחירות האחרונות לא היו מתאפשרות בחירות פנימיות בליכוד.

מה לעשות, הכנסות לא מסיימות את ימיהן ומתפזרות לפני זמנן. אך יו”ר הליכוד מנהל מלחמה עיקשת בדמוקרטיה הפנים ליכודית ובזכות חברי הליכוד לבחור ולהיבחר, ולאפשר למוסדות הנבחרים משב רוח צעיר ורענן, למלא השורות ולמלא מצברים אנושיים וערכיים – פעולות שכל ארגון נזקק להן כאוויר לנשימה, וודאי מוסדות שעברו משברי פילוג ועזיבה ותופעות הנלוות בזמני משבר. וזאת מעבר לחלוף העיתים והשנים, וגם לזמן יש תרומה משלו.

לחברי הכנסת של הליכוד: זכרו, נבחרתם כמועמדי הליכוד לכנסת על ידי מתפקדי הליכוד, אלו שהיום ראש הממשלה רוצה למנוע את זכותם לבחור ולהיבחר למוסדות התנועה. ראש הממשלה פועל להחזיר את הליכוד מבחינת התנהלות ציבורית ודמוקרטית לימים אפלים, עשרות שנים אחורה, ימים שהותיקים בינינו למדו לשכוח. הוא מחזיר את הליכוד לטריקים ולשטיקים.

כולי תקווה כי חברי המרכז הוותיקים והמסורים יגלו אחריות תנועתית לשמירתו והמשך דרכו של הליכוד, ערכיו ומשנתו היהודית הלאומית והדמוקרטית, יגלו עוז רוח ונאמנות אמת לליכוד ולערכיו, וידחו בנחישות את כאילו האמון הרב שכביכול רוחש ראש הממשלה למרכז הליכוד, כבוד מדומה שניתן לשם שימוש במרכז עוד שנתיים שקטות לצורך חנק הדמוקרטיה, הביקורת והבירור בליכוד, שהם חלק טבעי ממהלך בחירת המוסדות, בחירות שהן בהתאם לחוקה שנדרשים לשנות רטרואקטיבית כדי לאפשר את קידומה וקיומה המעשי של הצהרת בר אילן: הקמת מדינה פלסטינית נוספת ביהודה ושומרון, שבירתה ירושלים.

קרית אתא

יוסי שחר



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שוב משחירים את אורבן לשווא

איפה העולם כשאסד מפציץ פלסטינים?

אלי חזן

למה אני וראש הממשלה נגד הפלת החמאס?

אלי חזן

החינוך כערך עליון

זאב בן יוסף

חשבון נפש לפני בחירות 2013

אלי חזן

הכרזה על אתרי מורשת – זכות לאומית ויהודית

דילוג לתוכן