20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

למה אני וראש הממשלה נגד הפלת החמאס?

ד"ר נתי אבנרי במאמר הרלוונטי גם בימים אלו כאשר סוגיית המנהרות צצה ועולה מחדש 


ראשית כל, לפני שרובכם מתחממים על הווידוי שבכותרת, נא הפיסו דעתכם, אין ביני ובין חמאס קורטוב של הבנה ואהבה. כמוני כמו הרוב הישראלי השפוי ייחלתי לתבוסתו במבצע האחרון. אבל כן, אני תומך בהחלטת הדרג המדיני שקבע להשאיר שלטון חמאס מוחלש בעזה.

לאחר המבצע פורסם כי אופציית כיבוש הרצועה והפלת החמאס נשללה ע"י הדרג המדיני כי צעדים אלו יגרמו לנטל כלכלי, לנטל תדמיתי ולתשלום בחיי חיילים רבים. הכל עשוי להיות נכון, אך גורם נוסף, סמוי ומרכזי, שהוביל את הדרג המדיני להחלטה זאת הוא העובדה שאין חסם טוב יותר להקמת מדינה פלסטינית בפאתי ראש העין, כפר סבא ועפולה משלטון חמאס בעזה.

שלטון חמאס בעזה הוא המחסום המשמעותי ביותר להקמת מדינה פלסטינית שתהווה צעד נוסף באסטרטגיית השלבים שצוינה ב"תכנית עשר הנקודות" שאימץ אש"ף ביוני 1974. תכנית זאת, שלא נשללה עד היום ע"י הוועד הפועל של אש"ף, קובעת כי לגיטימי להפעיל גם אמצעים פוליטיים להשגת "השחרור השלם", אך מבלי שאלו יובילו להכרה בישראל כמדינה יהודית. בהתאם לכך ההנהגה הפלסטינית חותרת להקמת מדינה קטנה ביש"ע כשלב ביניים לקראת "השחרור השלם", מבלי להכיר במדינה יהודית. ובקיצור – שתי מדינות, לא לשני עמים.

מפאת התקינות הפוליטית ואי רצון להתנגח עם התקשורת והקהילה הבינלאומית, ראש הממשלה לא יודה שהוא מעדיף להנציח שלטון חמאס מוחלש מלהגיש לאבו מאזן על מגש של כסף את עזה "המשוחררת", תוך לחץ בינלאומי, בדרך להקמת מדינה פלסטינית מאוחדת. בהקשר זה צריך לזכור כמה עובדות היסטוריות ביחסי חמאס-ישראל מתחילת דרכו של הארגון האסלאמי. ב-1979, תחת ממשלת מנחם בגין, קיבל החמאס (אז נקרא אל-מג'מע אל-אסלאמי, "המרכז האסלאמי") מעמד של "עמותה מורשית" ונכלל ברשם העמותות הישראלי. יתרה מכך, בעוד ישראל רדפה את אש"ף ומוסדותיו בשנות ה-80 ביתר שאת, היא התעלמה במכוון מפעילות "המרכז האסלאמי" ובכך סללה לו את הדרך להיכנס לואקום שנוצר ולהשתלט על מוסדות ומסגדי הרצועה.

עובדות אלה כנראה שלא עמדו לנגד עיני מקבלי ההחלטות בעת המבצע האחרון, אבל הן לבטח מעידות כי יש בסיס היסטורי לראיית הממסד הישראלי בחמאס כלי או מכשיר לבלימת שאיפותיו של אש"ף לגבש שלטון אחיד שיוביל להבניית מדינה. כשרצועת עזה נשלטת ע"י חמאס וערי הגדה נשלטות ע"י הרשות הפלסטינית היכולת של ערביי האזור לקיים מדינה סדירה, מאוחדת וריבונית מתבטלת לטובת נראוּת של שני ארגונים יריבים שאינם מוותרים על השררה ולטובת תדמית של קהילה שאינה מסוגלת להתגבש ולנהל מדינה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השתגעתם ???? יצאתם מדעתכם ????

אריק זיו ויזר

עונת הכבשים

מנדי ספדי

האמת תדחה את השקר

אריק זיו ויזר

ישוחרר אריה שיף

עזריאל צפר

הסכנה האמיתית לעצמאות מערכת המשפט

אריק זיו ויזר

דברים לזכרה של שושנה רזיאל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן