25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין: יש למגן בהקדם את מוסדות החינוך בבאשקלון וב”ש

ריבלין אמראת הדברים בישיבת ועדת הכספים, שכונסה היום (בהשתתפות אנשי פיקוד העורף ומשרדי האוצר והביטחון.

ריבליןהציג בפני הוועדה את רשמיו מהסיור שערך שלשום באשקלון ובבאר שבע, בסוגיית מיגוןבתי הספר ובתי החולים שם. לדברי ריבלין “כבר בכנסת הקודמת, בשלהי עופרתיצוקה, אישרנו תקציב מיוחד בסך 15 מיליון ₪ לשם הצבת מיגוניות בבתי הספר באשקלון,ואולם עד כה לא נעשה דבר. הזדעזעתי לשמועבביקורי באשקלון שתקציב זה נתון במחלוקת בין המשרדים, האוצר טוען שתיקצב ומשרדהביטחון טוען שלא קיבל, וגורלם של הילדים נמצא על הכף. על משרדי הממשלהלספק תשובות, ועל הכנסת לעקוב אחר התקצוב והביצוע של הצבת המיגוניות”.

 

יו”ר הכנסת הניח על שולחן הוועדה את מכתבו שלראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ’ בסוגית המיגון, לפיו מתוך 264 מקלטים ציבורייםבעיר, כשלישזקוקלשיפוץ יסודי, וכן דרישה לתקצוב צורכי מיגון מידיים לגני הילדים, לבתי הספרולמועדונים ציבוריים, הכוללים מיגוניות, מערכות אזעקה ומיכשור אלקטרוני, בסך כוללשל כ-22 מיליון ₪. לדברי ריבלין: “אשקלון, בארשבע ואשדוד הן מטרופולין, ולא קו עימות. הפגיעה בהן היא איום אסטרטגי, והתמדתהחיים בהן עד כמה שניתן גם בשעות חרום היא משימה ראשונה במעלה. על הכנסת לבחון אתהצרכים המידיים שם, ולדאוג לתקצובם גם בימים שהאיום פסק באופן זמני”.

 

במהלךהדיון הציגו נציגי הרשויות מגן יבנה ומבאר שבע נתונים, על גני ילדים שאינם ממוגניםערב פתיחת שנת הלימודים.

 

ראש ענף מיגון בפיקוד העורף, אל”מ בני שיק, הסביר בדיון כי עלות מיגון מוסדות החינוך באשקלון עומדת על22.5 מליון ₪, וכי הפרויקט נמצא בשלבי תכנון ראשוניים. לדבריו, אין מדובר בבעיה שלכסף שלא הגיע ליעדו, והמכרזים לביצוע ייצאולדרך במהלך השנה הבאה.

 

ר’ היחידה להתיישבות במשרד הביטחון, עמיקם סבירסקי: “אנחנו בשלב אחרון  של מיגון בתי המגורים בטווח של4.5 ק”מ, ובשלב מתקדם מאד של מיגון מוסדות החינוך בטווח של 7 ק”מ.בינתיים סוכם על הרחבת רצועת המיגון ל – 15 ק”מ, בעלות מוערכת של 80מלש”ח. אין ויכוח בין האוצר לבינינו,התקציב שנדרש עד כה הגיע ואנחנו עובדים לפיו”.

 

גםנציג האוצר, מאיר בינג, הסביר כירה”מ קיבל החלטה לתקצב את כלל מוסדות החינוך באזורי העימות (עד אשקלון) בעלותשל 80 מלש”ח, שכבר הועברו למשרד הביטחון.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ סילבן שלום: “לא היה צריך לשחרר את קונטאר”

אריק זיו ויזר

האפיפיור : “אבוא לישראל”

אלי חזן

בישיבת נציגי כל הסיעות השותפות למו”מ הקואליציוני סוכם:

ריבלין :”חובתה של הכנסת לפקח על צמרת הביטחונית”

אריק זיו ויזר

סער: “שחרור מחבלים ללא תמורה יפגע בשחרור שליט”

אריק זיו ויזר

נתניהו עשה סוף לשיטת “חבר מביא חבר” של חברי הוועדה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן