24.4 C
תל אביב
2 במאי 2024
ליכודניק
בליכוד

רובי ריבלין וחיים טופול מעלים זכרונות מבית אבא

השניים הגיעו לבית אבא במלאת 48 שנים לפטירת אב”א אחימאיר

יו”ר הכנסת, ח”כ ראובן רובי ריבלין, כיבד את זכרו של ד”ר אב”א אחימאיר, במלאת 48 שנה לפטירתו, כשהשתתף באחרונה בערב הזכרון שנערך ב”בית אבא” ברמת-גן, יחד עם הפרופסורים אריה נאור, מרדכי תמרקין וזאב סגל, חיים טופול, רחל קרמרמן, עמוס אטינגר, משה טימור, גיל סמסונוב, עודד פיינגרש, עמנואל קיפניס, ד”ר ניר מן, עו”ד חגי סיטון, בני המשפחה ועוד.

יו”ר הכנסת הביע התפעלותו מן הפרוייקט והעלה זכרונות על הידידות ששרתה בין אביו, חוקר האיסלאם פרופ’ יוסף יואל ריבלין, וד”ר אחימאיר, בשנות עבודתם המשותפת באנציקלופדיה העברית תחת עריכתו של פרופ’ בנציון נתניהו יבל”א.

“אבי סיפר לי בילדותי כי לא היה יהודי שנאסר כל כך הרבה פעמים בארץ-ישראל כאחימאיר, כי עמד על דעותיו בצורה נחרצת ביותר”. הוא הוסיף: “הידידות הזאת עוררה את סקרנותי וקראתי בשקיקה את מאמריו של אחימאיר. מאז חלמתי להיות עורך דין כדי להעמיד לדין את האחראים לעלילת הדם על אחימאיר וחבריו ולטיבוע ‘אלטלנה'”.

ביום שנתמנה ריבלין לשר התקשורת, אמר לו מנהל השירות הבולאי: “קודמיך קבעו מי יהיה ומי לא יהיה על בול דואר”. “אם כך – השיב השר – תעשה לי בול של אחימאיר”. לדבריו, “זה היה המעשה הראשון שעשיתי כשר התקשורת – בול לא כפרובוקציה, אלא משום שאחימאיר היה ציוני דגול, נאה דורש ונאה מקיים ללא פשרות”. מי שבירך אותו של כך היה ראש הממשלה שרון שאמר לו: כל הכבוד!

לריבלין זומנה הפתעה כאשר ראה על קיר “בית אבא” תצלום משנת 1917 ושמע את יוסי אחימאיר: שמונה חברים יהודיים בעיר בוברויסק שברוסיה הלבנה מצטלמים בעיצומה של המהפכה הקומוניסטית. ארבעה מהם היו קומוניסטים ואבדו. אחד מארבעה אלה הוא מאיר גייסינוביץ, אחיו של אבא, שלזכרו שינה שם משפחות מגייסינוביץ לאחימאיר. הארבעה האחרים היו ציונים ועלו ארצה: אב”א גייסינוביץ-אחימאיר, קדיש לוז’ינסקי-לוז, השל פרומקין ואליהו דובקין. לימים היה לוז ליו”ר השני של כנסת ישראל.

את המתכנסים בערב הזכרון לאב”א אחימאיר ריגש השחקן והאמן חיים טופול, כשחשף ציור פורטרט של אחימאיר מפרי מכחולו, שעליו עמל לקראת האירוע ונמסר על ידו כשי ל”בית אבא”. טופול גילה כי הוריו היו בית”רים והכירו בעת עלותם ארצה באמצעות “סרטיפיקט” משותף בעליית “אף על פי” הבית”רית. “אבי היה מעריץ גדול של אחימאיר וסטבסקי” – ציין טופול, כשחיוך שפוך על פניו.

 

המעוניינים לבקר ב”בית אבא”, מתבקשים לתאם מראש ולהשאיר בקשתם
בטלפון 03-7517063.

הביקור כולל: הרצאה של יוסי אחימאיר, צפייה בסרט דוקומנטרי, דיון ו… כיבוד קל.  

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ מכהנים לא יוכלו להתמודד המשבצת מיעוטים.

אריק זיו ויזר

ממאיר שטרית ועד הנה

אלי חזן

ליכודניק משתתף בצערם של ראובן יוקלר ושל דודו מתתיהו

אלי חזן

על הסכנה לשלטון הליכוד

אריק זיו ויזר

פרי כהן חוגג יום הולדת – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

“הנגבי לצעירים” – יעקב מאור בעקבות הכנס אמש של סגן השר צחי הנגבי

אלי חזן
דילוג לתוכן