23.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד כללי

 קרע בסניף הליכוד בבאר שבע: מחנה סילבן מול מחנה נתניהו

מחלוקת משמעותית נוצרה בתוך סניף הליכוד בבאר שבע, כאשר מחנה סילבן ההיסטורי מתנגש עם מחנה נתניהו. הקרע העמיק כאשר סגן ראש העיר, שמעון בוקר מחנה נתניהו, קיבל אישור מהוועדה המוניציפלית להתמודד בבחירות הקרובות ברשימה עצמאית.

במקביל לריצה של הליכוד.

זאת התוצאה שקבוצת סילבן ההיסטורית, שהייתה אמורה לשמור את המקום השני לנציג נתניהו. החליטה כי היא רומסת את בוקר והוא לא יהייה במקום השני.

 החלטה הוועדה עוררה מתחים והעלתה חששות לגבי האחדות ופוטנציאל ההצבעה של הליכוד בבאר שבע. רקע כללי לליכוד, מפלגה פוליטית גדולה בישראל, יש נוכחות חזקה בבאר שבע. באופן מסורתי, הסניף המקומי של המפלגה שמר על מאזן כוחות עדין בין פלגים שונים, לרבות מחנות סילבן ונתניהו. עם זאת, ההתפתחויות האחרונות חשפו קרע הולך ומעמיק בתוך הסניף , המדגיש התנגשות בין אינטרסים ושאיפות שונות. הריצה העצמאית של שמעון בוקר החלטת הוועדה המוניציפלית שהתירה לאחרונה לשמעון בוקר להתמודד כמועמד עצמאי, העצימה את המתיחות הקיימת. הוועדה, שהכירה בכך שהבחירות המקדימות בתוך מועצת הסניף לא יניבו תוצאה משביעת רצון, אישרה את מועמדותו העצמאית של בוקר. החלטה זו עמדה בסתירה לציפיות של קבוצת סילבן ההיסטורית, שהייתה אמורה לשמור את המקום השני לנציג ממחנה נתניהו. התנגדותו של אמנון כהן לשמור את המקום השני גרמה לתוצאה של פיצול.

 אמנון כהן, העומד בראש קבוצת סילבן, התנגד בתוקף להחלטת הוועדה לאשר את הריצה העצמאית של בוקר. כהן סבר כי אסור לאפשר לבוקר להתמודד מחוץ למסגרת המפלגה. חוסר שביעות רצונו של כהן מההחלטה הוביל לעימות סוער עם חברי הוועדה המוניציפלית . 

מחלוקות והשלכות ההחלטה לאפשר את מועמדותו העצמאית של בוקר חשפה את המחלוקות העמוקות בתוך סניף הליכוד בבאר שבע. 

יואב לאביוד, בכיר בסניף, הביע את ניסיונותיו לתווך בין הסיעות אך לא הצליח להגיע להחלטה. פיצול פנימי זה בתוך הליכוד נתפס כגורם פוטנציאלי לאובדן קולות ועלול לערער את הביצועים האלקטורליים של המפלגה בבחירות הקרובות.

 הקרע הגובר בין מחנה סילבן ונתניהו בסניף הליכוד בבאר שבע הגיע לנקודה קריטית עם אישור מועמדותו העצמאית של שמעון בוקר. החלטה זו של הוועדה העירונית עוררה מתיחות משמעותית והבליטה את חוסר יכולתן של הסיעות להגיע להסכמה. כשהליכוד בבאר שבע מתמודד עם פיצול, עלו חששות מאובדן קולות וירידה בהצלחות האלקטורליות. לתוצאות המאבק הפנימי הזה יהיו השלכות לא רק על הליכוד בבאר שבע אלא גם על הנוף הפוליטי באזור.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

״ליכודניק״ משתתף בצער משפחת קליך

דניאל נחמיה

לאיזה אופיר אקוניס להאמין ביחס להתנתקות ?

אריק זיו ויזר

פריימריז בליכוד: פורסמו אתרי ההצבעה

מערכת ליכודניק

נפתח פורום לקידום נושא החינוך

אריק זיו ויזר

ממאיר שטרית ועד הנה

אלי חזן

ליכודניק משתתף בצערו של שלמה פורטל

אלי חזן
דילוג לתוכן